Po dlouhých spekulacích za posledních 10 let se dostává příprava IPO společnosti Prada do finální fáze. Přestože se jedná o typického italského výrobce luxusního zboží (do jeho portfolia spadá vedle značky Prada i zanačky Miu-Miu nebo Church), nebude místem uvedení na kapitálový trh Milán, nebo Londýn, ale Hongkong.
Jedná se o jasný signál, kde leží potenciál dalšího rozvoje společnosti. Prada chce využít plánovaného IPO ke splacení úvěrů, ale především k podpoře další expanze. Společnost, která měla na konci loňského roku 326 vlastních obchodů, uvažuje o otevření několika desítek nových obchodů v následujících letech a to bude znamenat ještě větší nárůst expozice vůči trhům v rychle rostoucí Asii.
Prada je dobře známé jméno pro asijské zákazníky, ale přece jen se jedná o první italskou společnost vstupující na burzu v Hongkongu, a proto je reakce investorů zatím nepredikovatelná.
Akcie Prady by se měly začít obchodovat v Hongkongu 24. června a zatím probíhá čilý marketing této investiční příležitosti. Na konci dne to bude finální ocenění, naplánované na 17. června, které rozhodne o úspěšnosti celé emise. Prada s velkou pravděpodobností stáhne pozornost investorů v sektoru luxusního zboží na sebe.
Plánované další IPO v daném sektoru – společnosti Moncler, bylo zrušeno (nebo minimálně odloženo) a majoritní akcionář fond privátních investic – Carlyle se rozhodl prodat velkou část svého podílu společnosti Eurozeo. Takže si v brzké době budeme moci přikoupit do svého portfolia k akciím LVHM, Moet Hennessy, Luis Vuitton, Slavatore Ferragamo a Burbery Group i akcie Prady.