Televizní stanice ČT1 v červnu prolomila pokles sledovanosti, který ji provázel od počátku roku. Její celodenní podíl na sledovanosti dosáhl u diváků starších 15 let 15,23 procenta, což je 0,93 procentního bodu více než v květnu. Podíl na sledovanosti přitom vzrostl téměř všem velkým stanicím. Výjimkou byl sportovní kanál ČT4. Vyplývá to z údajů Asociace televizních organizací (ATO).
Na poklesu ČT4 se zřejmě podílela především skutečnost, že se v předchozím měsíci konalo na Slovensku mistrovství světa v hokeji, které stanice přenášela. Její celodenní podíl se tak u dospělých diváků vyšplhal z dubnových 3,99 procenta na květnových 8,13 procenta. V červnu pak "spadl" na 2,41 procenta.
ČT2 dosáhla v červnu podílu na trhu ve výši 3,71 procenta, zpravodajská ČT24 4,86 procenta, Nova 30,92 procenta, Prima 17,82 procenta a TV Barrandov 4,97 procenta. Jejich podíl na sledovanosti se zvýšil. Dařilo se i mladším "sestrám" komerčních televizních stanic, kterým podíl také vzrostl. Podíl Novy Cinema se vyšplhal na 5,14 procenta, Primy Cool na 3,57 procenta a Primy Love na 0,88 procenta.
Celkově televizním stanicím v ČR v červnu meziměsíčně klesla celková sledovanost za celý den o sedm procent, v hlavním vysílacím čase mezi 19 a 23 hodinou večerní nastal pokles o osm procent. Ve srovnání s loňským červnem sledovanost vzrostla o čtyři procenta, v hlavním sledovacím čase stoupla o pět procent.
Celodenní podíl na sledovanosti u diváků starších 15 let (%):
ČT1 |
15,23 |
14,30 |
16,81 |
ČT2 |
3,71 |
3,48 |
5,15 |
ČT24 |
4,86 |
4,12 |
3,83 |
ČT4 |
2,41 |
8,13 |
4,90 |
Nova |
30,92 |
30,36 |
33 |
Nova Cinema |
5,14 |
4,64 |
3,02 |
Prima |
17,82 |
16,45 |
15,43 |
Prima Cool |
3,57 |
3,07 |
2,42 |
Prima Love |
0,88 |
0,68 |
nevysílala |
TV Barrandov |
4,97 |
4,05 |
4,07 |
AT Media* |
1,78 |
1,82 |
2,47 |
Ostatní stanice |
8,71 |
8,90 |
8,90 |
* Mediální zastupitelství prodávající reklamní prostor na některých stanicích, například TV Óčko, Disney Channel, CS Film, MGM či Sport 1