Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
ZenithOptimedia: Nárůst výdajů na reklamu bude letos mírnější

ZenithOptimedia: Nárůst výdajů na reklamu bude letos mírnější

6.10.2011 15:09
Autor: ČTK

Agentura ZenithOptimedia zmírnila svůj odhad letošního růstu celosvětových výdajů do reklamy z původních 4,1 procenta na 3,6 procenta. Pro příští rok ZenithOptimedia předpovídá nárůst reklamních investic o 5,3 procenta, přičemž nejrychleji rostoucím médiem bude i nadále internet, který by měl v letech 2010 až 2013 vykázat roční růst reklamy v průměru o 14,6 procenta.

"Tato skutečnost (snížení odhadovaného růstu světových výdajů na reklamu) je především způsobena neklidem na finančních trzích v ekonomicky rozvinutých zemích a obavami z možného nástupu druhé finanční krize," sdělila dnes ČTK společnost ZenithOptimedia, podle které někteří inzerenti se kvůli tomu rozhodli v druhé polovině letošního roku omezit původně plánované výdaje do reklamy.

V roce 2012 lze podle ZenithOptimedia očekávat značný nárůst investic do reklamy, a to díky letní olympiádě v Londýně, mistrovství Evropy ve fotbale nebo prezidentským volbám v USA. Aktuální odhady hovoří o nárůstu o 5,3 procenta, zatímco červencová prognóza činila 5,9 procenta.

Podle studie ZenithOptimedia porostou nejrychleji výdaje do reklamy na latinskoamerických trzích (o 7,1 procent ročně) a v Asii a Tichomoří (kromě Japonska), kde by se měl průměrný meziroční růst v letech 2010 až 2013 pohybovat kolem 10,1 procenta.

"Podobnou situaci lze očekávat rovněž v zemích střední a východní Evropy. V západní Evropě by měl průměrný meziroční nárůst za roky 2010 a 2013 činit 2,8 procenta a v Severní Americe 3,3 procenta," stojí ve zprávě ZenithOptimedia.

Naopak značný pokles investic do reklamy za letošní rok předpovídá ZenithOptimedia v blízkovýchodních a severoafrických zemích, kde by letos meziroční snížení mělo kvůli politickým nepokojům činit 14,2 procenta. Příští rok by pak i tento region měl vykázat mírné oživení reklamních investic.

Tuzemský reklamní trh letos zatím vykazuje pokles. Tržby z reklamy u všech typů médií kromě internetu se letos v Česku od ledna do června v ceníkových cenách podle údajů společnosti Kantar Media meziročně snížily o 5,2 procenta na 25,476 miliardy korun. Pokles postihl zejména reklamu v denících a časopisech, naopak televizní reklama mírně vzrostla.

Také tuzemské investice do zobrazované internetové reklamy v první polovině letošního roku v ceníkových cenách meziročně klesly o 3,82 procenta z 1,982 miliardy korun ve stejném období loňského roku na 1,906 miliardy korun. Vyplývá to z údajů projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu na základě ceníkových cen provedla agentura Mediaresearch.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data