Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
ZenithOptimedia: Nárůst výdajů na reklamu bude letos mírnější

ZenithOptimedia: Nárůst výdajů na reklamu bude letos mírnější

06.10.2011 15:09
Autor: ČTK

Agentura ZenithOptimedia zmírnila svůj odhad letošního růstu celosvětových výdajů do reklamy z původních 4,1 procenta na 3,6 procenta. Pro příští rok ZenithOptimedia předpovídá nárůst reklamních investic o 5,3 procenta, přičemž nejrychleji rostoucím médiem bude i nadále internet, který by měl v letech 2010 až 2013 vykázat roční růst reklamy v průměru o 14,6 procenta.

"Tato skutečnost (snížení odhadovaného růstu světových výdajů na reklamu) je především způsobena neklidem na finančních trzích v ekonomicky rozvinutých zemích a obavami z možného nástupu druhé finanční krize," sdělila dnes ČTK společnost ZenithOptimedia, podle které někteří inzerenti se kvůli tomu rozhodli v druhé polovině letošního roku omezit původně plánované výdaje do reklamy.

V roce 2012 lze podle ZenithOptimedia očekávat značný nárůst investic do reklamy, a to díky letní olympiádě v Londýně, mistrovství Evropy ve fotbale nebo prezidentským volbám v USA. Aktuální odhady hovoří o nárůstu o 5,3 procenta, zatímco červencová prognóza činila 5,9 procenta.

Podle studie ZenithOptimedia porostou nejrychleji výdaje do reklamy na latinskoamerických trzích (o 7,1 procent ročně) a v Asii a Tichomoří (kromě Japonska), kde by se měl průměrný meziroční růst v letech 2010 až 2013 pohybovat kolem 10,1 procenta.

"Podobnou situaci lze očekávat rovněž v zemích střední a východní Evropy. V západní Evropě by měl průměrný meziroční nárůst za roky 2010 a 2013 činit 2,8 procenta a v Severní Americe 3,3 procenta," stojí ve zprávě ZenithOptimedia.

Naopak značný pokles investic do reklamy za letošní rok předpovídá ZenithOptimedia v blízkovýchodních a severoafrických zemích, kde by letos meziroční snížení mělo kvůli politickým nepokojům činit 14,2 procenta. Příští rok by pak i tento region měl vykázat mírné oživení reklamních investic.

Tuzemský reklamní trh letos zatím vykazuje pokles. Tržby z reklamy u všech typů médií kromě internetu se letos v Česku od ledna do června v ceníkových cenách podle údajů společnosti Kantar Media meziročně snížily o 5,2 procenta na 25,476 miliardy korun. Pokles postihl zejména reklamu v denících a časopisech, naopak televizní reklama mírně vzrostla.

Také tuzemské investice do zobrazované internetové reklamy v první polovině letošního roku v ceníkových cenách meziročně klesly o 3,82 procenta z 1,982 miliardy korun ve stejném období loňského roku na 1,906 miliardy korun. Vyplývá to z údajů projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu na základě ceníkových cen provedla agentura Mediaresearch.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
07.05.2024
17:28Potenciál nových technologií a valuace více komoditizovaných sektorů
17:13Wall Street je po rychlém nárůstu opatrná, ačkoli dluhopisům se dál daří  
17:05NET4GAS, s.r.o.: Zveřejnění vnitřní informace
15:56Povolovací procesy pro stavbu jaderných bloků v Česku se zřejmě zrychlí
15:40Akcie Disney klesají (-9 %) kvůli menšímu přírůstku předplatitelů a slabšímu výhledu zisku  
15:19Summers: Fed si byl příliš jist nejistou věcí, dolar je mimořádně silný
14:24Výrobce sportovních vozů Ferrari v prvním čtvrtletí zvýšil zisk o 19 procent
14:03Streamingové služby Disney jsou poprvé v zisku, firma zvýšila celoroční výhled
13:34Zalando se ve čtvrtletí vrátilo k růstu, pomohly prémiové značky
12:31Tři americké akcie, které by mohly po výsledcích tento týden zaznamenat velké pohyby
10:58Růst akcií pokračuje s přispěním výsledků evropských bank, koruna je i po datech v klidu  
10:49Relativní atraktivita akcií v Evropě není jen otázkou valuací
10:14Stavební výroba se v březnu meziročně propadla o 8,3 pct, nejvíce za tři roky
10:11Březnový průmysl citelně zaostal za očekáváním, meziročně klesl o 2,7 procenta
9:23SAB Finance a.s.: Konsolidovaná výroční zpráva skupiny SAB Finance a Individuální účetní závěrka společnosti SAB Finance a.s. za rok 2023
9:07Rozbřesk: Jak sebevědomá bude ECB vstříc strnulému Fedu?
8:58UBS je poprvé od převzetí Credit Suisse v zisku. Výsledky podpořila investiční banka i správa majetku
8:51Evropa zamíří v úvodu výše, futures pro USA jsou váhavější. Tabák poslední den s dividendou  
6:48FX Strategie: Trh větří další důležité americké inflační číslo za duben. Jestřábí překvapení v podání ČNB poslalo korunu k 25,00 EURCZK  
06.05.2024
17:56Zisky jako vedoucí indikátor cen akcií – historie a současná situace

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Arista Networks Inc (03/24 Q1, Aft-mkt)
Electronic Arts Inc (03/24 Q4, Aft-mkt)
Ferrari NV (03/24 Q1, Bef-mkt)
Fresenius Medical Care AG (03/24 Q1)
Leonardo SpA (03/24 Q1, Aft-mkt)
Occidental Petroleum Corp (03/24 Q1, Aft-mkt)
Reddit Inc (03/24 Q1, Aft-mkt)
Rivian Automotive Inc (03/24 Q1, Aft-mkt)
Rockwell Automation Inc (03/24 Q2, Bef-mkt)
Snap One Holdings Corp (03/24 Q1, Aft-mkt)
UniCredit SpA (03/24 Q1, Bef-mkt)
Upstart Holdings Inc (03/24 Q1, Aft-mkt)
Walt Disney Co/The (03/24 Q2, Bef-mkt)
Wynn Resorts Ltd (03/24 Q1, Aft-mkt)
Zalando SE (03/24 Q1, Bef-mkt)
6:45UBS Group AG (03/24 Q1)
7:00Siemens Healthineers AG (03/24 Q2)
7:30Infineon Technologies AG (03/24 Q2)
8:00DE - Průmyslové objednávky, y/y
9:00CZ - Obchodní bilance - nár. pojetí, mld. Kč
9:00CZ - Průmyslová výroba, y/y
11:00EMU - Maloobchodní tržby, y/y
13:00BP PLC (03/24 Q1)
13:00Duke Energy Corp (03/24 Q1)
14:00WK Kellogg Co (03/24 Q1)
22:00Luminar Technologies Inc (03/24 Q1)