Aktualizováno Na newyorskou burzu vstupuje sociální síť Yelp.com, která umožňuje recenzovat kromě restaurací a hotelů i kostely, nemocnice, lékaře, střední školy, ale také striptýzové kluby nebo nevěstince. V noci ze čtvrtka na pátek došlo k ocenění IPO Yelp.com. V pátek se společnost v USA začala veřejně obchodovat pod symbolem YELP. Sociální síť prodala 7,15 milionu akcií po 15 dolarech. Celkem vydělala 107,25 milionu dolarů.
Díky vysoké poptávce Yelp.com překonala předpokládané cenové rozmezí 12 až 14 dolarů za akcii. Zájem o akcie byl potvrzen v úvodu obchodování. Cenové rozpětí naznačovalo nejprve 22-25 USD/akcie, následně 21-23 USD/akcie, titul nakonec zahájil na 22,01 USD/akcie a vzápětí akcie posílily až na 26 USD (+73 %), aby ustoupily k 24,4 USD/akcie, což je o více jak 62 % nad IPO cenou. Společnost se přitom od svého založení v roce 2004 ještě nedostala do zisku (prospekt hodnotí období od roku 2007) a v roce 2011 vykázala ztrátu 16,7 milionu dolarů. Tržby naproti rostly minulý rok o 74 procenta na 83,3 milionu, ze 70 % se na nich podílela lokální reklama.
Yelp.com měsíčně navštíví 66 milionů unikátních uživatelů, kteří už publikovali více než 25 milionů recenzí. Přes mobilní aplikaci se měsíčně připojuje kolem 5,7 milionu uživatelů.
Síť čelí konkurenci větších a známějších rivalů a Facebook ve svém hlavním příjmovém kanále - lokální reklamě. Letos chce výrazněji najímat nové zaměstnance a expandovat mimo Spojené státy. Emisi vedly , a Jefferies. Největší investoři YELP si ale své akciové podíly podrželi a v IPO je nenabídli, včetně CEO Stoppelmana, bývalého člena vedení PayPal. Ten po IPO ovládá zhruba 11% podíl.
(Zdroj: Bloomberg, mediafax)