Aktualizováno Mediální skupina Central European Media Enterprises, která dnes odhalila slabší sadu výsledků hospodaření za první kvartál i první pololetí letošního roku, prodloužila sérii negativních zpráv také zhoršením celoročního výhledu, a to na úrovni výnosů i provozního výsledku OIBDA (jádrového zisku). Akcie reagují na pražské burze propadem, který postupně prohlubují až na -4,9 %, tj. k ceně 64 Kč.
Vlastník tuzemské televize Nova snížil výhled letošních výnosů na 700 až 720 milionů dolarů z dříve uváděného rozmezí 750 až 770 mil. USD. Provozní výsledek bez odpisů a amortizací (OIBDA) by měl podle dnes upraveného výhledu dosáhnout 50 až 70 mil. USD, oproti dosavadnímu očekávání 100 až 120 mil. USD.
"Předpokládáme, že očekávané zlepšení makroekonomických podmínek a růst cen přispějí k obratu trendu klesajících výdajů na televizní reklamu," uvedla společnost v prezentaci vydané ke konferenčnímu hovoru. CETV očekává obrat v poklesu televizní reklamy na českém trhu ještě v průběhu letošního roku.
Čistý dluh společnosti dosáhl ke konci června 795 milionů dolarů. očekává, že skrze optimalizační program dosáhne v roce 2014 v porovnání s rokem 2012 roční úspory nákladů ve výši 20 mil. USD. Firma si letošním úpisem nových akcií s výnosem 352 mil. USD v čistém zajistila dodatečnou likviditu k odkupu části zbylého dluhu splatného v roce 2016 (celkem za 300 mil. USD). Díky tomu ušetří na ročních úrokových nákladech počínaje rokem 2014 zhruba 31 mil. USD.
Skupina vykázala ve 2Q13 provozní zisk OIBDA ve výši pouhých 7 mil. USD proti loňským 47,1 mil. USD. CETV se ve 2Q propadla do čisté ztráty 41,1 mil. USD. Hlavním důvodem špatných čísel je výkonnost CETV na jejím hlavním trhu v ČR.
Prezident a generální ředitel Adrian Sarbu k výsledkům uvedl, že do výnosů negativně zasáhl pokles inzertních zakázek na českém trhu (výnosy skupiny v Česku ve 2Q13 meziročně propadly o více než 40 procent). Zároveň čeká zlepšení ve druhé polovině roku z důvodu návratu velkých inzerentů. Společnost dnes na webu uvedla, že většina z dvacítky hlavních zadavatelů reklamy přislíbila pro zbytek roku zakázky.