Společnost dnes zveřejnila svá hospodářská čísla za druhé čtvrtletí fiskálního roku. Období končící 2. srpnem prodejce oblečení zakončil s upraveným ziskem na akcii 75c, ačkoliv tržní odhady počítaly s hodnotou 73c. Akcie dnes kupci vzali útokem a ty tak aktuálně připisují téměř 10 %.

Samotný výsledek hospodaření by pochopitelně na několikaprocentní růst nestačil. Přece jen výsledek víceméně dorovnal konsensuální očekávání. Příčiny nebývalého zájmu lze proto spíše hledat v upraveném výhledu hospodaření pro letošní rok. posunula svůj celoroční odhad zisku na akcii do rozmezí 3,10 – 3,18 USD z původně avizovaných 3,05 – 3,17 USD. Přiměla jí k tomu výkonnost v rámci prvního pololetí. Společnost totiž meziročně navýšila své tržby o 6 % na 13,4 mld. USD, když zaznamenala růst ve všech svých divizích. Dopomohl také pokračující plán odkupu v celkovém rozsahu zhruba 14 mil. akcií, který by měl pokračovat ve zbytku letošního roku.
Od tradičně silnějšího druhého pololetí si tedy slibuje potvrzení růstového trendu tržeb. Při zachování tempa prvního pololetí (y/y +6%) by se tržby vyšplhaly k úrovni 29 mld., což by při udržení současné čisté ziskové marži a s ohledem na snížení objemu akcií v rámci odkupu indikovalo zisk na akcii na úrovni 3,05 USD. Je proto patrné, že počítá s dalším navýšením tempa růstu tržeb či zlepšením hodnoty svých marží.
I proto je třeba vnímat rizika spojená s případným tlakem konkurenčních společností. Někteří retaileři registrují nárůst svých zásob, což v druhém pololetí může vést k výprodejním akcím a celková poptávka po zboží by mohla klesnout. Celkově by tak mohl vzrůst tlak na hrubou marži, který by se následně (pokud by nedošlo ke snížení provozních nákladů) promítnul do nižšího hospodářského výsledku.
Společnosti však do karet hraje rostoucí spotřeba amerických domácností (trh v USA tvoří 65 % tržeb společnosti), která by měla nadále vykazovat solidní čísla s ohledem na lepší výkonnost největší světové ekonomiky.