Americký výrobce luxusních kabelek dnes zveřejnil za čtvrtletí fiskálního roku s koncem 26. září upravený zisk na akcii ve výši 41 centů, který překonal očekávání analytiků na úrovni 40 centů. K lepším než očekávaným výsledkům, které poukazují na oživení značky, dopomohly jednak nové produkty a také méně slev. Srovnatelné tržby oproti předchozímu čtvrtletí zpomalily pokles.
Celkové čtvrtletní tržby se dočkaly 0,8procentního propadu na 1,03 miliardy dolarů a zaostaly tak mírně za odhady analytiků ve výši 1,04 miliardy dolarů. Pozitivní zprávou však zůstává, že tento pokles je zdaleka nejmenší, jaký největší americký výrobce kabelek reportoval za více než poslední 2 roky. Ačkoliv severoamerické srovnatelné tržby meziročně klesly o 9,5 procenta, oproti poslednímu čtvrtletí minulého fiskálního roku, kdy se tržby propadly o 19 procent došlo k jednoznačnému zlepšení. Z mezinárodních trhů potom získává asi 35 procent celkových tržeb. Tržby na bázi konstantních měnových kurzů vzrostly ve sledovaném období v Číně o 3 procenta, v Japonsku o 6 procent. Výrobce kabelek zároveň zaznamenal silný růst značky luxusní obuvi Stuart Weitzman, kterou převzal letos v květnu. Tržby za luxusní boty stouply oproti předchozímu kvartálu téměř na dvojnásobek 87,5 milionu dolarů.
Ze strategického pohledu se snaží přitáhnout zpět zákazníky, kteří na značku zanevřeli ve prospěch konkurenčních brandů jako jsou Kate Spade nebo . Americký výrobce kabelek tak představil nové produkty a obnovil design butiků, společnost se již tolik nespoléhala na slevy, které v minulosti oslabovaly její zisk. tak omezila snižování cen v zájmu dosažení lepších marží a soustředila se na dražší modely kabelek v zájmu zachování statusu luxusní značky. S cílem nalákat nové zákazníky také rozjela marketingovou kampaň v souvislosti s letošním 75. výročím od založení značky.
věří, že nadcházející klíčové období před vánočními svátky přinese pokračující zlepšení severoamerických srovnatelných tržeb a to díky širokému výběru nejen dárků, ale i nových modelů módních kabelek.
Akcie v reakci na zveřejněné výsledky zamířily vzhůru, dokonce nejvíce za téměř posledních devět měsíců a vyslaly jasný signál, že je na dobré cestě k opětovnému získání reputace na poli luxusního zboží. Konkrétně titul vzlétl až o 9,1 procenta a zaznamenal tak největší vnitrodenní zisk od 29. ledna. Akcie největšího amerického výrobce kabelek se tak nyní obchodují na zhruba 17,9násobku zisku. Titul od počátku letošního roku do pondělí připsal 19 procent. Aktuálně akcie připisují téměř 5 procent.

Vývoj ceny akcií za posední 3 dny.
Zdroj: BBG, RTRS