Globální dot.com internetové firmy si mohou (zatím) oddechnout. Využívání dat z „pohybu“ registrovaných uživatelů budou smět i nadále využívat pro své byznys účely. Americká Federal Communications Commission (FCC) totiž zamítla návrh, který po internetových gigantech, jakými jsou například firmy , , a další, žádal, aby přestaly sledovat online aktivity svých registrovaných uživatelů.
Americká média komentují rozhodnutí FCC jako porážku obhájců digitální ochrany osobních dat. Na druhou stranu ale není divu. Data, která totiž monitorují pohyb a aktivity uživatelů, jsou klíčovým nástrojem, prostřednictvím kterého mohou online firmy vydělávat peníze.
Návrh na zastavení „sledování“ aktivit registrovaných uživatelů podalo v červnu tohoto roku sdružení Consumer Watchdog. To se snažilo u FCC dosáhnout toho, aby zakázala dot.com společnostem na základě informací od uživatelů internetu, marketingově využívat data a potrestala je za údajné porušení některých opatření na ochranu osobních údajů.
„Je pobuřující, že uživatelé společností a , které mají miliardu uživatelů, nebudou mít stejnou on-line ochranu svého soukromí, jako uživatelé společností AT& T či ," citovala agentura Reuters Jamieho Courta, předsedu Consumer Watchdog.
Federal Trade Commission se od roku 2010, coby vrcholný orgán, který má hájit práva spotřebitelů při ochraně osobních údajů, snaží nastavit univerzální pravidla. World Wide Web Consortium, mezinárodní standardizační organizace pro internet se ale snažila vytvořit pravidla, která by byla výhradně určena pro internetový svět. Aktuální návrh proto čerpal z námitek, které si všímaly ochranu soukromí a některých amerických zákonodárců, kteří varovali, že předkládaný návrh nejde dostatečně hluboko v ochraně práv spotřebitelů. Podle agentury Reuters se dá proto čekat, že právní bitva může mít další pokračování.
Zdroj: Reuters, Consumer Watchdog, Fedeal Communications Commission