EVROPA:
Imperial Brands F1S20
První polovina fiskálního roku Imperial Brands dopadla přesně dle očekávání trhu. Tržby ve výši 4 mld. USD zůstaly na úrovni předešlého roku a provozní zisk klesl o 10 % yoy na 1,5 mld. USD (marže 37,5 %). Čistý dluh nabobtnal o dalších 6 % yoy na 13,7 mld. USD. Problémem bylo první snížení dividendy od doby, co společnost vešla na burzu před 24 lety. Průběžnou dividendu, vyplácenou na dvě části v červnu a v září, osekal management o třetinu na 0,417 GBP, protože chce nyní upřednostnit splácení dluhu.
Akcie Imperial klesly o 5 %.
USA:
Walmart F1Q21
Americký vládce maloobchodu má za sebou skvělý kvartál, který je úchvatný i tím, že celá jeho polovina se odehrávala na pozadí zákazů vycházení v USA (F1Q21 zahrnuje únor, březen a duben). Tržby vyrostly o 9 % yoy na 135 mld. USD (136 mld. USD nepočítajíc měnové pohyby) zatímco tržní konsensus odhadoval 133 mld. USD. Comparable sales, neboli tržby z prodejen otevřených déle než jeden rok, se vytáhly nahoru až o 10 % yoy, čímž o 1 p.b. překonaly konsensus. Nikoho asi nepřekvapí, že kromě panického předzásobování jsou za tím také mohutně rostoucí online prodeje, které vylétly nahoru až o 74 % yoy! K růstu celkových tržeb přispěly téměř čtyřmi procentními body. Nové marginální náklady na úklid, dezinfekci a bonusy pro zaměstnance bohužel přibrzdily růst čistého zisku na +4 % yoy, avšak přepočten na akcii se i tak dostal na krásných 1,18 USD při konsensu 1,12 USD.
Společnost stahuje kvůli všeobecné nejistotě výhled na tento fiskální rok, nicméně to už teď na konci výsledkové sezony asi nikoho nezaskočí. Dividendu ponechává nezměněnou.
Akcie Walmartu se po dobrém úvodu vrací k včerejší zavírací ceně a zůstávají těsně pod svým historickým maximem z dubna tohoto roku.
F1Q21
Prodejce vybavení pro kutily navýšil svoje tržby meziročně o 7 % na 28,3 mld. USD navzdory tomu, že stejně jako u Walmartu se i polovina jeho kvartálu odehrávala na pozadí zákazů vycházení v USA (F1Q21 zahrnuje únor, březen a duben). Konsensus analytiků počítal s růstem jen na 27,6 mld. USD. Comparable sales, neboli tržby z prodejen otevřených déle než jeden rok, vyrostly o 6,4 % a konsensus tak přeskočily o cca 2 p.b. Na rozdíl od Walmartu však převážil negativní efekt dodatečných nákladů na podporu zaměstnanců (850 mil. USD), úklid a dezinfekci prodejních prostor. Čistý zisk na akcii se kvůli tomu nakonec propadl o 8 % yoy na 2,08 USD a markantně tím podstřelil predikovaných 2,25 USD. Zmiňovaná podpora zaměstnanců si z něj ukousla 0,60 USD.
kráčí v šlépějích svých retailových konkurentů a stahuje výhled na tento fiskální rok. Dividenda zůstává nezměněna.
Akcie klesají o necelé dvě procenta, avšak zůstávají blízko svého historického maxima.