Snowflake, softwarová společnost, která loni debutovala největší veřejnou nabídkou v USA, upozornila, že prodeje produktů budou v současném čtvrtletí růst pomaleji než v posledním období. Akcie v pre-marketu klesají o více než 3 %.
Prodeje produktů, které tvoří více než 90 % tržeb Snowflake, budou ve čtvrtletí končícím v červenci činit 235 až 240 milionů USD, uvedla ve středu společnost se sídlem v Kalifornii. To představuje míru růstu 92 % meziročně ve srovnání s tempem 110 % ve fiskálním prvním čtvrtletí, které skončilo 30. dubna. Analytici podle dat Bloomberg v průměru odhadovali tuto částku na 233 milionů USD.

Celkové tržby se ve fiskálním prvním čtvrtletí více než zdvojnásobily na 228,9 milionu USD, ve srovnání s průměrným odhadem analytiků 213,4 milionu USD. Společnost oznámila, že její čistá ztráta se prohloubila na 203 milionů USD, neboli 70 centů na akcii, z loňských 93,6 milionů USD.
"Vzhledem k tomu, že na tohoto čtvrtletí byla velká očekávání, nemusí být základna investorů s těmito výsledky dostatečně spokojena na to, aby akcie rostly," uvedl Raimo Lenschow, analytik společnosti .
Nové dohody s poskytovateli cloudu prospěly hrubé marži společnosti, uvedl na konferenčním hovoru s analytiky Mike Scarpelli, finanční ředitel společnosti. V dubnu Snowflake implementoval změnu v kompresi úložišť, což rozšíří marže. A dodal, že společnost také pracuje na nových čipových technologiích, které by mohly přinést zvýšení výkonu. "To ale bude spíše příští rok," doplnil Scarpelli.
Software firmy Snowflake získává informace z několika systémů tak, aby je klienti mohli analyzovat dohromady na jednom místě. Společnost konkuruje cloud computing divizím společností, jako jsou , a Alphabet, Oracle, či prodejci open-source softwaru Cloudera. Snowflake si zajistil významné dohody s bankami, včetně Capital One Financial a .
Po úspěšné počáteční veřejné nabídce v září se akcionáři začali obávat, že společnost je nadhodnocena. Akcie za letošek poklesly o 16 %.