Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
To nejhorší je už za námi, říká ředitel Volkswagenu Diess. Jak se chce vypořádat s nedostatkem čipů?

To nejhorší je už za námi, říká ředitel Volkswagenu Diess. Jak se chce vypořádat s nedostatkem čipů?

01.11.2021 10:54
Autor: Redakce, Patria.cz

Třetí čtvrtletí bylo složité na straně masovějších značek, značky prémiové si vedly docela dobře. V rozhovoru pro Bloomberg to uvedl výkonný ředitel VW Herbert Diess a následně hovořil o svém pohledu na další vývoj ve firmě i v celém odvětví, včetně tématu nedostatku polovodičů.

Diess zmínil, že čipy, které má firma k dispozici, používá nyní zejména pro vozy s vyššími maržemi. To nejhorší je ale podle ředitele v této oblasti za námi, čtvrté čtvrtletí bude lepší a dodávky čipů by se měly postupně zvyšovat. „Nedostatek bude znát i příští rok, ale měsíc po měsíci se bude situace lepšit,“ dodal Diess. Věnuje se VW stále myšlence, že by si firma vyráběla své vlastní polovodiče?

Podle ředitele je odpověď kladná. Netýkalo by se to všech čipů, ale jen jejich části. Roli tu ovšem hraje dlouhá doba rozjezdu výrobních kapacit. K tomu Diess uvedl, že v současné době roste ročně počet čipů ve vozech asi o 7 – 8 % a „v budoucnu půjde do aut hodně křemíku, část z toho bude vyráběna našimi entitami.“ Vedle této oblasti VW cítí růst cen některých vzácných kovů a oceli, někdy se dokonce objevuje jejich nedostatek, ale jde o věci, se kterými se firma vypořádá a které nezpůsobují takové problémy, jako je nedostatek čipů.



Na otázku možného zvyšování cen, které by reflektovalo rostoucí ceny vstupů, Diess odpověděl, že růst cen je nyní patrný na trhu s ojetými vozy a VW by mohl přikročit k tomu, že zredukuje prodejní pobídky, což je ale podle něj celosvětový trend. Na SUV od VW se nyní podle ředitele čeká až 6 měsíců, což je „kritické, protože zákazníci nejsou připraveni čekat tak dlouhou dobu.“ Delší dobu ale čekají i u jiných vozů, což ředitele „mrzí a firma dělá, co může, aby dobu zkrátila s tím, že příští rok se snad situace zlepší.“

Diess byl následně tázán na investice do elektromobility a výroby baterií. Ředitel odpověděl, že firma jen v Evropě postaví šest továren a celkové investice jsou v této oblasti stále plánovány. Je ale jasné, že je všechny nebude schopen financovat jen ze své rozvahy a podle ředitele je tak možné, že se objeví i příležitost pro další investory ve formě úpisu akcií nově vznikajících entit. VW již „podnikl nějaké investice v Číně a zvažuje je v USA“.

Bloomberg se Diesse ptal na to, zda si skutečně najal poradce z Goldman Sachs pro IPO společnosti Porsche. Konverzace ale skončila rychle: „Můžete nám k tomu něco říci? Ne, nemůžu.“ Bloomberg tak přešel k otázce elektrifikace motorek. Ta podle ředitele není tak naléhavá jako u aut, protože motocykly jsou ohledně emisí jen okrajovým tématem. Ducati, které je členem skupiny VW, ale i přesto přichází s novou závodní elektromotorkou.

Zdroj: Bloomberg Markets




 
 

Čtěte více:

Světové automobilky mají za pololetí rekordní provozní zisk, těží z úsporných opatření i poptávce po modelech s vysokou marží
31.08.2021 14:55
Automobilový průmysl se rok po propadu způsobeném koronavirovou krizí...
Bez podpory ekologických zdrojů energie uhlíkově neutrální dopravy nedosáhneme, říká šéf Volkswagenu
07.09.2021 15:27
Šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess žádá co...
Jak zlevnit a zpřístupnit elektroauta? Skupina Volkswagen zvažuje baterie v nich zákazníkům pronajímat
23.09.2021 11:27
Koncern Volkswagen by mohl baterie v elektromobilech svým zákazníkům p...
Havlíček: Volkswagen posunul rozhodnutí o gigafactory na baterie o půl roku
11.10.2021 14:39
Automobilka Volkswagen odložila rozhodnutí o výstavbě takzvané gigafac...
Analytik k výsledkům Volkswagenu: Čipy škrtí produkci i prodeje
28.10.2021 13:21
Německá automobilka Volkswagen (Investiční tipy) zaknihovala tržby ve...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
25.05.2025
14:59Fidelity: Investoři do ETF reagují na celní konflikt odklonem od USA
8:13Víkendář: Reklamu jen tak nepoznáme?
24.05.2025
14:33Fidelity International: Jak mohou neutrální akciové strategie využít sílu volatility
8:10Víkendář: Svět, kde předvídatelnost je slabostí a cla jsou nejkrásnějším slovem ve slovníku
23.05.2025
22:03Americké trhy krvácí po hrozbách cel vůči EU a Applu  
17:44Traders Talk: Trump rozbouřil trhy, Colt potěšil výsledky a UnitedHealth v problémech
17:17PwC: Prodej elektromobilů v 1. čtvrtletí stoupl o 42 procent na 2,7 milionu
15:57Jednání s EU podle Trumpa nikam nevedou, chce clo 50 procent. Akcie klesají
15:49Půjde to k normálu bez cenového šoku?
14:26Pivo s Patrií ve Zlíně - s analytikem a makléřem o trzích i novinkách ve světě investic
13:03Perly týdne: Googlu a Applu se změnily časy
13:01Italská banka UniCredit soudně napadne podmínky převzetí konkurenční Banco BPM
11:00M2C míří na burzu: Český lídr v péči o nemovitosti sází na technologie a globální expanzi
10:30Tlak na dluhopisy polevil a ulevilo se i akciím  
10:13Do Česka dorazily první dodávky nového jaderného paliva od Westinghouse
8:56Německo hlásí růst HDP o 0,4 pct, ale celoroční stagnace zůstává ve hře
8:46Rozbřesk: Zhoršená nálada v eurozóně. Ale z jiného důvodu, než byste čekali
8:45Erste a VIG dnes naposledy s dividendou, růst HDP v Německu a další várka celního napětí mezi USA a EU  
22.05.2025
22:01Zámořské akcie se stabilizují, nárůstům vévodí Advanced Auto Parts  
17:20Výjimečný celý svět

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data