Mladoboleslavská automobilka navýšila v prvním měsíci letošního roku prodeje, celosvětově v lednu prodala 75 400 vozů, což je meziročně o 10,2 procenta více. Automobilka o tom informovala v pátek.
Po rekordním odbytu ve výši 879 200 vozů v roce 2011 nasadila Škoda i v prvním měsíci nového roku vysoké tempo. Už lednové výsledky ukazují, že Škoda díky svým modelům v roce 2012 nadále roste. Aktuálních 75 400 vozů dodaných zákazníkům je novým lednovým rekordem v historii české automobilky, která tak v roce 2012 míří k dalšímu růstu odbytu.
Česká automobilka tak i přes pokles světového trhu podstatně zvýšila svůj globální tržní podíl, ten vzrostl na 1,58 procenta. Vysokého růstu dosáhla značka zejména na trzích západní, střední a východní Evropy. Škoda rostla také na asijských trzích, které v lednu 2012 zaznamenaly dílčí poklesy.
"Bleskově jsme vystartovali a v lednu jsme ve všech odbytových regionech dále rostli. Byl to ukázkový úvod, kterým jsme vytvořili základ pro další růst v tomto roce. Škoda je ve vrcholné formě. Naše modelová ofenzíva se v letošním roce teprve rozjíždí. Důsledně udržujeme kurs naší Růstové strategie 2018," prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast prodeje a marketingu.
Silná je Škoda především na konkurenčních západoevropských trzích. Dodávky zákazníkům v tomto regionu vzrostly v lednu 2012 o 10,8 procenta na 29 300 vozů, přičemž v lednu 2011 to bylo 26 400 vozů. Škoda tak podstatně zvýšila svůj tržní podíl v západní Evropě – téměř o 21 procent na 3,11 procenta. Například ve Švýcarsku zvýšila automobilka svůj prodej o 46,2 % na téměř 1.500 vozů, a vyšplhala se tak na druhé
místo ve statistice registrací této země.
V Německu vzrostl odbyt značky Škoda o 23,2 procenta na více než 8 900 vozů, v Rakousku o 33,9 procenta na více než 2 000 vozů. Mimořádně žádané byly v západní Evropě především modely Yeti s nárůstem dodávek o 30,6 procenta, Octavia s 24 procenty a Roomster s nárůstem o 19,5 procenta.
Škoda dále přidala také na růstových trzích Číny a Indie. Prodeje na čínském trhu, který v lednu 2012 poklesl, přesto vzrostly o jedno procento na 20 800 vozů. Lednový výsledek na tomto trhu byl však celkově ovlivněn i oslavami čínského nového roku.
V Indii zvýšila automobilka odbyt dokonce o 6,7 procenta na více než 3 000 vozů. Na indickém subkontinentu přitom poklesl celkový trh v lednu 2012 o více než deset procent. Vynikajícím způsobem do nového roku navíc odstartoval nový indický kompaktní sedan Rapid. Jen v lednu 2012 si svůj nový Rapid v Indii převzalo více než 1 500 zákazníků.
V lednu rostly prodeje i ve střední Evropě: značka ŠKODA tam prodala o 2,5 procenta více vozů než v lednu 2011, tedy více než 10 200 automobilů. Na domácím českém trhu dosáhla značka Škoda v lednu stabilního odbytu 4 148 vozů. Novému malému modelu Citigo se doma podařil skvělý nástup, protože i v prvním prodejním měsíci roku 2012 obsadil nejmladší model značky Škoda první příčku v segmentu minivozů.
Dvojmístného procentuálního růstu dosáhl středoevropský odbyt značky Škoda také na Slovensku, kde vzrostl o 24,5 procenta, a v Maďarsku s nárůstem o 13,5 procenta.
Velkých procentuálních přírůstků dosáhla Škoda v lednu 2012 také ve východní Evropě. Více než 7 700 dodaných vozů představuje nárůst o 44,5 procenta v porovnání s méně než 5 400 vozy z ledna 2011. Největší podíl na prodejích přitom mělo Rusko. Téměř 4 800 dodávek představuje růst o 41,7 procenta oproti lednu 2011 s 3 400 vozy. Tím Škoda v lednu 2012 dosáhla více než dvojnásobného růstu v porovnání s celkovým ruským trhem, který vzrostl o 20,1 procenta. Nejžádanější model značky Škoda je v Rusku Octavia s 2 775 vozy. Také Yeti se v Rusku zlepšil, když prodej stoupl o 230,1 procenta na 538 vozů.
Kromě toho dosáhla Škoda v lednu vysokých přírůstků i na Ukrajině - téměř 1 300 prodaných vozů v této zemi představuje nárůst prodeje o téměř 120 procent.
Pozitivně se v lednu 2012 vyvíjely prodeje značky Škoda i na dalších zahraničních trzích. Příkladem je Egypt s nárůstem o 84 procent oproti stejnému měsíci uplynulého roku, Izrael s nárůstem o 52 procent nebo Austrálie s nárůstem o 39 procent.
Dodávky modelů značky Škoda zákazníkům v lednu 2012
Octavia |
34 200 |
+14,6 % |
Fabia |
20 000 |
+0,1 % |
Superb |
9 500 |
-11,2 % |
Yeti |
6 200 |
+34,5 % |
Roomster |
2 600 |
+21,3 % |
Rapid* |
1 500 |
nový model |
Octavia Tour |
1 100 |
+2,2 % |
Citigo** |
253 |
nový model |
* pouze v Indii ** pouze v ČR