Základní mantrou celého obchodního světa je snaha efektivně a rychle obsloužit zákazníka. Jenže to se někdy snadněji řekne, než udělá, obzvláště pokud nemáme vhodně provázané naše vnitrofiremní informační systémy. Stejné úskalí zde může ležet jak v úplně neprovázaných, tak i v špatně zkonsolidovaných systémech. Pojďme se na to podívat na příkladu. Jaké jsou výhody a rizika konsolidace osob v obchodní sféře?
Mezi hlavní přínosy patří efektivita obsluhy klienta na našem pracovišti. Zatímco v dobře fungujících organizacích má náš pracovník všechny informace snadno dosažitelné a může se věnovat zákazníkovi a jeho spokojenosti, v hůře fungujících organizacích stráví náš pracovník neúměrně mnoho času vyhledáváním informací a jejich aktualizací, na zákazníka už mu nezbývá tolik času, neobslouží jej dostatečně kvalitně a efektivně. Také zákazníkův čas je cenný a nemůžeme jej nutit, aby se zdržel na našem pracovišti nepřiměřenou dobu jen proto, že nejsme schopni vyřídit vše potřebné v našich systémech dostatečně rychle.
Zajímavá jsou ale také rizika. Na jedné straně je zde riziko, že jsme při konsolidaci nesprávně spojili dvě zcela různé osoby. Že se to nemůže stát? Víte o tom, že pan Josef Reiter (český občan) má totožné rodné číslo jako pan Jozef Reiter (slovenský občan)? Nikdy v životě se prý nepotkali. Ovšem v informačních systémech jedné velké organizace se bohužel potkali. Naštěstí bez velkých následků. Ale jste si jisti, že vám se to stát nemůže?
Přečtěte si raději článek E = mk2 aneb Kolikrát zkonsoliduješ, tolikrát jsi člověkem od společnosti Adastra.
Autorem článku je Vlastimil Bardoň,
Senior Consultant společnosti Adastra
(Komerční sdělení)