Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Metro D bude, rozhodli pražští radní. Na první úsek uvolnili 25 miliard

Metro D bude, rozhodli pražští radní. Na první úsek uvolnili 25 miliard

8.10.2013 14:55
Autor: ČTK

První úsek trasy metra D povede z Pankráce do Písnice a vyjde na 24,69 miliardy korun. Jeho výstavbu schválili radní hlavního města. Zároveň projekt zařadili do takzvaného operačního programu doprava, ve kterém chce město získat na výstavbu peníze z evropských fondů. ČTK to řekla mluvčí magistrátu Tereza Králová. 

"Rada hlavního města Prahy schvaluje záměr výstavby trasy metra I.D," píše se v dokumentu, který schválili radní. Kdy metro začne jezdit zatím není jasné, pokud by ale Praha získala příští rok příslib peněz z EU, mělo by to být do roku 2022.

Nová trasa má měřit přes deset kilometrů a obslouží několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice. Odlehčit by měla lince C. Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácí. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.  

Úsek D začne ve stanici Pankrác odbočkou trasy C. Původně se uvažovalo o přestupní stanici, tato varianta by ale výstavbu prodražila o několik miliard. Ve stanici Pankrác se budou střídat vozy tras C a D, ve špičce by jezdily tak, že za dva vlaky trasy C by byla vložena souprava z trasy D. Večer a o víkendech by se pravidelně střídaly po jedné soupravě z každé trasy.

Výhodou této varianty podle dokumentu je, že lze využít nynějšího vozového parku metra, stejně tak bude možné využít technické a technologické zázemí metra a systém oprav a údržby. Rovněž nebude nutné ihned stavět nové depo v Písnici, protože vozy budou najíždět z trasy C. Roční provozní náklady by byly podle odhadu 337 milionů korun.

Praha chce stavbu přihlásit do operačního programu na roky 2014 až 2020. Město na přípravu trasy vydalo k 31. srpnu celkem 513 milionů korun, pro letošek má uzavřeny smlouvy na práce za 151 milionů.

Projekt metra D má hotovou dokumentaci pro územní řízení. O něm nyní rozhoduje radnice Prahy 4. Loni na začátku listopadu pak získal souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Podle odhadů by výstavba mohla začít v roce 2015.

Praha nyní staví také prodloužení metra A z Dejvické do Motola. To by mělo být hotové v roce 2014. 

 
Základní údaje o pražském metru

Celková délka: 59,5 kilometru

Počet stanic: 57

Počet tras: tři

- A (Dejvická-Depo Hostivař) - 11,3 km; 13 stanic

- B (Černý Most-Zličín) - 25,6 km; 24 stanic

- C (Háje-Letňany) - 22,7 km; 20 stanic

První otevřený úsek: Kačerov-Florenc (trasa C, 6,6 km, devět stanic), 10. května 1974

Poslední otevřený úsek: Ládví - Letňany (trasa C, 4,6 km, tři stanice), 9. května 2008

Počet cestujících: 531 milionů/rok (2011)

Průměrná cestovní rychlost: 34,6 km/h

Připravované rozšíření metra:

- prodloužení trasy A v úseku Dejvická - Nemocnice Motol by mělo být dokončeno v roce 2014; délka 6,1 km, čtyři stanice.

- Praha původně plánovala prodloužit trasu A až na letiště v Ruzyni (přes stanice Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle a Staré letiště), ale kvůli nedostatku peněz trasu zkrátila.

- Rada hlavního města Prahy dnes schválila záměr výstavby trasy metra I.D z Pankráce do Písnice v délce zhruba deset km.

- Kromě úseku I.D od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácem.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data