, jeden z největší prodejních řetězců potravin na světě, dnes reportoval svoje pololetní výsledky hospodaření.
Čisté tržby Carrefouru v 1H15 dosáhly 37,7 mld. EUR a rostly tak o 5,2 %. rostl ve všech regionech. V Evropě přidal 2,9 % na tržbách, když v rozvíjejích se trzích byl schopen růst i 11,3 %. Jedná se tak o třetí rok v řadě, kdy Carrefouru rostou tržby.
Z pohledu růstu příjmu se Carrefouru také dařilo, když jeho operativní příjem (ROI) rostl na 726 mil. EUR a přidal tak 2,6 %. Na domácím hřišti ve Francii firma zaznamenala příjem ve výši 321 mil. EUR. V ostatních částech Evropy se Carrefouru vedlo ještě lépe, když se příjem meziročně zčtyřnásobil na 122 mil. EUR proti loňskému prvnímu pololetí, kdy byl 36 mil. EUR. Navzdory orientaci na nízkou cenu se hrubá marže zlepšila. Operativní marže rostla o 90 bazických bodů na 1,3 %. Masivní růst zisku byl hnán hlavně zotavením poptávky ve Španělsku a Itálii.
Velmi pěkného výsledku dosáhla i Latinská Amerika, která rychle roste na významu. ROI roste o 26 % na 296 mil. EUR. V Asii se příjem zastavil na 50 mil. EUR. Marže také rostla a to navzdory sílící nejistotě a zpomalující spotřebě čínských domácností. nadále plní svůj akční plán pro Čínu, stejně tak jako na Tchajvanu.
Čistý zisk skupiny z pokračující operativní činnosti společnosti byl 230 mil. EUR. K tomu výsledku přispěly nižší finanční výdaje spojené s prostředím nízkých úrokových sazeb v Evropě. Částečně byly tyto vlivy kompenzovány růstem sazeb v jiných částech světa.
Dobrého zlepšení doznalo i Free Cash Flow, které bylo v 1H15 v plusu 496 mil. EUR, což je v ostrém kontrastu s minulým rokem, kdy bylo v záporu 1,91 mld. EUR. Pozitivně k obratu přispěla změna pracovního kapitálu, růst hrubého cashflow a stabilní objem CapEx. Čisté zadlužení společnosti pokleslo o 670 mil. EUR na 6,7 mld. EUR. Snížení zadlužení se podařilo realizovat díky zlepšenému FCF, prodeji podílu v Brazil společnosti Península Particiapcoes a prodeji prioritních akcií v hodnotě 369 milionu EUR.
okomentoval velmi stručně plány do budoucna - jeho cílem je ještě nadále vylepšit ukazatel volného peněžního toku, pokračovat ve striktní nákladové disciplíně, která by měla zajistit udržení ratingu na stupni BBB+ a nadále investovat do rozvoje v rámci programu DIA cca. 2,5 až 2,6 mld. EUR.
Zdroj: firemní data, Bloomberg