Kavárenská síť včera po trhu zasáhla do dění výsledkové sezóny, když představila hospodářská čísla za první kvartál fiskálního roku 2016. Tržby meziročně stouply o 12 % na 5,37 mld. USD a mírně zaostaly za očekáváním. Celkový růst tržeb očištěný o nově otevřené obchody dosáhl 8 %, když se z poloviny projevil nárůst návštěvnosti, z poloviny pak růst průměrné útraty. Hlavní zlepšení registruje dominantní americký trh (USA, Kanada, LATAM), jemuž dopomohly nové produkty z nabídky (dražší nápoje, snídaňová menu), naopak meziročně takřka totožný růst zaznamenala evropská oblast. Do určité míry je na vině podle vyjádření managementu podzimní tragédie v Paříži, které pravděpodobně přispělo k útlumu poptávky v západní Evropě.
Provozní marže meziročně stoupla o 60 bps na 19,7 %. Pozitivní roli sehrála provozní páka, jejíž expanzi v budoucnu může nahrát případný růst podílu licencovaných obchodů na tržbách (aktuálně 10,1 %). Oproti dominantní skupině Starbucksem vlastněných kaváren (tvoří 78,4 % tržeb), totiž nesou vyšší marží. Důvodem jsou zejména nižší náklady (respektive jejich objem doléhá na provozovatele kavárny). Zisk na akcii dosáhl 46c proti konsensuálnímu odhadu 45c.
Hlavní zklamání pro investory pravděpodobně představuje výhled. Pro druhé čtvrtletí fiskálního roku počítá s dosažením zisku na akcii v pásmu 38 – 39c, což je o cen méně, než vyhlížel konsensus. Obavy pak může vzbuzovat také pro fiskální rok vyhlížená absence růstu tržeb na čínském trhu. Celkově nicméně tržby mají stopnout o >10 % (bez započtení 53. týdne, který spadá do fiskálního roku 2016), když se projeví organický růst tržeb o střední jednotky procent, zbytek by posléze mělo obstarat otevření nových kaváren (celkově ve fiskálním roce +1800 kaváren). Zhruba 2/3 by měly představovat licencované kavárny. Taktéž je zklamáním chybějící informace o využití systému mobilních objednávek. Systém zákazníkům umožňuje objednávku skrze mobilní zařízení, díky čemuž se vyhne případné frontě v kavárně. Samotná čísla sice vzbuzují otázky, nicméně prozatímní trend v podnikání nemění. má dostatečný prostor k expanzi, zvyšuje úspěšně útraty svých zákazníků, investuje do mobilních technologií a transformuje z části svůj model (větší zapojení licencovaných kaváren). Kaňkou tak zůstává obava z výkonnosti v Číně, která má být dle dřívějších vyjádření Starbucksu v budoucnu klíčovým trhem. Akcie včera v after-marketu ztrácely 3 %.