Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi zvýšil čtvrtletní zisk meziročně o 11 procent na 1,5 miliardy dolarů. Firma těžila z oživení poptávky v Číně a ze silného růstu prodeje prostřednictvím internetu. Výsledky tak překonaly očekávání analytiků, což vedlo k výraznému nárůstu ceny akcií podniku.
Zisk na akcii se v prvním finančním čtvrtletí, které skončilo 31. srpna, zvýšil na 95 centů z 86 centů před rokem. Analytici jej přitom odhadovali pouze na 47 centů. Celkové tržby se snížily o 0,6 procenta na 10,6 miliardy dolarů, zatímco analytici předpovídali jejich propad na 9,15 miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.
Tržby v Severní Americe, která je největším trhem podniku, klesly o dvě procenta, tržby v Číně se však zvýšily o šest procent. Tržby z internetového prodeje vzrostly o 82 procent, protože koronavirová krize podpořila zájem spotřebitelů o tento způsob nakupování.
Hospodářský výsledek se v prvním finančním čtvrtletí výrazně zlepšil oproti předchozím třem měsícům, v nichž firma v důsledku koronavirové krize prodělala 790 milionů dolarů. Akcie firmy si na frankfurtské burze připisují zhruba 15 procent.