Princip ropné destilační kolony neumožňuje výrobu 1ku1, rozpad produktů z barelu ropy je přibližně tento: 46%benzín, 26%diesel, 9%kerosin pro letadla, zbylých 19% je solanka/ asfalt/ tanker-fuel/ ostatní (=metan, etan, propan, butan). Technologické ztráty pak činí kolem 5%. (Ztrátu si lze představit "jako že se dvacetina vstupní hmoty vypaří".) ///// Hypotetická úvaha: osobák (spotřeba 7l/100km) nájezd 8000km/měsíc, tj. 96000km/rok = 96000/100*7=6720 litrů (42,26 bl tj.barelu ). /// 115.971ks registrovaných elektromobilů podle prvního hypotetického předpokladu USPOŘÍ 4.901.000 bl p.a., tj. 13.430 bl per day, tj. 0,1 promile těžby ropy . /// Pokud se denní těžba ropy pohybuje na úrovni +- 100.000.000 bl per day, optimálním parametrem pro uvědomění si VÁHY podpory subvencí do elektromobility by mohla být hypotetická úvaha "kdyby zítra všechny CAR IN USE na celém světě" začaly jezdit bez emisí. Tzn. cca 1.590.000.000 vozidel v provozu. /// S hypotetickým nájezdem 400km per day a při spotřebě 10litrů/VAN, 15litrů/BUS, 20litrů/TRUCK na 100km. /// Podíly "vehicles in use" 2020 Z POČTU 1.590.000.000 miliardy vozidel jsou počítány dle podílu na registraci za 1H2023 a jsou tyto: 74%personal (1.180.000.000ks), 20,5%vans (324.000.000ks), 5%trucks (80.000.000ks), 0,5%buses (6.000.000ks). /// Tzn. pokud kouzlem OD ZÍTRA všechny vehicles in use vyjedou s AKUMULÁTOREM místo konvenčního motoru, při uvedených počtech vozů (1.590.000.000ks), jejich spotřebě a hypotetickém měsíčním nájezdu, potom by PRODUKCE ROPY mohla klesnout o: 0,22% p.a. !!!!! /// Podíl typů vozidel a jejich nájezd i spotřeba jsou uvedeny jako hypotetický AVG, tj.průměrné. Výsledek je, že 1,59 miliardy KONVENČNÍCH vozidel spotřebuje cca. 80.000.000 bl vytěžené ropy PER ANUM. Těžba ropy se pohybuje +- 100.000.000 bl PER DAY!
Mudr.c
