Provozovatel sítě autobazarů (14,21 CZK, 0,71%) se v roce 2009 nečekaně vrátil do černých čísel ziskem 1,2 milionu eur (oproti ztrátě 32,4 milionu eur za rok 2008) poté, co společnost uzavřela ztrátové provozy a zaměřila se na úspory nákladů. Letos hodlá dosáhnout podobných prodejů vozů jako loni a otevřít několik nových poboček.
"Rozsáhlý restrukturalizační program spuštěný na počátku roku 2008 přinesl očekávané výsledky a skupina dosáhla primárního cíle, kterým byl návrat k ziskovosti za celý rok 2009," uvedl generální ředitel Anthony Denny.
Ziskovost za loňský rok zřejmě není důsledkem rostoucích tržeb. Celkové výnosy totiž podle zprávy činily 165,1 milionu eur (meziroční pokles o 43,8 %), z čehož výnosy z prodeje vozů dosáhly 142,8 mil. EUR. Také počet prodaných vozů se snížil, o 38,5 % meziročně, na 37 215 aut, což společnost zdůvodňuje „uzavřením neziskových poboček a klesající poptávky na trhu během recese“. Zisková marže za rok 2009 ale i přes nižší objemy prodejů a tržeb vzrostla: „Metal marže vzrostla na 11,9 % oproti 9,5 % v roce 2008 – díky zaměření se na likvidní vozy a dosažení vyšší obrátkovosti na skladě,“ píše se ve zprávě s tím, že celková výsledná hrubá zisková marže loni dosáhla 23,1 %.
loni v rámci restrukturalizačního programu ukončila chod poboček v Maďarsku, Polsku, Rumunsku a divize prodeje nových aut v České republice. Čistá ztráta za ukončené provozy dosáhla 1,5 mil. EUR v porovnání se ztrátou 30,2 miliónu eura za rok 2008. Součástí úsporných opatření bylo snížení provozních nákladů o polovinu na 31,9 milionu eur. Personální náklady klesly o 51 procent a marketingové výdaje o 43 procent.
Aktuální strategií skupiny je podle dnešního vyjádření firmy soustředit se pouze na nejziskovější trhy v České republice a na Slovensku (kde společnost hodlá letos otevřít 1-3 poboček) a upřednostnit ziskovost před růstem a vykazováním vysokých prodejních objemů. V roce 2010 chce AAA Auto dosáhnout stejných nebo mírně nižších prodejních objemů jako v roce 2009.
(Zdroj: , Bloomberg, čtk)