Paříž (ČTK) - Francouzská potravinářská skupina , která je největším výrobcem jogurtů na světě, zvýšila v prvním čtvrtletí tržby meziročně o osm procent na téměř čtyři miliardy eur (zhruba 100 miliard Kč). Oznámila to dnes firma, která působí rovněž v České republice. Dodala však, že ekonomické podmínky zůstanou v letošním roce obtížné.
Za růstem tržeb v prvním čtvrtletí stál vyšší objem prodeje, který kompenzoval pokles průměrných prodejních cen. Ten byl důsledkem přechodu spotřebitelů k levnějším značkám společnosti, napsala agentura AP.
"Náš výkon v prvním čtvrtletí nám společně s našimi vedoucími pozicemi na trzích a značkami umožňuje potvrdit cíle pro rok 2010," uvedl šéf podniku Franck Riboud. Firma nicméně předpokládá, že bude letos nadále čelit "obtížnému finančnímu, ekonomickému a sociálnímu prostředí s přetrvávajícími obtížnými spotřebitelskými trendy v západních ekonomikách, slabým měnám rozvíjejících se zemí a růstu cen surovin".
Společnost vyrábí například jogurty Activia a jogurtové nápoje Actimel. Firma má tržní hodnotu 29 miliard eur. Mezi její hlavní konkurenty patří švýcarská společnost , která je největší potravinářskou skupinou na světě, napsala agentura Reuters.
Na český trh firma vstoupila v roce 1990, kdy začala spolupracovat s benešovskou mlékárnou. V roce 1991 v Benešově založila společnost s ručením omezením a o tři roky později se transformovala na akciovou společnost. Benešovský závod zpracuje denně 240.000 litrů mléka, což jsou dvě procenta produkce mléka v zemi. Podle výzkumu agentury AC Nielsen patří na českém trhu jogurtů 30procentní podíl.