Na loňském podzimním zrušení vysílání reklamy na kanálech ČT1 a ČT24 veřejnoprávní České televize ostatní televize zatím příliš nevydělaly. Zadavatelé reklamy šetří a snížili své výdaje za televizní reklamu až o polovinu. Na konferenci Digimedia to dnes uvedli šéfové komerčních televizí a agentur zabývajících se reklamou v médiích.
"Více než polovina peněz z trhu úplně zmizela, protože ti klienti je neutratili," uvedl obchodní ředitel TV Nova Jan Vlček.
Podobně se vyjádřil také Tomáš Bičík z agentury MediaResearch, zabývající se mediálními výzkumy."Nemám pocit z těch čísel, že by se peníze přesunuly do jiných médií," poznamenal s tím, že stagnuje také například reklama na internetu.
Diskutující se shodli, že pokud na loňské novele zákonů o ČT a televizním vysílání, která odstranila většinu reklamy z ČT1 a ČT24, někdo vydělal, tak to byly menší televize.
Změny naopak zasáhly zadavatele, kteří nyní nemohou cílit na některé skupiny, neboť ty nepatří mezi typické diváky komerčních televizí. Absenci reklamy pocítili také diváci veřejnoprávních televizí, ale i mediální agentury.
Server Mediář.cz začátkem května uvedl, že na loňském podzimním omezení reklamy na veřejnoprávní ČT vydělala hlavně televize Prima. Lídr trhu Nova naopak nedokázala přetáhnout víc inzerentů a její podíl na investicích do televizní reklamy v Česku oslabil, uvedl server s odvoláním na čísla z prezentace společnosti , majitele Novy, pro investory.