Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Česká kancelář pojistitelů a my všichni sprostí podezřelí

Česká kancelář pojistitelů a my všichni sprostí podezřelí

17.5.2013 12:17

Věděli jste, že u nás se můžeme všichni velice lehce stát sprostými podezřelými, kteří musejí sami opakovaně dokazovat svou nevinu a to navíc naprosto amatérsky pracující instituci? Před vánoci jsem zakoupil minikaravan. Jeho rekonstrukci nečekaně zpestřil dopis od instituce, o jejíž existenci jsem do té doby neměl ani ponětí. Jakási Česká kancelář pojistitelů (ČKP) mi posílá Výzvu k úhradě zákonného příspěvku nepojištěných. Podobný dopis prošpikovaný paragrafy v lidech, kteří neradi dluží sebemenší částku, budí impulzivní nutkání dluhy okamžitě vyrovnat. Pozornější čtení ale ukazuje, že ona ČKP v podstatě říká následující: „Myslíme si, že nám něco dlužíte. Máte 30 dní na to, abyste nám dokázali, že to tak není. Pokud se tak nestane, bude se částka navyšovat o náklady na vymáhání a úroky z prodlení.“ Jste tedy z vůle ČKP Cimrmanův sprostý podezřelý, který by měl na své náklady a poskytnutím osobních informací o sobě a jiných (např. kupní smlouvou) dokazovat svou nevinu.

Karavan jsem v kritické době nevlastnil a pojištění navíc bylo i během ní zaplaceno. ČKP tedy požadovala peníze na základě dvojité chyby. Sdělil jsem ale jejím zástupcům, že jim nic dokazovat nebudu a že vyžaduji omluvu a potvrzení, že nic nedlužím. Poslal jsem stížnost na Ministerstvo financí a ČNB. Výsledek? MF dává ruce pryč, ČNB posílá obsáhlý právnický elaborát, který po zběžném přečtení interpretuji tak, že vše je v principu v pořádku. Evidentně je podobný postup posvěcen formálně i neformálně, což je ještě větší problém, než kdyby ČKP podobným způsobem jednala ze své (z)vůle. ČKP po čase poslala imitaci omluvy ve stylu „máte pravdu, ale my za nic nemůžeme, to všechno špatná data“. Námitka, že práce s mizernými daty implikuje, že nebudou činit silné závěry, a už vůbec ne posílat žádosti o peníze, zůstala naprosto nepochopena.

Chybovat je lidské a vše mohlo výše uvedeným skončit. ČKP ale podle všeho funguje ještě absurdnějším způsobem, než se zprvu zdálo. Dopisem ředitele úseku právních služeb mě totiž tento týden upomíná o úhradu zmíněného nedoplatku. S tím, že uplynula 30denní lhůta a příspěvek je tedy splatný. A samozřejmě s taktním upozorněním na vymáhání od specializované agentury. Suma sumárum: Na nulovém základě máte povinnost dokazovat, že nedlužíte. Když sama ČKP uzná, že nedlužíte, nechá uplynout zákonnou lhůtu a opět požaduje poplatek, který je už podle ní splatný.

V rámci formálních i neformálních norem tak u nás zdařile a ke spokojenosti odpovědných institucí operuje smyšlené dluhy vymáhající subjekt, jehož profesionalita je tak na úrovni brigády socialistické práce. To v lepším případě. Možná se nyní dočkám další výmluvy, po čase ale další upomínky. Možná vše skončí u inkasní agentury a soudu. Budiž. Pak se dozvím, kdo je za stav věcí zodpovědný a kdo by za to měl nést důsledky. Zajímá mě také stále více to, jak může podobný subjekt pracovat s mými osobními údaji bez mého svolení. A dokonce po mě požadovat, abych mu sděloval osobní údaje o jiných (kupní smlouvy). V neposlední řadě bych rád věděl, jak je definován pokus o podvod prováděný na základě opakovaných smyšlených upomínek o uhrazení dluhu. A našlo by se toho mnohem více.

Pozn.: Autor je externím spolupracovníkem Patrie, jeho názory se nemusí vždy shodovat s názorem společnosti.


Váš názor
  • JAK TO OPRAVDU JE !!!
    22.5.2013 21:17

    Zatím to tu přesně nepopsal nikdo. Někteří se k tomu hodně přiblížili ale pak si tam ještě, asi z hlavy, přidali něco neplatného. A co opravdu platí? 1) Vaše pojišťovna Vám nesepsala smlouvu pozdě, Vy jste se tam pozdě dostavil. Stačilo násl. den a jen s údaji o vozidle, stačí kopie pův. TP i když se později změní č.TP a reg. značka, to pojišťovna umí na počkání, pojišťuje se hlavně na vinko a jméno majitele. Navíc jste s autem z bazaru BEZ POJISTKY měl jet pouze na přepravníku ale rozhodně ne po ose. Nebo ho tam nechat do druhého dne a někde si to uzavřít když nechcete u nich uzavřít poj. smlouvu. Když byste po cestě někoho zabil nebo poškodil tak právě za Vás by jemu ČKP musela uhradit škodu. (pak by to vymáhala po Vás) 2) A ČKP pro ní není spřátelená organizace. Naopak musí všechny pojišťovny přispívat do garančního fondu ČKP z kterého se (bez zbytečného prodlení) hradí škody nám všem za škody způsobené cizinci a také nepojištěnými Čechy. Díky tomu se nemusí poškozený domáhat náhrady někde v zahraničí nebo po místním nemajetném nepojištěnci. 3) Ti odhalení nepojištěnci jsou druhou skupinou, která musí do fondu ČKP také přispívat. To je ta vyměřená sankce, např. nepojištěný nákl. vozík vás přijde na 32.850,-Kč za 3 roky, viz. sazebník: http://www.bezpojisteni.cz/component/content/article/3-clanky/9-o-kolik-vic-zaplatite-za-nepojistene-vozidlo 4) Tedy je nesmysl že ČKP chrání pojišťovny před nepojištěnými řidiči. ČKP finančně chrání poškozené (třeba Váš dům a Vaše děti) před nepojištěnými řidiči. To že si z toho udělali výnosný byznys je věcí poslanců, které jsme si volili. Ti to zřejmě navrhli tak, aby sankce bolely, když věděli, že v ČR jezdí milion nepojištěných vozidel a nikdo je neuměl donutit se pojistit. 5) ČKP je zřízena speciálním zákonem a také podle něj přesně jede (zákon č.168/1999 Sb.). Tudíž je zbytečné se obracet na jiné instituce, ty to neovlivní. Pouze Parlament může změnit ten zákon, ale ne zpětně. Takže obrátit se můžete, kromě svého poslance, jen na svého právníka a ten vám potvrdí, že podle zákona na to ČKP má právo. 6) Vaše poj. agentka je husa. Plete si termíny do kdy se musí auto pojistit a do kdy se musí vyřadit na odboru dopravy (trvale i dočasně). Na to druhé máte opravdu 14 dní bez sankce ale tam jedou podle úplně jiného zákona (č.56/2001 Sb.) a na rozdíl od ČKP spadají pod minist. dopravy a ČKP je vůbec nezajímá, dokonce s nimi v něčem nesouhlasí. Na to první nemáte téměř žádný volný čas. Nebo teoreticky jen velmi krátký, když si Fabii pojistíte až po 3 dnech, tak se na Vás ČKP vykašle, protože sankce (3 dny x 50,-Kč) je menší než náklady vymáhání (170,-Kč). Vsadím se, že se husa naučila jen rychle uzavírat smlouvy (na ž.list) ale zákon o pov. ručení si nepřečetla. Přitom to je pro ní základní Bible. Nebo mu nerozumí, to je pak horší případ. Není snadné ho plně pochopit. 7) Pojišťovny každý měsíc musí dle zákona posílat do ČKP údaje o vzniklých nebo ukonč. pojist. smlouvách. ČKP tak snadno vidí, že auto bylo třeba do 30.dubna u Allianzu a až od 20.května u Kooperativy. Tak tyto vozy vybere a pošle na minist. dopravy s dotazem, zda-li byly v té době vyřazeny z evidence nebo ne. MD jim odpoví ANO/NE. Pak ČKP pošle výzvu poslednímu známému majiteli a dá mu 30 dní na to, aby doložil jestli auto prodal, vyřadil, pojistil nebo doložil že neprovozoval atd. Když to do 30 dnů neudělá, má smůlu. Dostane druhou upomínku z ČKP. Pak za půl roku to předají vymáhací agentuře EOS KSI Česká republika, s.r.o. Následuje 1. a 2. upomínka a pak žaloba k soudu, platební rozkaz a exekutor. Celkové náklady prudce stoupnou. 8) V době kdy to už má EOS, můžete ještě doložit Kupní smlouvu, že jste to tehdy prodal a nevlastnil. Jiné důkazy už ignorují. Údaje o vyřazení či nepojištění si ověří sami. A nějaký jiný důkaz o neprovozování Vám (ČKP i EOS) odmítnou z principu, protože jste to nedoložil ČKP do 30 dnů. Mám na mysli ty fotky auta na špalkách a čestná prohlášení sousedů, doktorů, autoservisů atd. To má naději jen v těch 30 dnech. Ale POZOR, V TĚCHTO PŘÍPADECH SE VÁM ASPOŇ POMSTÍ A NABONZUJÍ VÁS NA MAGISTRÁT. Ten vám dá pokutu až 20 tis. za to, že jste neodevzdal značky když auto bylo na špalkách a nechtěl jste platit pojištění. Záleží jak mu to zdůvodníte. Něco prominou. Každopádně je s nimi lepší jednání než s ČKP. Sankce je tam většinou menší. Nebo žádná když je prodlení např. 16 dní (o 2 dny navíc), nebo když máte zpřerážené hnáty. 9) PROMLČECÍ LHŮTY ČKP: 3 roky po zjištění nepojištěného období, čili v květnu 2013 nelze už požadovat příspěvek do fondu ČKP za duben 2010. Ale pozor, další 3 roky mají na podání žaloby, tedy do května 2016 si s vámi budou klidně dopisovat a poplatky skáčou !!! 10) Jinak dle § 12 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, máte právo požadovat výpis informací, které o vás registr vozidel vede, uvádí se v materiálech ČKP. Informace z registru vozidel je dále možné získat i podle § 4 odst. 3 zákona č. 56/2001 Sb. Do registru silničních vozidel je oprávněn nahlížet a požadovat opis nebo výpis zapsaných údajů ale pouze ten, kdo prokáže právní zájem. Ten může být dán vlastnictvím vozidla, prodejem vozidla, změnou údajů o vozidle nebo osobě, a od 1. 1. 2009 také potřebou ověřit údaje v registru vozidel v souvislosti s povinností majitelů aut bez povinného ručení platit příspěvek do garančního fondu ČKP (podle § 24c zákona č. 168/1999 Sb.). 11) Poslední bod nesouvisí s ČKP ale může se to hodit. Kdo má auto na špalkách např. 10 let, může ho na evidenci vozidel vyřadit i bez protokolu o ekologické likvidaci, za předpokladu, že u vozidla nebylo po 30.4.2004 uzavřeno nikdy žádné pojištění (ani na měsíc) a nebylo v té době na STK a nedělal se v té době převod nebo jiný úkon na evidenci vozidel !!! Pana Soustružníka v akciích čtu rád ale tady v tom je vidět, že se moc neorientuje. ČKP je svině protože nezveřejňuje e-mailovou schránku a na papírové dopisy nereaguje ale nemůže za chybné registry pojišťoven z jedné strany a chybné registry minist. dopravy z druhé strany. Mphi je dost mimo. Kebab se docela vyzná až na pár detailů, pokuty nehrozí ze 2 míst ale vždy z jednoho, pak to prolamování - ČKP nemusí nic prolamovat když pojistit se musí vše a hned, a ten rok 2009 - popisuji v bodě 9. Klient Patrie, který už hodně zaplatil ČKP a EOSu.
    roman
  •  
    17.5.2013 13:15

    Držím palce a jsem rád, že se najdou lidé, kteří to řeší takto, většina jen nadává v hospodě. Osobní zkušenost s nimi ještě naštěstí nemám, ale slyšel jsem toho o nich už hodně! Je to dost smutné, ale co s tím? ....proto jsem rád za každého člověka, kterému toto jednání nepříjde normální.
    mila69
    • Krása registrů v Čechách
      17.5.2013 15:25

      Tohle právě výsledek těch registru a neomezných pravomocí gestapa dneska známého jako Exekutorský úřad. Porovnávají se údaje v databázi pak se díky počítačum a hromadné korespondenci vytisknou dopisy a penízky se s minimálním usilím hrnou. Proto chlapci chtějí další a další registry aby si mohl jednoduše vytvořit závazek, který se bude vymáhat.
      Ford
      • Re: Krása registrů v Čechách
        17.5.2013 20:59

        ČKP je pouze další z mnoha odnoží české úřednické mafie, stejně jako OSA nebo KÚ a pod... Korunu všemu nasazují naši tupí legislativci vymýšlením dalších a dalších nic neřešících zákonů na ochranu lemplů, kteří zneužívají své pozice, ač jsou v mnohém naprosto zbytečné. No a že je mezi lempli i plno Husákovské inteligence, která se naučila živit jen podvody a korupcí, není se co divit, že zákony spíš chrání podsvětí, než jejich oběti... škoda psát. Přijde čas, kdy někomu vytečou nervy a několik takových hajzlů postřílí. To bude to správné řešení. Žádné jiné mě nenapadá...:-)
        Jesse
  • Taky jsem byl sprostym podezrelym
    17.5.2013 12:47

    Koupili jsme auto v bazaru. Bazar mne upozornil, ze opustenim brany arealu je auto nepojistene. Ja zavolal pojistovaci agentce, jestli je to problem. Rekla, ze ne, ze podle zakona je 14 dnu na sepsani nove smlouvy. Tak se take stalo. Jenze za nekolik mesicu mi prisel vytykaci dopis a slozenka na 1200,- Zkratim to: arogantni telefonistka na kontaktni lince CKP. Pravnik CKP - musite zaplatit. Ombudsman: Nemuzeme nic delat. Min. dopravy: My ten zakon vysvetlujeme jinak nez CKP, ale musite se obratit na soud. Mistni dopr. odbor: Takovych jako jste vy je hodne, ale vy jste jeden z mala, kdo to stihl v te 14-denni lhute. Pojistovaci agentka: Zaplatte a pak to vymahejte po pojistovne jako nahradu skody (vyhlidka na soud). Zaver: Zaplatil jsem a modlim se, aby na mne neprisel exekutor kvuli penale, ktere za dobu hledani reseni mohlo naskakat.
    mph1
    • Re: Taky jsem byl sprostym podezrelym
      17.5.2013 12:53

      Jeste jsem zapomnel na CNB, ktera provadi dohled nad pojistovnami. Prislo mi divne, ze moje pojistovna mi sepise smlouvu pozde, a pak za to pomoci spratelene organizace (CKP ma chranit pojistovny pred nepojistenymi ridici) vymaha penale. CNB: Nejsme kompetentni. Obratte se na soud. Mmch. vim o cloveku, ktery nemel auto prokazatelne pojistene cca 6 mesicu (menil pojistovnu, a nez ta nova nabehla, stara uz mu pojisteni zrusila). Je to tak 2 roky a nedostal od CKP nic. Jenze tam nejde o 1200,- ale asi o 20000,- ze, a to uz by se mozna dotycny chtel soudit. Kvuli 1200,- pri soudnim poplatku 4000,- do toho pujde malokdo. A nepokrylo to ani moje pojisteni pravni ochrany, ktere bylo v te dobe uzavrene jeste na stare auto. Pravni stat.
      mph1
      • dodatek
        17.5.2013 15:31

        Oni žádnou velkou částku vymáhát nebudou, protože byste se mohli u soudu odvolat. Tak to budou porcovat na měsíce aby to byla malá částka u kterých neni odvolání. Dělá to automaticky počítač tak s tím nemají žádnou práci.
        Ford
      • To je žviot v ČR
        17.5.2013 15:14

        To že známý ještě nedostal nic neznamená že nedostane. Těch 14 dnů je doba po které by pojišťovna měla dát podnět na vyřazení auta z registru. Takže jste relativně dopadli dobře a pro pojišťovnu je taky výhodnější dostat peníze pozděj a CKP si naučtuje poplatek. Já mám platit za auto , které jsem prodal před 5 lety a mám tam datum do roku 3000. Je to jen další odnož kriminálního gangu absolventů právnických fakult tedy exekutorů a spol. Hlavně vytvořit nějaký závazek a pak už jen vymáhat a vymáhat. Dokud to tam na Pankráci někdo nevystřílí tak to budou zkoušet a zkoušet.
        Ford
        • máte v tom kapitální guláš
          17.5.2013 16:00

          pokuty hrozí ze dvou míst a nezávisle na sobě: a) od úřadu evidence vozidel a ti ten 14 denní test co zatím vím dodržují, b) od ČKP a co těch 14 dní začala před časem prolamovat. V zákoně je hned na začátku zřetelně napsáno, která vozidla je nutno pojistit. Takže kdo potom dokáže že nespadá do této kategorie má šanci se vyvléknout. Pokud někdo ale vyjede z bazáááru na silnici s právě zakoupeným a tedy pojízdným autem, a je ještě správně bazááárem upozorněn že není pojištěn, on se tím potom tady navíc chlubí viz zde příspěvek a že se okamžitě nepojistil, vymlouvá se tu zcela nesmyslně protože pojistka je věcí max. 1/4 hodiny, obvykle ho dnes pojistí už v tom bazááru a on potom může dát hned výpověď a jít si ke své pojišťovně, tak právě kvůli těmto "expertům" tu máme a žel zřízenu tu ČKP ... a ty problémy, co s tím jsou. A pokud někdo dnes prodá třeba auto někomu podivnému, ani si nesepíšou kupní smlouvu a někdy ani to polopřevodem prodejce na úřadě neodhlásí, tak ten kdo to koupil to už nepřihlásí což je případ starších aut ... a potom, třeba po 1 až 2 letech, jde úřad evidence vozidel nebo ČKP po posledním vlastníkovi dle evidence. To je přece logické, předvídatelné a rozumný jedinec by se těmto možným komplikacím měl přece předem vyhnout.
          kebab
          • Re: máte v tom kapitální guláš
            17.5.2013 16:22

            Nějak jste v tom textu nenapsal kde v tom mám guláš. S tím prodejem narážíte na mě. Stejně tak reagoval ten mamlas na evidenci když jsem šel zjišťovat co a jak. Já jsem to prodával v době, kdy tahle verze zákona ještě neplatila a sepsána smlouva být ani nemusela a přesto byla sepsána. Změna byla na úřadě nahlásena a zaznamenána.Takže kde jsem co udělal špatně?
            Ford
            •  
              17.5.2013 20:21

              odpovídám více dole 17.5.2013 20:18 a ať se ti to dobře dořeší
              kebab
      •  
        17.5.2013 13:22

        S tou ČKP to je nepříjemné obecně. Ale máš si být sám vědom alespoň rámce potřebných zákonů a také základního pojmosloví. Nesměšuj proto třeba pojišťovny obecně s ČKP což se mně jeví, že máš v tom dost zmatek. Také "pojišťovací agentka" rozhodně není ten, kdo dává závazný výklad zákona a tobě. Tak se na ní neodvolávej. To, že v zákoně ta jakoby 14 denní lhůta na pojištění není zřetelně specifikovaná a text umožňuje různý právní výklad a tedy názor: vinu hledej u zákonodárců a u sebe koho jsi až do teď volil, navíc u sebe vinu hledej také proto, že už asi 3 až 4 rokem záludnosti které popisuješ jsou obecně známé a proto platí - vozidlo okamžitě pojistit nebo dát značku do depozita, jinak to je, jakoby jsi právě poprvé přistál na Zem a odněkud z Marsu? Mně se ten současný stav také nelíbí, ale plané s prominutím brečení a aniž bys zjevně vůbec se snažil zjistit o co kráčí je vskutku od tebe obdivuhodné?
        kebab
        •  
          17.5.2013 20:18

          Ten guláš mně připadá ve tvém textu nějak celkově, protože píšeš trošinku zmateně. Potom se nediv, že tě to stojí nějaké peníze a zbytečně se tu potom rozčiluješ. Pokud jsi vozidlo odhlásil na úřadu evidence (polopřevod) tak ti dam dají potvrzení které doručíš do ČKP a není přece co řešit, nic platit nebudeš, auto které jsi prodal dotyčný asi nepřihlásil a tedy nepojistil protože ho použil asi na náhradní díly, ono při přihlášení a dnes by musel totiž platit ekologickou daň což se nechce. V okruhu mých známých těch podobných případů bylo několik, je to blbý a otravný a jak jsem už psal mně se to také nelíbí, alespoň vím že starý auto buď dám příště na vrakáč nebo si také omrknu komu ho prodávám, a když půjde do bázáru přes výkup tak by tyhle problémy také neměly být. Tak nějak si pamatuji že při těch kontrolách nemohou jít pod rok 2009 ale nevím to teď jistě.
          kebab
          • Napsal jsi toho dost,
            21.5.2013 14:43

            ale vpodstate same nesmysly. Prohledni si seznam instituci, na ktere jsem se obratil - tolik k tomu planemu breceni, ze ktereho mne obvinujes. Vsechny do jedne daly za pravdu me, az na CKP. Zduraznim snad jen MD - coz je predkladatel toho zakona - a pani z mistniho dopravniho odboru, ktera je spoluautorkou, ty brekote. Bohuzel, jediny zpusob, jak se domci prava byl soud a to mi za 1200,- nestoji. A zmatek v tom mas ty, protoze chvili tvrdis, ze jsem auto prodaval, chvili kupoval atd. Jinak blahopreji k teplemu mistu u CKP, protoze tohle chovani muze obhajovat jenom nekdo, kdo je na ne navazany. A ten zpusob vyjadrovani je mi taky povedomy.
            mph1
  • Pro autora.
    17.5.2013 12:34

    Moc hezky sepsáno. Držím Vám palce. Jenom to potvrzuje můj dojem, že u nás kontrolní orgány ČNB, ČOI, ERÚ, ČTÚ, ... nepracují ve prospěch zákazníka (možná by se dalo jen napsat nepracují) :-)
    oh171
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data