Zatím to tu přesně nepopsal nikdo. Někteří se k tomu hodně přiblížili ale pak si tam ještě, asi z hlavy, přidali něco neplatného. A co opravdu platí?
1) Vaše pojišťovna Vám nesepsala smlouvu pozdě, Vy jste se tam pozdě dostavil. Stačilo násl. den a jen s údaji o vozidle, stačí kopie pův. TP i když se později změní č.TP a reg. značka, to pojišťovna umí na počkání, pojišťuje se hlavně na vinko a jméno majitele. Navíc jste s autem z bazaru BEZ POJISTKY měl jet pouze na přepravníku ale rozhodně ne po ose. Nebo ho tam nechat do druhého dne a někde si to uzavřít když nechcete u nich uzavřít poj. smlouvu. Když byste po cestě někoho zabil nebo poškodil tak právě za Vás by jemu ČKP musela uhradit škodu. (pak by to vymáhala po Vás)
2) A ČKP pro ní není spřátelená organizace. Naopak musí všechny pojišťovny přispívat do garančního fondu ČKP z kterého se (bez zbytečného prodlení) hradí škody nám všem za škody způsobené cizinci a také nepojištěnými Čechy. Díky tomu se nemusí poškozený domáhat náhrady někde v zahraničí nebo po místním nemajetném nepojištěnci.
3) Ti odhalení nepojištěnci jsou druhou skupinou, která musí do fondu ČKP také přispívat. To je ta vyměřená sankce, např. nepojištěný nákl. vozík vás přijde na 32.850,-Kč za 3 roky, viz. sazebník: http://www.bezpojisteni.cz/component/content/article/3-clanky/9-o-kolik-vic-zaplatite-za-nepojistene-vozidlo
4) Tedy je nesmysl že ČKP chrání pojišťovny před nepojištěnými řidiči. ČKP finančně chrání poškozené (třeba Váš dům a Vaše děti) před nepojištěnými řidiči. To že si z toho udělali výnosný byznys je věcí poslanců, které jsme si volili. Ti to zřejmě navrhli tak, aby sankce bolely, když věděli, že v ČR jezdí milion nepojištěných vozidel a nikdo je neuměl donutit se pojistit.
5) ČKP je zřízena speciálním zákonem a také podle něj přesně jede (zákon č.168/1999 Sb.). Tudíž je zbytečné se obracet na jiné instituce, ty to neovlivní. Pouze Parlament může změnit ten zákon, ale ne zpětně. Takže obrátit se můžete, kromě svého poslance, jen na svého právníka a ten vám potvrdí, že podle zákona na to ČKP má právo.
6) Vaše poj. agentka je husa. Plete si termíny do kdy se musí auto pojistit a do kdy se musí vyřadit na odboru dopravy (trvale i dočasně). Na to druhé máte opravdu 14 dní bez sankce ale tam jedou podle úplně jiného zákona (č.56/2001 Sb.) a na rozdíl od ČKP spadají pod minist. dopravy a ČKP je vůbec nezajímá, dokonce s nimi v něčem nesouhlasí. Na to první nemáte téměř žádný volný čas. Nebo teoreticky jen velmi krátký, když si Fabii pojistíte až po 3 dnech, tak se na Vás ČKP vykašle, protože sankce (3 dny x 50,-Kč) je menší než náklady vymáhání (170,-Kč). Vsadím se, že se husa naučila jen rychle uzavírat smlouvy (na ž.list) ale zákon o pov. ručení si nepřečetla. Přitom to je pro ní základní Bible. Nebo mu nerozumí, to je pak horší případ. Není snadné ho plně pochopit.
7) Pojišťovny každý měsíc musí dle zákona posílat do ČKP údaje o vzniklých nebo ukonč. pojist. smlouvách. ČKP tak snadno vidí, že auto bylo třeba do 30.dubna u Allianzu a až od 20.května u Kooperativy. Tak tyto vozy vybere a pošle na minist. dopravy s dotazem, zda-li byly v té době vyřazeny z evidence nebo ne. MD jim odpoví ANO/NE. Pak ČKP pošle výzvu poslednímu známému majiteli a dá mu 30 dní na to, aby doložil jestli auto prodal, vyřadil, pojistil nebo doložil že neprovozoval atd. Když to do 30 dnů neudělá, má smůlu. Dostane druhou upomínku z ČKP. Pak za půl roku to předají vymáhací agentuře EOS KSI Česká republika, s.r.o. Následuje 1. a 2. upomínka a pak žaloba k soudu, platební rozkaz a exekutor. Celkové náklady prudce stoupnou.
8) V době kdy to už má EOS, můžete ještě doložit Kupní smlouvu, že jste to tehdy prodal a nevlastnil. Jiné důkazy už ignorují. Údaje o vyřazení či nepojištění si ověří sami. A nějaký jiný důkaz o neprovozování Vám (ČKP i EOS) odmítnou z principu, protože jste to nedoložil ČKP do 30 dnů. Mám na mysli ty fotky auta na špalkách a čestná prohlášení sousedů, doktorů, autoservisů atd. To má naději jen v těch 30 dnech. Ale POZOR, V TĚCHTO PŘÍPADECH SE VÁM ASPOŇ POMSTÍ A NABONZUJÍ VÁS NA MAGISTRÁT. Ten vám dá pokutu až 20 tis. za to, že jste neodevzdal značky když auto bylo na špalkách a nechtěl jste platit pojištění. Záleží jak mu to zdůvodníte. Něco prominou. Každopádně je s nimi lepší jednání než s ČKP. Sankce je tam většinou menší. Nebo žádná když je prodlení např. 16 dní (o 2 dny navíc), nebo když máte zpřerážené hnáty.
9) PROMLČECÍ LHŮTY ČKP: 3 roky po zjištění nepojištěného období, čili v květnu 2013 nelze už požadovat příspěvek do fondu ČKP za duben 2010. Ale pozor, další 3 roky mají na podání žaloby, tedy do května 2016 si s vámi budou klidně dopisovat a poplatky skáčou !!!
10) Jinak dle § 12 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, máte právo požadovat výpis informací, které o vás registr vozidel vede, uvádí se v materiálech ČKP. Informace z registru vozidel je dále možné získat i podle § 4 odst. 3 zákona č. 56/2001 Sb. Do registru silničních vozidel je oprávněn nahlížet a požadovat opis nebo výpis zapsaných údajů ale pouze ten, kdo prokáže právní zájem. Ten může být dán vlastnictvím vozidla, prodejem vozidla, změnou údajů o vozidle nebo osobě, a od 1. 1. 2009 také potřebou ověřit údaje v registru vozidel v souvislosti s povinností majitelů aut bez povinného ručení platit příspěvek do garančního fondu ČKP (podle § 24c zákona č. 168/1999 Sb.).
11) Poslední bod nesouvisí s ČKP ale může se to hodit. Kdo má auto na špalkách např. 10 let, může ho na evidenci vozidel vyřadit i bez protokolu o ekologické likvidaci, za předpokladu, že u vozidla nebylo po 30.4.2004 uzavřeno nikdy žádné pojištění (ani na měsíc) a nebylo v té době na STK a nedělal se v té době převod nebo jiný úkon na evidenci vozidel !!!
Pana Soustružníka v akciích čtu rád ale tady v tom je vidět, že se moc neorientuje. ČKP je svině protože nezveřejňuje e-mailovou schránku a na papírové dopisy nereaguje ale nemůže za chybné registry pojišťoven z jedné strany a chybné registry minist. dopravy z druhé strany.
Mphi je dost mimo. Kebab se docela vyzná až na pár detailů, pokuty nehrozí ze 2 míst ale vždy z jednoho, pak to prolamování - ČKP nemusí nic prolamovat když pojistit se musí vše a hned, a ten rok 2009 - popisuji v bodě 9.
Klient Patrie, který už hodně zaplatil ČKP a EOSu.
roman