Největší vliv v českém světě médií má šéf hnutí ANO Andrej Babiš. Na druhé místo časopis zařadil generálního ředitele České televize Petra Dvořáka a o třetí a čtvrtou příčku se dělí noví vlastníci vydavatelství Ringier Axel Springer CZ - podnikatelé Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Žebříček 50 nejvlivnějších lidí českých médií vyšel v lednovém čísle Forbesu. Loni zvítězil generální ředitel mediální skupiny CME, pod kterou spadá skupina Nova, Adrian Sarbu.
Babiš je podle žebříčku zároveň i největším skokanem mezi mediálními hráči. Loni byl Babiš, vydavatel minoritního bezplatného deníku 5+2, v žebříčku nováčkem. V roce 2013 majitel Agrofertu získal vydavatelství MAFRA, vydávající celostátní deníky MF DNES a Lidové noviny, a také nejposlouchanější rozhlasovou stanici Impuls. Transakci ještě musí schválit antimonopolní úřad.
V první desítce žebříčku je osm podnikatelů, kteří figurují nebo budou figurovat v médiích jako majitelé. Velká část médií se tak dostává pod kontrolu domácího kapitálu, což je pro českou společnost zcela nová situace, napsal Forbes.
O pořadí v žebříčku rozhoduje jak vliv daného média, který Forbes vyhodnocuje zejména na základě sledovanosti, poslechovosti či prodaného nákladu, tak také to, kdo o obsahu a fungování daného média rozhoduje - z pozice majitele nebo v rámci managementu.