Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Summary: IBM, Verizon (DIP), Yum! Brands

Summary: IBM, Verizon (DIP), Yum! Brands

20.10.2015 16:58
Autor: Jan Šumbera, Patria Research

USA:

Společnost IBM ve druhém čtvrtletí letošního roku vygenerovala v pokračujících tržbách 19,3 mld. USD, čímž zaostala za odhadem na hladině 19,6 mld. USD. Tržby tak klesly y/y o 14 % a pokračují v negativním trendu započatém před třemi lety. IBM pokles hlásí ve všech geografických segmentech. I proto příliš neuklidní prospekt samotné společnosti, ve kterém vyzdvihuje progres v prováděném transformačním plánu. Ten totiž prozatím nenese takřka žádné ovoce, což akcie reflektují. Od začátku roku 2013 tak ztratily přes 20 % (proti více než +40 % u S&P 500).

Ve výsledcích se nepříznivě promítají především čísla hardwarová divize, jejíž tržby klesly o 32,9 % na 1,5 mld. USD. Nedaří se však ani softwarovému segmentu (y/y -10 % na 5,1 mld. USD). Meziroční růst příjmů z cloudu +45 % (+65 ex FX) pak sice slouží jako příznivější indikace, přesto je například ve srovnání s konkurenčním SAPem výrazně pomalejší.

Hrubá marže z pokračujících operací dosáhla 48,9 % (y/y +30 bps). Zisk na akcii ve výši 3,34 USD předčil konsensus (3,30 USD). Nepotěšilo však zhoršení výhledu pro zisk na akcii na celý letošní rok. Nové pásmo bylo vytyčeno od 14,75 do 15,75 USD proti původně avizovanému rozemí 15,75 – 16,5 USD. FCF má navíc zůstat zhruba stejné ve srovnání s loňským rokem, zatímco dříve IBM mluvila o mírné růstu.


Operátor Verizon (DIP) předčil ve 3Q upraveným ziskem na akcii ve výši 1,04 USD konsensuální odhad 1,02 USD. Tržby vyšplhaly na 33,2 mld. USD při očekáváních nastavených na 32,9 mld. USD. Meziročně se jedná o nárůst 5 %, když se do výsledků promítly vyšší tržby plynoucí z kapitálového vybavení pro bezdrátové sítě. Společnost během čtvrtletí registrovala přírůstek 1,2 mil. paušálních zákazníků (+1,01 mil. v 2Q15; při započtení akvizic 1,3 mil. proti kons. 1,1 mil.).

Mírně mezikvartálně klesl podíl paušálních zákazníků využívajících smartphone, a to o 40 bps na 91,3 % všech aktivovaných mobilních zařízení. Těch je v úhrnu již 19 mil. Celkové pokrytí dat vysokorychlostním připojením technologie LTE pak dosahuje 89 % (q/q +200 bps).

S vyšším pokrytím kvalitnějším připojením pak přirozeně narůstá průměrná měsíční útrata (ARPA) s tím, jak se klienti přesouvají k dražším balíčkům. Poněkud překvapivě tak může vyznívat pohled na ARPA za 3Q, která klesla meziročně o 5,5 % (v 2Q -3,8%). Důvodem jsou však Verizonem promované slevové plány, které umožňují zájemcům nákup kvalitnějších zařízení (s technologií 4G/LTE) na splátky při výhodnějších cenách mobilních služeb. Ostatně tento plán pozitivně ovlivňuje tržby z prodeje nových zařízení (4,3 mld. USD proti 2,5 mld. USD ve stejném období loňského roku). Trend potvrzuje taktéž pohled na aktivace nových mobilních zařízení s paušálními plány, jejichž podíl na celkových prodejích dosáhl 58 % proti 12% ve 3Q14. Pro poslední čtvrtletí pak Verizon počítá s posunem ukazatele k hranici 70 %.

Verizon od začátku roku v provozním cash flow vygeneroval 28,43 mld. USD, proti 23,16 mld. USD za stejné období loňského roku. FCF se tak pohybuje za letošek již na 16 mld. USD a bezpečně tak dokáže pokrýt dosavadní dividendové požadavky (6,37 mld. USD). Pro Verizon je to dobrá zpráva s ohledem na menší hotovostní polštář (+1,6 % proti loňským 4,5 % z hodnoty aktiv), který „utrpěl“ sérií akvizic.

Výsledky vnímáme mírně pozitivně. Tvorba peněžního toku zesiluje, pročež by operátor měl být schopen udržet svůj nadstandardní dividendový výnos (indikovaná hodnota pro letošní rok šplhá k 5 % proti odhadovaným 2,15 % v případě indexu S&P 500). Přírůstek paušálních zákazníků pokračuje solidním tempem, nadále navíc zůstává prostor pro rozšíření klientské báze. Z dlouhodobější perspektivy je pak významné budování kvalitních sítí (4G) a snaha vylepšit ARPA, které se stále nachází pod tlakem slevových plánů.


Yum! Brands hodlá oddělit své čínské aktivity do samostatné veřejně obchodované společnosti. Hodlá tak zefektivnit řízení a strategii podniku. Čínská odnož bude mít exklusivní práva na tři značky, a to KFC, Pizza Hut a Taco Bell (jediné prozatím v Číně neoperuje). Společnost by taktéž měla být prakticky bez dluhu, dík čemuž zůstane prostor pro dostatečnou investiční aktivitu. Rozhodnutí zapadá do střednědobého plánu Yum! Brands do roku 2017 zajisti z 95 % fungování svého byznysu skrze franšízy. Akcie připisují 4 %.


Čtěte více:

Summary: Honeywell (DIP), General Electric, Schlumberger (DIP)
16.10.2015 17:33
USA:Honeywell International (DIP) ve třetím čtvrtletí vyprodukoval v t...
Summary: Deutsche Bank (DIP), Morgan Stanley, Halliburton
19.10.2015 16:31
Evropa:Nový šéf Deutsche Bank (DIP) John Cryan začíná zametat. Od stol...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data