Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články

Změna je život a ten vyžaduje změnu

09.06.2005 16:27

Chce-li společnost přežít, musí se měnit - nové výrobkové řady, jiný přístup k zákazníkům a jejich segmentace, nový výrobní postup, změna dodavatele, změna způsobu distribuce, atd. Čím rychleji se trh mění, tím flexibilnější musí být firmy na něm; to ne díky "working harder", které má své limity, ale díky "working smarter", které tyto nemá - vždy je co zlepšovat. Nebyrokratické, ploché firemní struktury, motivující kompenzační plán v celé organizaci, delegování pravomocí a minimum vzájemných vnitropodnikových vazeb jsou hlavními faktory určujícími onu flexibilitu.

Realizovat změnu ale i v těch nejméně rigidních organizacích bude určitým oříškem. Samotná změna, pokud má být úspěšná a je jen trochu významná z hlediska toho, jak firma doposud fungovala, musí následovat až po:

1. Identifikování KLÍČOVÝCH ZÁKAZNÍKŮ a definice jejich POŽADAVKŮ A POTŘEB,

2. Identifikování KLÍČOVÝCH PROCESŮ, které přidávají HODNOTU,

3. Výkonnost vztažená k výše uvedenému je smysluplně MĚŘENA.

Výběr priorit - oblastí s největší naléhavostí na změnu a výběr řešení problému (založený maximálně na datech a minimálně na pocitech) jsou pak přirozeným pokračováním uvedených bodů.

Kdo sleduje korporátní příběhy, asi zaznamenal, že úspěšnost při implementaci změny vzrůstá s tím, nakolik:

1. Byla jasně a jednoduše formulována smysluplná VIZE a tato byla dostatečně komunikována v celé organizaci. Tj. ne obecné řeči o spokojenosti zákazníka, produktivitě, vedoucím postavení v oboru, apod., ale směr, podle kterého je možno hodnotit jednotlivé návrhy na změny v organizaci, který funguje jako jednoduchý, ale mocný koordinační nástroj a který je možno převést do několika měřitelných proměnných.

2. Se podařilo získat MOMENTUM vyvoláním naléhavosti a získáním vlivných lidí v organizaci pro daný projekt a nakolik se podařilo toto momentum umocňovat využitím dosažených krátkodobých výsledků.

Konečným měřítkem úspěšnosti projektů zaměřených na změnu v organizaci je to, nakolik se tento dostal pod kůži všem ve firmě. Jinak řečeno, nakolik byl obtisknut ve firemní kultuře, a tudíž nakolik již vlastně nejde o změnu, ale o stálý proces. V případě, že tato změna byla založena na dobré analýze zákazníků a hlavních procesů ve firmě a je v souladu s doboru vizí, tato se po jejím obtisku do firemní kultury stává dlouhodobější konkurenční výhodou - jediným faktorem, který pomůže společnosti zůstat naživu a pokrýt své náklady kapitálu. Příklady - GE (Immeltova éra), Motorola, Nissan, Xerox.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
27.11.2025
10:01Levné čínské automobilové součástky zaplavují německý trh
9:41Německý sportovní gigant na prodej. O Pumu je zájem v Číně, akcie rostou o 14 procent
8:48Rozbřesk: Německo razantně zlevní energie průmyslu. Oslabí konkurenceschopnost ČR?
8:41V USA dnes zavřeno, evropské futures bez výraznějších pohybů  
6:29Gundlach: Za čtyřicet let investování jsem se vcelku dvanáct let mýlil, na neveřejných trzích rostou tenze
26.11.2025
22:02Technologické akcie táhnou růst, sázky na snížení sazeb udržují optimismus  
17:25Čínský paradox
15:18Traders Talk: Nasdaq otáčí trend, Alphabet míří k 4 bilionům a Novo Nordisk na horské dráze
14:48Britská ministryně financí představila návrh rozpočtu, oznámila zvýšení daní
14:06Oslabující Nvidia je už z pohledu budoucích zisků levnější než index Magnificent Seven
12:22Nové riziko na trhu se stříbrem: zásoby v Číně se propadly nejníže za deset let
11:56FT: Tempo propouštění ve Volkswagenu zpomaluje, dobrovolné odchody váznou
11:35Bankovní asociace zlepšila odhad letošního růstu HDP na 2,5 procenta
11:22Růst akcií se upevňuje, ačkoli Evropa dnes postupuje pouze pomalu  
10:32Medicare vyjednal 71% slevu na Ozempic a Wegovy. Akcie Novo Nordisk na zprávy nereagují
9:58Warner Bros. Discovery chce od zájemců vylepšené nabídky. Netflix rozptyluje antimonopolní obavy
8:53Rozbřesk: Nepřesvědčivá data data o americké spotřebě ulehčují rozhodování Fedu
8:47Kofola snížila výhled, Google dohání AI konkurenci a spotřebitelská důvěra v USA padá  
8:20Stellantis varuje: Přísné emisní limity mohou zlomit evropský autoprůmysl
6:02Co udělá Fed v prosinci?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data