Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články

Změna je život a ten vyžaduje změnu

09.06.2005 16:27

Chce-li společnost přežít, musí se měnit - nové výrobkové řady, jiný přístup k zákazníkům a jejich segmentace, nový výrobní postup, změna dodavatele, změna způsobu distribuce, atd. Čím rychleji se trh mění, tím flexibilnější musí být firmy na něm; to ne díky "working harder", které má své limity, ale díky "working smarter", které tyto nemá - vždy je co zlepšovat. Nebyrokratické, ploché firemní struktury, motivující kompenzační plán v celé organizaci, delegování pravomocí a minimum vzájemných vnitropodnikových vazeb jsou hlavními faktory určujícími onu flexibilitu.

Realizovat změnu ale i v těch nejméně rigidních organizacích bude určitým oříškem. Samotná změna, pokud má být úspěšná a je jen trochu významná z hlediska toho, jak firma doposud fungovala, musí následovat až po:

1. Identifikování KLÍČOVÝCH ZÁKAZNÍKŮ a definice jejich POŽADAVKŮ A POTŘEB,

2. Identifikování KLÍČOVÝCH PROCESŮ, které přidávají HODNOTU,

3. Výkonnost vztažená k výše uvedenému je smysluplně MĚŘENA.

Výběr priorit - oblastí s největší naléhavostí na změnu a výběr řešení problému (založený maximálně na datech a minimálně na pocitech) jsou pak přirozeným pokračováním uvedených bodů.

Kdo sleduje korporátní příběhy, asi zaznamenal, že úspěšnost při implementaci změny vzrůstá s tím, nakolik:

1. Byla jasně a jednoduše formulována smysluplná VIZE a tato byla dostatečně komunikována v celé organizaci. Tj. ne obecné řeči o spokojenosti zákazníka, produktivitě, vedoucím postavení v oboru, apod., ale směr, podle kterého je možno hodnotit jednotlivé návrhy na změny v organizaci, který funguje jako jednoduchý, ale mocný koordinační nástroj a který je možno převést do několika měřitelných proměnných.

2. Se podařilo získat MOMENTUM vyvoláním naléhavosti a získáním vlivných lidí v organizaci pro daný projekt a nakolik se podařilo toto momentum umocňovat využitím dosažených krátkodobých výsledků.

Konečným měřítkem úspěšnosti projektů zaměřených na změnu v organizaci je to, nakolik se tento dostal pod kůži všem ve firmě. Jinak řečeno, nakolik byl obtisknut ve firemní kultuře, a tudíž nakolik již vlastně nejde o změnu, ale o stálý proces. V případě, že tato změna byla založena na dobré analýze zákazníků a hlavních procesů ve firmě a je v souladu s doboru vizí, tato se po jejím obtisku do firemní kultury stává dlouhodobější konkurenční výhodou - jediným faktorem, který pomůže společnosti zůstat naživu a pokrýt své náklady kapitálu. Příklady - GE (Immeltova éra), Motorola, Nissan, Xerox.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data