Díky informacím získaným prostřednictvím Oracle Data Warehouse
mohl Oskar jako první operátor nabídnout tarify nové generace
Mobilní telefon má v České republice již téměř každý dospělý. Počet jejich uživatelů překročil hranici 7 miliónů. Pro žádného z mobilních operátorů není vůbec jednoduché oslovovat stále nové zákazníky. Konkurenční boj se proto začíná měnit na snahu zaujmout cizí klienty.
To má smysl
Oskar proto vsadil na co nejvstřícnější přístup k zákazníkům. Po svém vstupu na trh přinesl řadu novinek, které mobilní telefonii zpřístupnily řadě lidí. Větu „Vítejte v síti Oskar, jak vám mohu pomoci?“ slyší stále více zákazníků, kteří se obracejí na informační linku svého operátora. Aby mohl Oskar nabízet zajímavější a atraktivnější služby, potřeboval a bude potřebovat přehledně zpracovávat obrovské množství údajů, jako např. kolik minut klienti průměrně volají, z jaké sítě volají nejčastěji či na jaká čísla, kolik pošlou SMS atd.
Z analýzy těchto informací lze pak získat poměrně přesné údaje o zvyklostech a přáních Oskarových zákazníků. Takovéto analýzy skutečně není možné dělat „ručně“, ale je potřeba zvolit dostatečně silný nástroj. Oskarovi pomáhá Consumer Segmentation Data Warehouse (CSDW), nasazený společností Oracle, s těžko uvěřitelnou kapacitou přes 1,2 Terabytů. Obsahuje 1,5 miliardy detailních záznamů o hovorech či 280 miliónů záznamů v přehledových tabulkách. Navíc informace obsažené v databázi jsou velice různorodé – délky hovorů, prodejní kanály, geografické údaje i počty zákazníků – a pocházejí z různých systémů. Např. část dat je z interního finančního systému společnosti Český Mobil, který je postaven na řešení Oracle Financials ze sady aplikací
E-Business Suite, další část je z billingového sytému. Bylo tedy potřeba zajistit, aby veškerá získaná data byla zobrazována jednotně a přehledně. Díky strukturovaným údajům v
Data Warehouse Oracle mohou odpovědní pracovníci Oskara připravovat stále zajímavější výhody pro uživatele této sítě. Data Warehouse od Oraclu je pro Oskara nedocenitelný i v tom, že umožňuje automatickou a velmi pohodlnou segmentaci zákazníků, a usnadňuje tak rozvoj Oskarových služeb včetně přípravy takových nabídek, jaké si daná skupina zákazníků žádá.
Více informací
Tarify nové generace
Jednou z unikátních služeb, kterou by nemohl Oskar nabídnout bez předchozí podrobné analýzy chování uživatelů, jsou tarify nové generace. Ty nabízejí uživatelům tarifních paušálních programů stejně jednoduchou kontrolu nad výdaji za telefon jako uživatelům předplacených karet. Služba FlexiLimit totiž umožňuje nastavit si maximální částku, kterou chcete za měsíc provolat. Přitom samozřejmě všechny výhody paušálních tarifů zůstávají zachovány.
Více informací
Také Oracle má zásluhu na růstu Oskara
Společnost Český Mobil vstoupila na trh se svou sítí Oskar v roce 1999 a je nejrychleji rostoucím operátorem v ČR. Za necelé tři roky své existence získala přes milión uživatelů a její tržní podíl se na rozdíl od konkurence stále zvyšuje. Svoji zásluhu na prosperitě Oskara na tak náročném trhu, jakým Česká republika bezesporu je, mají i přesné a detailní informace zprostředkované
Oracle Data Warehouse.
Více informací
(komerční prezentace)