Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články

OSKAR SLYŠÍ NA PŘÁNÍ SVÝCH ZÁKAZNÍKŮ

04.03.2003 9:45
Autor: 

Díky informacím získaným prostřednictvím Oracle Data Warehouse mohl Oskar jako první operátor nabídnout tarify nové generace

Mobilní telefon má v České republice již téměř každý dospělý. Počet jejich uživatelů překročil hranici 7 miliónů. Pro žádného z mobilních operátorů není vůbec jednoduché oslovovat stále nové zákazníky. Konkurenční boj se proto začíná měnit na snahu zaujmout cizí klienty.

To má smysl
Oskar proto vsadil na co nejvstřícnější přístup k zákazníkům. Po svém vstupu na trh přinesl řadu novinek, které mobilní telefonii zpřístupnily řadě lidí. Větu „Vítejte v síti Oskar, jak vám mohu pomoci?“ slyší stále více zákazníků, kteří se obracejí na informační linku svého operátora. Aby mohl Oskar nabízet zajímavější a atraktivnější služby, potřeboval a bude potřebovat přehledně zpracovávat obrovské množství údajů, jako např. kolik minut klienti průměrně volají, z jaké sítě volají nejčastěji či na jaká čísla, kolik pošlou SMS atd.
Z analýzy těchto informací lze pak získat poměrně přesné údaje o zvyklostech a přáních Oskarových zákazníků. Takovéto analýzy skutečně není možné dělat „ručně“, ale je potřeba zvolit dostatečně silný nástroj. Oskarovi pomáhá Consumer Segmentation Data Warehouse (CSDW), nasazený společností Oracle, s těžko uvěřitelnou kapacitou přes 1,2 Terabytů. Obsahuje 1,5 miliardy detailních záznamů o hovorech či 280 miliónů záznamů v přehledových tabulkách. Navíc informace obsažené v databázi jsou velice různorodé – délky hovorů, prodejní kanály, geografické údaje i počty zákazníků – a pocházejí z různých systémů. Např. část dat je z interního finančního systému společnosti Český Mobil, který je postaven na řešení Oracle Financials ze sady aplikací E-Business Suite, další část je z billingového sytému. Bylo tedy potřeba zajistit, aby veškerá získaná data byla zobrazována jednotně a přehledně. Díky strukturovaným údajům v Data Warehouse Oracle mohou odpovědní pracovníci Oskara připravovat stále zajímavější výhody pro uživatele této sítě. Data Warehouse od Oraclu je pro Oskara nedocenitelný i v tom, že umožňuje automatickou a velmi pohodlnou segmentaci zákazníků, a usnadňuje tak rozvoj Oskarových služeb včetně přípravy takových nabídek, jaké si daná skupina zákazníků žádá.

Více informací

Tarify nové generace
Jednou z unikátních služeb, kterou by nemohl Oskar nabídnout bez předchozí podrobné analýzy chování uživatelů, jsou tarify nové generace. Ty nabízejí uživatelům tarifních paušálních programů stejně jednoduchou kontrolu nad výdaji za telefon jako uživatelům předplacených karet. Služba FlexiLimit totiž umožňuje nastavit si maximální částku, kterou chcete za měsíc provolat. Přitom samozřejmě všechny výhody paušálních tarifů zůstávají zachovány.

Více informací

Také Oracle má zásluhu na růstu Oskara
Společnost Český Mobil vstoupila na trh se svou sítí Oskar v roce 1999 a je nejrychleji rostoucím operátorem v ČR. Za necelé tři roky své existence získala přes milión uživatelů a její tržní podíl se na rozdíl od konkurence stále zvyšuje. Svoji zásluhu na prosperitě Oskara na tak náročném trhu, jakým Česká republika bezesporu je, mají i přesné a detailní informace zprostředkované Oracle Data Warehouse.

Více informací

(komerční prezentace)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
10.05.2024
22:05Warren Buffett výrazněji promluvil do obchodování s Applem  
17:36Likvidita a akcie v letošním roce – jiný a přitom stále stejný příběh
16:58Spotřebitelé čekají vyšší inflaci a kazí tím investorům závěr týdne  
15:15Japonská automobilka Honda zvýšila celoroční zisk o 70 procent na rekord
15:01Počet vážně ohrožených hypoték v USA roste?
13:22Akcie Novavax dramaticky rostou na dohodě se Sanofi na kombinaci vakcíny proti covid-19 a chřipce
12:51Perly týdne: Tři hlavní investiční příběhy současnosti
11:35Výsledky Groupon: Tržby se konečně po 8 letech vrátily k růstu  
10:42Růstový sentiment se drží, přispívá i Čína  
10:12Gen očekává pro fiskální rok 2025 příjmy u 4 miliard dolarů. Roli prezidenta opouští Ondřej Vlček
9:25Nezaměstnanost v ČR v dubnu klesla na 3,7 procenta, volných míst ubylo
9:07Britská ekonomika se ve čtvrtletí vymanila z recese, vzrostla o 0,6 procenta
8:52Evropa míří k pozitivnímu zahájení, podle Spurného je i v Česku ve hře slovenský model sektorové daně  
8:51Rozbřesk: Spotřebitelé začínají (konečně!) utrácet. Korunu povzbudil silný maloobchod, vyhlíží zápis ze zasedání ČNB
8:19USA chystají cla na dovoz elektromobilů z Číny, píše Bloomberg
09.05.2024
22:01Slabý trh práce pomohl trhům  
18:03Zlato a akcie – cykly a trend
16:54Snížení sazeb se blíží, naznačuje BoE. Také data vyzněla příznivě  
16:48Japonská automobilka Nissan téměř zdvojnásobila celoroční zisk
16:05Evropský ziskový motor se s recesí ve zpětném zrcátku roztáčí, stratégové Citi vidí signál k dalšímu zlepšení

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Iveco Group NV (03/24 Q1)
8:00UK - HDP, q/q
9:00CZ - Nezaměstnanost
16:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university