Zcela přesně tak to je. Každý byť jen minimálně dotknutý ekonomickou teorií ví, že motivací pro ekonomické subjetky v tržním hospodářství je zisk, jednání telekomunikačních společností (podobně jako dalších obdobných molochů) je zcela v souladu s regulemi tržní ekonomiky. Bohužel, podmínky pro efektivní fungování trhu nikdy a nikde nejsou zcela přirozeně přítomné, proto je tu stát, aby svojí činností tyto podmínky narovnal a zvýšil efektivnost hry zvané trh - tzn. rozbil kartely, zvýšil konkurenci, umožnil volný výběr spotřebitelů mezi jedotlivými firmami, stanovil jednoznačná pravidla pro jasnou a srozumitelnou informovanost zákazníků atp. To u nás ale zcela zásadně nefunguje, jako ve všech případech, kdy se bavíme o státních institucích, pány politiky nevyjímaje, tak ČR dokáže nabídnout jen bandu sebestředných úředníků, kteří mají jeden ze dvou zájmů - minimum práce a pokud možno stabilní zaměstnání nebo čistě hrabat pro sebe, jak je to možné. Podle mě je ČTÚ prostě podplacený a mezi telekom. společnostmi a touto organizací jsou čílé nadstandardná snahy, jako vždy to odnese občan, se kterým si pár desítek tisíc horních stabilně a s radostí vytírá pr..l. Přátelé, nesmíme si prostě nechat kálet na hlavu, i operátory lze přitlačit ke zdi - trh je nasycený a firmy jsou řízeny bandou hrabivců, kteří ještě navíc ani nedokáží přinést na trh nové produkty nebo svoje firmy dále rozvíjet. Jde jim jen o to, aby co nejdéle sosali zdroje a chránili svoje pozadí. Tzn., že za těchto podmínek jakákoli ztráta zákazníka je pro ně více než citelná, nedokáží jim nic nabídnout a odchody zákazníků ohrožují jejich primární cíl, tzn. jejich přežití na teplých místech. Proto pokud už máme přenositelnost čísel, pak ji využijme, např. já jsem dostal od O2 ve výsledku slevu cca 60-70%, když jsem argumentoval daleko výhodnější nabídkou na trhu a hrozil, že odejdu. Musíme se ozvat, pokud ne, nikdo nám nic nedá, za vše se musí (bohužel?) bojovat, ale lze to.
Cyril