Prodej vozů vlajkové značky největší evropské automobilky v září po dvou měsících poklesu výrazně vzrostl a byl druhý nejvyšší v tomto roce. Zasloužil se o to hlavně pokračující silný růst v Číně, sdělila dnes společnost, jejíž součástí je i česká Škoda Auto.
Dodávky osobních a sportovně-užitkových (SUV ) vozů značky do prodejni stě se v meziročním srovnání zvýšily o 6,8 procenta na 526.000 kusů. V srpnu a v červenci prodej značky mírně klesl.
Za prvních devět měsíců roku prodej značky stoupl o 3,6 procenta na 4,36 milionu vozů. "Osobní vozy si drží pozice i přes obtížnou situaci na světových trzích," uvedl k údajům šéf prodeje Christian Klinger.
Skupina vlastní celkem 12 značek osobních a nákladních aut a motocyklů. Z osobních aut jsou to značky , , Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a . Letos plánuje prodat 9,5 milionu vozů a do roku 2018 chce předstihnout konkurenty a a stát se největším výrobcem automobilů na světě.