Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Neštěstí Airbusu Germanwings nebyla nehoda

Neštěstí Airbusu Germanwings nebyla nehoda

26.03.2015 15:50
Autor: Redakce, Patria.cz

Druhý pilot havarovaného letadla německých aerolinií Germanwings nepustil kapitána stroje do kokpitu, záměrně zahájil klesání a až do okamžiku nárazu byl naživu. Oznámila to francouzská prokuratura, která vyšetřuje úterní letecké neštěstí na jihu Francie, jež si vyžádalo 150 obětí. Podle prokuratury ale nic nenasvědčuje tomu, že by neštěstí bylo teroristickým činem. Pasažéři až takřka do posledního okamžiku o kritické situaci nevěděli, výkřiky jsou na letovém záznamníku patrné až těsně před dopadem.

Španělská vláda v prohlášení uvedla, že je zděšena nejnovějšími informacemi z vyšetřování. "Jsem otřesen," napsal na Twitteru španělský premiér Mariano Rajoy. Španělský ministr vnitra Jorge Fernández Díaz řekl, že nyní ještě více s rodinami obětí soucítí. Rovněž německá vláda projevila nad zvratem ve vyšetřování šok. Aerolinky Lufthansa a její dceřiná společnost Germanwings rovněž vyjádřily ohromení. "Naše myšlenky a modlitby patří rodinám a přátelům obětí," napsaly na Twitteru.

Francouzská prokuratura uvedla, že nebyly objeveny žádné záznamy o možných kontaktech druhého pilota na teroristy. To následně potvrdil i německý ministr vnitra Thomas de Maiziere. Druhý pilot se jmenoval Andreas Lubitz a bylo mu 28 let, dodala prokuratura. Před jeho údajným bydlištěm v západoněmeckém Montabauru je nyní podle BBC rozmístěna policie.

Informace o chování druhého pilota vyplývají z analýzy letového záznamníku hovorů v kabině, který záchranáři našli již v úterý. Druhá černá skříňka, která zaznamenává letové parametry a stav přístrojů letadla, nebyla zatím nalezena, sdělila dnes prokuratura.

Na letovém záznamníku hovorů v kabině je podle vyšetřovatelů patrné, že prvních dvacet minut oba piloti vedli běžnou konverzaci, poté kapitán připravoval podklady na přistání, následně požádal kopilota, aby převzal řízení, a odešel na toaletu.

Druhý pilot již pak kapitána do kokpitu nevpustil a zahájil záměrně klesání stroje. Na záznamníku je slyšet, že pilot v kokpitu sice neodpovídal na výzvy kapitána, ale normálně a bez patrných výkyvů dýchal.

Francouzský prokurátor Brice Robin prohlásil, že druhý pilot zříceného letadla nemohl zahájit klesání letadla omylem, tlačítko se totiž muselo cíleně otočit.

"Druhý pilot jednal záměrně. Nebyl to normální pád, záměrně ho (druhý pilot) umožnil," uvedla prokuratura s tím, že druhý pilot měl "evidentní vůli zničit letadlo". Zároveň odmítla potvrdit pilotovo jednání jako sebevraždu.

BBC chování druhého pilota na počátku letu označila jako uctivé, později prý začal být vůči kapitánovi, který mu dával instruktáž k přistání v Düsseldorfu, odměřený.

Firma Lufthansa, která dceřinou společnost Germanwings vlastní, sdělila, že u nízkonákladových aerolinek byl druhý pilot stroje Lubitz od roku 2013 a že absolvoval 630 letových hodin. O kapitánovi stroje je známo, že byl označován za zkušeného, pro Lufthansu a Germanwings pracoval přes deset let a měl nalétáno více než 6000 hodin.

Vyprošťování obětí úterní havárie německého letadla na jihu Francie a jejich identifikace na základně testů DNA potrvá týdny, teprve poté si těla budou moci převzít příbuzní, řekl dále na dnešní tiskové konferenci francouzský prokurátor Robin.

Podle Robina není možné těla předávat příbuzným postupně, jak bude identifikace obětí pokračovat. Vysvětlil, že podle předpisů je nutné identifikace nejdříve zcela dokončit.

Zdroj: ČTK


Váš názor
Aktuální komentáře
11.09.2024
8:29Tisk: Harrisová zatlačila Trump do defenzívy a dokázala se mu dostat pod kůži
7:10Fidelity: „Všude dobře, doma nejlíp“ platí i pro peníze v Asii
6:26MONETA Money Bank, a.s.: Oznámení změn v představenstvu a dozorčí radě
10.09.2024
22:00Wall Street: Technologie umazávaly nedávné ztráty, zatímco banky potopili jejich šéfové  
18:02Nepříjemné firemní zprávy tlačí dolů akcie, zatímco dluhopisy opět jedou  
17:53Výnosová křivka po dlouhé době v deinverzi. Co na to akcie?
17:22OPEC opět zhoršil výhled pro globální poptávku po ropě, brent klesá pod 70 dolarů za barel
16:04ČNBlog: Mzdová dynamika – Minulost, současnost a budoucnost
15:02Sharma: Ve světové ekonomice začíná nový cyklus, rozvíjející se trhy budou před Spojenými státy
14:26BMW snižuje výhled kvůli vadnému brzdovému systému od Continental, akcie obou firem ztrácí 9 %
14:06Westinghouse, GE Hitachi nebo Rolls Royce. ČEZ do konce roku vybere partnera pro modulární reaktory v Česku
12:55Siegel: Nepřešlapovat kolem snižování sazeb, inflace je fakticky u cíle
11:57Akciím dochází růstová nálada a koruna nevyužila vyšší inflaci  
11:55Harrisová a Trump se v prezidentské debatě poprvé utkají tváří v tvář
10:46Soudní dvůr EU potvrdil firmě Google pokutu v řádu miliard eur za zneužití dominantního postavení
10:46FX Strategie: ECB i Fed sníží sazby o 25 bazických bodů, eurodolar musí být na pozoru před Fedem. Nuda na koruně, aneb stabilizace okolo 25,00 EUR/CZK  
10:34Apple musí Irsku vrátit 13 miliard eur na daních, potvrdil Soudní dvůr EU
10:01Meziroční inflace zůstala v srpnu na 2,2 pct, zdražilo bydlení, zlevnila paliva
9:33Vývoz z Číny se v srpnu zvýšil nejvíce za téměř rok a půl, vyšší byl i dovoz
9:30Apple představil novou řadu chytrých telefonů iPhone pro umělou inteligenci

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:30USA - CPI, y/y