Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Lidl prý v USA odstartoval krvavou cenovou válku

Lidl prý v USA odstartoval krvavou cenovou válku

28.06.2017 15:05, aktualizováno: 28.6. 15:48
Autor: Pavel Daniel

Aktualizováno

Není to ani měsíc, co německý maloobchodní řetězec Lidl vstoupil na americký trh. Tím odstartoval dění, na které jsou evropští zákazníci dávno zvyklí. Cenovou válku.

Agentura Bloomberg dokonce označila počínání německého maloobchodního řetězce Lidl na americkém trhu za krvavou lázeň nové cenové války mezi americkými maloobchodními společnostmi. „Německý Lidl přichází na americký trh se slevami uprostřed deflačního potravinového cyklu, a to je mnohem dřív, než stačila společnost Amazon dostatečně hluboko zapustit kořeny v segmentu supermarketů,“ konstatovala agentura Bloomberg. Otázka zní: Kolik firem cenový tlak Lidlu nevydrží a bude muset své podnikání skončit?

Lidl versus ti ostatní. Kdo vydrží?

Konkurence v americkém potravinovém segmentu začíná nabírat na obrátkách. Nejen, že do segmentu míří značky, dosud orientované na ryze online prodeje, jakou je právě Amazon, ale tradičním americkým maloobchodním společnostem, jako Kroger Co. či Wal-Mart Stores Inc., které v segmentu údajně jen přežívají na doslova „marných“ ziskových maržích, přibyla vstupem Lidlu rázná konkurence. Přitom ještě nedávno chtěly online firmy na vyzkoušeném modelu z internetového světa obsadit i segment trhu s potravinami. Jenže velké úspěchy nezaznamenaly. Proč? Americký obchod s potravinami je imunní vůči on-line nakupování, které vedlo k uzavření obchodů v jiných segmentech maloobchodu.

Lidlu také nahrává trend poslední doby, který spočívá v budování zákaznické loajality prostřednictvím privátních značek potravin. A tímto směrem se již dříve začaly ubírat i společnosti jako Kroger, Costco Wholesale Corp., Wegmans Food Markets Inc., Publix a dokonce i Wal-Mart. Nyní se ale ukazuje, že o zákazníka budou muset zavedené společnosti bojovat jinak. A to cenou. A reportáž agentury Bloomberg to potvrzuje: „Nedávná návštěva tří nových obchodů Lidl v USA ukázala, že cenová válka již začala,“ říká komentář.

Tržní podíl diskontních značek v USA se má díky Lidlu zvýšit

Že to myslí Lidl vážně s ovládnutím maloobchodního trhu vážně, svědčí i jeho plány. Lidl totiž plánuje otevřít nejméně 100 poboček do léta roku 2018 a podle odhadů analytiků by se v příštích pěti letech mohl počet jeho filiálek zvýšit na více než 500. A tím tlačí na své konkurenty, aby šli podobnou cestou. Značka Aldi proto nedávno oznámila, že v příštích pěti letech přidá dalších 900 prodejen a investuje v Americe 1,6 miliardy dolarů na přestavbu stávajících 1 300 prodejen. Německé diskontní společnosti dosud válčily na evropských trzích a tímto krokem odstartovaly válku v Americe. Výsledek? Cenové válce obřích firem se budou muset přizpůsobit i menší řetězce, aby mohly konkurovat.

Do USA se tak dostávají praktiky, které maloobchodní řetězce používaly v Evropě. Lidl a Aldi pracují s přibližně stejným obchodním modelem: Žádné extra „vychytávky“ obchodů, nízké režijní náklady, nízká spotřeba a ceny a omezený sortiment položek. Lidl má v Evropě 10 000 obchodů a Aldi Sud provozuje 3 500. Cenový tlak německých značek může řádně zkomplikovat život především menším a středním maloobchodním společnostem v Americe. Podle statistik společnosti Dunnhumby drží diskontní značky v USA zatím přibližně 4procentní podíl na trhu s potravinami. Jenž – příchodem německých gigantů by se mohl podíl v příštích 10 letech zvýšit až na 11 procent. Zkrátka – není potřeba vymýšlet nic komplikovaného. Sázka na jednoduché principy v obchodě se vyplácí.

 
 
 

Čtěte více:

Americký maloobchod se odráží vzhůru, potěšila revize
12.05.2017 14:54
Duben přinesl po přestávce solidní růst maloobchodu ve Spojených státe...
Britský maloobchod svižně vystartoval do druhého kvartálu
18.05.2017 10:44
Maloobchodní tržby ve Velké Británii předvedly za duben slušný růst, k...
Střední Evropa se brání nové investiční horečce
22.05.2017 10:28
Země střední Evropy tvrdí, že mezinárodní obchodní řetězce a investoři...
Spotřeba dál táhne ekonomiku nahoru
06.06.2017 9:30
Ani v dubnu se zájem spotřebitelů nakupovat rozhodně nijak výrazně nem...
Američané v květnu překvapivě utlumili nákupy
14.06.2017 14:38
Maloobchod ve Spojených státech zdaleka nezopakoval výkon z předešlého...
Souboj evropských maloobchodních značek o postavení na trhu se přesouvá do USA
15.06.2017 15:33
Dekáda bitvy zavedených maloobchodních evropských značek o dominanci v...
Největší nákup největšího e-shopu na světě. Nepřináší rizika?
19.06.2017 17:30
Amazon.com minulý týden oznámil, že se dohodl na převzetí obchodů s bi...
Platby po Evropě v řádu vteřin? Takovou službu s bankami chystá ECB
22.06.2017 11:43
Evropská centrální banka vyvíjí společně s evropskými bankami novou sl...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
21.12.2025
9:17Víkendář: Prudký nárůst cen domů pozorovaný za poslední půlstoletí není velkým překvapením…
20.12.2025
9:12Víkendář: Nelze očekávat, že by ceny domů ve velkých městech v dohledné době klesly
0:16Česká zbrojovka získala zakázku od německé armády, vybrala si její pistoli jako novou služební zbraň
19.12.2025
23:03HARDWARIO očekává za letošek překročení 100 milionů korun tržeb. Zásadně tak překoná plán
22:01S&P 500 pokračoval v růstu na „Triple Witching“ den  
17:36Tentokrát stejně?
16:37J&T ARCH INVESTMENTS SICAV, a.s.: Záznam z konference pro investory
15:43Marks: Dva druhy bublin a zdraví současného akciového trhu
13:42ČNB: Bankám za tři čtvrtletí stoupl čistý zisk o 9,4 miliardy na 100 miliard Kč
13:35Mraky nad Vestas se rozfoukaly. Výrobce větrných turbín míří k nejlepšímu roku za dekádu
12:50První dodávky H200 na obzoru? Trumpova administrativa přezkoumává prodeje AI čipů Nvidie do Číny
12:07Perly týdne: Na dům nemáme, tak nakoupíme akcie?
11:04Kecky Nike v Číně neletí. Výrazný propad tamních prodejů posílá akcie o 10 procent dolů
10:23BoJ zvýšila sazby na nejvyšší úroveň za 30 let. Další růst může přijít do půl roku
9:51UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o čtvrté výplatě úrokového výnosu, ISIN CZ0003557159
9:45UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o čtvrté výplatě úrokového výnosu, ISIN CZ0003557167
9:29USA v roce 2026: Stabilní inflace, nižší sazby a otazníky nad Fedem
9:05Rozbřesk: Koruna zastavila oslabování. Americká inflace spadne v lednu k cíli, Fed bude pokračovat v redukci sazeb
8:54EU schválila půjčku Ukrajině, japonská centrální banka zvýšila sazby a německá spotřebitelská důvěra prudce klesá  
8:50J&T Global Finance XI., s.r.o: Oznámení o deváté výplatě úrokového výnosu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data