Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Lidl prý v USA odstartoval krvavou cenovou válku

Lidl prý v USA odstartoval krvavou cenovou válku

28.06.2017 15:05, aktualizováno: 28.6. 15:48
Autor: Pavel Daniel

Aktualizováno

Není to ani měsíc, co německý maloobchodní řetězec Lidl vstoupil na americký trh. Tím odstartoval dění, na které jsou evropští zákazníci dávno zvyklí. Cenovou válku.

Agentura Bloomberg dokonce označila počínání německého maloobchodního řetězce Lidl na americkém trhu za krvavou lázeň nové cenové války mezi americkými maloobchodními společnostmi. „Německý Lidl přichází na americký trh se slevami uprostřed deflačního potravinového cyklu, a to je mnohem dřív, než stačila společnost Amazon dostatečně hluboko zapustit kořeny v segmentu supermarketů,“ konstatovala agentura Bloomberg. Otázka zní: Kolik firem cenový tlak Lidlu nevydrží a bude muset své podnikání skončit?

Lidl versus ti ostatní. Kdo vydrží?

Konkurence v americkém potravinovém segmentu začíná nabírat na obrátkách. Nejen, že do segmentu míří značky, dosud orientované na ryze online prodeje, jakou je právě Amazon, ale tradičním americkým maloobchodním společnostem, jako Kroger Co. či Wal-Mart Stores Inc., které v segmentu údajně jen přežívají na doslova „marných“ ziskových maržích, přibyla vstupem Lidlu rázná konkurence. Přitom ještě nedávno chtěly online firmy na vyzkoušeném modelu z internetového světa obsadit i segment trhu s potravinami. Jenže velké úspěchy nezaznamenaly. Proč? Americký obchod s potravinami je imunní vůči on-line nakupování, které vedlo k uzavření obchodů v jiných segmentech maloobchodu.

Lidlu také nahrává trend poslední doby, který spočívá v budování zákaznické loajality prostřednictvím privátních značek potravin. A tímto směrem se již dříve začaly ubírat i společnosti jako Kroger, Costco Wholesale Corp., Wegmans Food Markets Inc., Publix a dokonce i Wal-Mart. Nyní se ale ukazuje, že o zákazníka budou muset zavedené společnosti bojovat jinak. A to cenou. A reportáž agentury Bloomberg to potvrzuje: „Nedávná návštěva tří nových obchodů Lidl v USA ukázala, že cenová válka již začala,“ říká komentář.

Tržní podíl diskontních značek v USA se má díky Lidlu zvýšit

Že to myslí Lidl vážně s ovládnutím maloobchodního trhu vážně, svědčí i jeho plány. Lidl totiž plánuje otevřít nejméně 100 poboček do léta roku 2018 a podle odhadů analytiků by se v příštích pěti letech mohl počet jeho filiálek zvýšit na více než 500. A tím tlačí na své konkurenty, aby šli podobnou cestou. Značka Aldi proto nedávno oznámila, že v příštích pěti letech přidá dalších 900 prodejen a investuje v Americe 1,6 miliardy dolarů na přestavbu stávajících 1 300 prodejen. Německé diskontní společnosti dosud válčily na evropských trzích a tímto krokem odstartovaly válku v Americe. Výsledek? Cenové válce obřích firem se budou muset přizpůsobit i menší řetězce, aby mohly konkurovat.

Do USA se tak dostávají praktiky, které maloobchodní řetězce používaly v Evropě. Lidl a Aldi pracují s přibližně stejným obchodním modelem: Žádné extra „vychytávky“ obchodů, nízké režijní náklady, nízká spotřeba a ceny a omezený sortiment položek. Lidl má v Evropě 10 000 obchodů a Aldi Sud provozuje 3 500. Cenový tlak německých značek může řádně zkomplikovat život především menším a středním maloobchodním společnostem v Americe. Podle statistik společnosti Dunnhumby drží diskontní značky v USA zatím přibližně 4procentní podíl na trhu s potravinami. Jenž – příchodem německých gigantů by se mohl podíl v příštích 10 letech zvýšit až na 11 procent. Zkrátka – není potřeba vymýšlet nic komplikovaného. Sázka na jednoduché principy v obchodě se vyplácí.

 
 
 

Čtěte více:

Americký maloobchod se odráží vzhůru, potěšila revize
12.05.2017 14:54
Duben přinesl po přestávce solidní růst maloobchodu ve Spojených státe...
Britský maloobchod svižně vystartoval do druhého kvartálu
18.05.2017 10:44
Maloobchodní tržby ve Velké Británii předvedly za duben slušný růst, k...
Střední Evropa se brání nové investiční horečce
22.05.2017 10:28
Země střední Evropy tvrdí, že mezinárodní obchodní řetězce a investoři...
Spotřeba dál táhne ekonomiku nahoru
06.06.2017 9:30
Ani v dubnu se zájem spotřebitelů nakupovat rozhodně nijak výrazně nem...
Američané v květnu překvapivě utlumili nákupy
14.06.2017 14:38
Maloobchod ve Spojených státech zdaleka nezopakoval výkon z předešlého...
Souboj evropských maloobchodních značek o postavení na trhu se přesouvá do USA
15.06.2017 15:33
Dekáda bitvy zavedených maloobchodních evropských značek o dominanci v...
Největší nákup největšího e-shopu na světě. Nepřináší rizika?
19.06.2017 17:30
Amazon.com minulý týden oznámil, že se dohodl na převzetí obchodů s bi...
Platby po Evropě v řádu vteřin? Takovou službu s bankami chystá ECB
22.06.2017 11:43
Evropská centrální banka vyvíjí společně s evropskými bankami novou sl...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
22.09.2025
9:32Rozbřesk: Ceny masa určí, jak rychle bude odeznívat potravinová inflace
8:52Futures ukazují v úvodu nového týdne opatrnost, ČNB zřejmě ve středu sazby nezmění  
8:28MakroMixér se sociologem Danielem Prokopem: Většina Čechů neví, jak daně fungují
21.09.2025
9:10Víkendář: Hodnota pravdy roste ve světě lží generovaných umělou inteligencí
20.09.2025
15:14Vytváří AI největší tlak na zaměstnanost u mladých lidí?
9:04Víkendář: Krugman o politice americké vlády a jejím dopadu na ekonomiku
19.09.2025
22:03Americké akcie mají za sebou silný týden  
17:46Akcie a peníze – americká a čínská verze
16:58Nové sankce EU proti Rusku: 118 lodí z ruské stínové flotily nebo banky
16:10Analytický radar: Colt sází na akvizice a míří k větší roli v obranném průmyslu
15:04Umělá inteligence a pracovní místa: „poslední“ slovo
14:30UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.: Oznámení výplaty úrokového výnosu z hypotečních zástavních listů (XS2541314584)
13:27Dohoda s Nvidií neřeší hlavní problém Intelu: ztrátovou Foundry Services
12:15Český zahraniční dluh ve stoupl o 69,6 mld. na 5,36 bilionu Kč
11:55Perly týdne: Fed měl snížit sazby o 75 bazických bodů?
11:04KKCG Financing a.s.: Pololetní finanční zpráva k 30.6.2025
10:56Gartner: Globální výdaje na AI se letos vyšplhají na téměř 1,5 bilionu dolarů
10:49Výnosy stoupají, akcie v Evropě také. Na programu jednání Trump - Si  
9:01BoJ mění směr: Prodej ETF značí konec jedné éry japonské měnové politiky
8:58Rozbřesk: Jestřábí ČNB a slabý dolar = nadále silná koruna

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data