Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Lidl prý v USA odstartoval krvavou cenovou válku

Lidl prý v USA odstartoval krvavou cenovou válku

28.06.2017 15:05, aktualizováno: 28.6. 15:48
Autor: Pavel Daniel

Aktualizováno

Není to ani měsíc, co německý maloobchodní řetězec Lidl vstoupil na americký trh. Tím odstartoval dění, na které jsou evropští zákazníci dávno zvyklí. Cenovou válku.

Agentura Bloomberg dokonce označila počínání německého maloobchodního řetězce Lidl na americkém trhu za krvavou lázeň nové cenové války mezi americkými maloobchodními společnostmi. „Německý Lidl přichází na americký trh se slevami uprostřed deflačního potravinového cyklu, a to je mnohem dřív, než stačila společnost Amazon dostatečně hluboko zapustit kořeny v segmentu supermarketů,“ konstatovala agentura Bloomberg. Otázka zní: Kolik firem cenový tlak Lidlu nevydrží a bude muset své podnikání skončit?

Lidl versus ti ostatní. Kdo vydrží?

Konkurence v americkém potravinovém segmentu začíná nabírat na obrátkách. Nejen, že do segmentu míří značky, dosud orientované na ryze online prodeje, jakou je právě Amazon, ale tradičním americkým maloobchodním společnostem, jako Kroger Co. či Wal-Mart Stores Inc., které v segmentu údajně jen přežívají na doslova „marných“ ziskových maržích, přibyla vstupem Lidlu rázná konkurence. Přitom ještě nedávno chtěly online firmy na vyzkoušeném modelu z internetového světa obsadit i segment trhu s potravinami. Jenže velké úspěchy nezaznamenaly. Proč? Americký obchod s potravinami je imunní vůči on-line nakupování, které vedlo k uzavření obchodů v jiných segmentech maloobchodu.

Lidlu také nahrává trend poslední doby, který spočívá v budování zákaznické loajality prostřednictvím privátních značek potravin. A tímto směrem se již dříve začaly ubírat i společnosti jako Kroger, Costco Wholesale Corp., Wegmans Food Markets Inc., Publix a dokonce i Wal-Mart. Nyní se ale ukazuje, že o zákazníka budou muset zavedené společnosti bojovat jinak. A to cenou. A reportáž agentury Bloomberg to potvrzuje: „Nedávná návštěva tří nových obchodů Lidl v USA ukázala, že cenová válka již začala,“ říká komentář.

Tržní podíl diskontních značek v USA se má díky Lidlu zvýšit

Že to myslí Lidl vážně s ovládnutím maloobchodního trhu vážně, svědčí i jeho plány. Lidl totiž plánuje otevřít nejméně 100 poboček do léta roku 2018 a podle odhadů analytiků by se v příštích pěti letech mohl počet jeho filiálek zvýšit na více než 500. A tím tlačí na své konkurenty, aby šli podobnou cestou. Značka Aldi proto nedávno oznámila, že v příštích pěti letech přidá dalších 900 prodejen a investuje v Americe 1,6 miliardy dolarů na přestavbu stávajících 1 300 prodejen. Německé diskontní společnosti dosud válčily na evropských trzích a tímto krokem odstartovaly válku v Americe. Výsledek? Cenové válce obřích firem se budou muset přizpůsobit i menší řetězce, aby mohly konkurovat.

Do USA se tak dostávají praktiky, které maloobchodní řetězce používaly v Evropě. Lidl a Aldi pracují s přibližně stejným obchodním modelem: Žádné extra „vychytávky“ obchodů, nízké režijní náklady, nízká spotřeba a ceny a omezený sortiment položek. Lidl má v Evropě 10 000 obchodů a Aldi Sud provozuje 3 500. Cenový tlak německých značek může řádně zkomplikovat život především menším a středním maloobchodním společnostem v Americe. Podle statistik společnosti Dunnhumby drží diskontní značky v USA zatím přibližně 4procentní podíl na trhu s potravinami. Jenž – příchodem německých gigantů by se mohl podíl v příštích 10 letech zvýšit až na 11 procent. Zkrátka – není potřeba vymýšlet nic komplikovaného. Sázka na jednoduché principy v obchodě se vyplácí.

 
 
 

Čtěte více:

Americký maloobchod se odráží vzhůru, potěšila revize
12.05.2017 14:54
Duben přinesl po přestávce solidní růst maloobchodu ve Spojených státe...
Britský maloobchod svižně vystartoval do druhého kvartálu
18.05.2017 10:44
Maloobchodní tržby ve Velké Británii předvedly za duben slušný růst, k...
Střední Evropa se brání nové investiční horečce
22.05.2017 10:28
Země střední Evropy tvrdí, že mezinárodní obchodní řetězce a investoři...
Spotřeba dál táhne ekonomiku nahoru
06.06.2017 9:30
Ani v dubnu se zájem spotřebitelů nakupovat rozhodně nijak výrazně nem...
Američané v květnu překvapivě utlumili nákupy
14.06.2017 14:38
Maloobchod ve Spojených státech zdaleka nezopakoval výkon z předešlého...
Souboj evropských maloobchodních značek o postavení na trhu se přesouvá do USA
15.06.2017 15:33
Dekáda bitvy zavedených maloobchodních evropských značek o dominanci v...
Největší nákup největšího e-shopu na světě. Nepřináší rizika?
19.06.2017 17:30
Amazon.com minulý týden oznámil, že se dohodl na převzetí obchodů s bi...
Platby po Evropě v řádu vteřin? Takovou službu s bankami chystá ECB
22.06.2017 11:43
Evropská centrální banka vyvíjí společně s evropskými bankami novou sl...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
28.04.2024
8:35Víkendář: Fiskální politika drží sazby nahoře, u akcií je tak lepší zaměřovat se na kvalitu
27.04.2024
8:31Víkendář: Podle Morgan Stanley je ekonomika stále v pozdní fázi cyklu s odpovídajícími důsledky pro akciový trh
26.04.2024
22:02Zámořské akciové indexy uzavřely týden růstem  
17:29Pokles inflace k 2 % je jen částí investičního příběhu následujících let
16:51UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o první výplatě úrokového výnosu
16:45UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o třetí výplatě úrokového výnosu
16:34Výsledky zajistily zelený závěr týdne  
15:39Rattner: Vlna prvního nadšení z elektromobilů opadá
14:34Braňo Soták: Výsledkům Alphabet v podstatě není co vytknout, dominantní stále ještě vyhledávání  
13:58Výsledky Microsoft: Vysoké kapitálové výdaje do AI začínají sklízet ovoce  
12:34Savarin p.l.c.: Výroční zpráva za rok 2023
12:15Perly týdne: Různé názory na cesty ke svobodě a slabá místa Tesly
11:01Trhy: Techy zabraly, BoJ je opatrná a výnosy před inflačními čísly klesají  
10:41Jakub Blaha:Výsledky těžaře zlata Newmont a update k našemu investičnímu tipu  
10:32TOMA, a.s.: Konsolidovaná výroční finanční zpráva TOMA za rok 2023
10:09Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.: Zveřejnění regulatorní informace Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.
10:01Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.: Zveřejnění regulatorní informace Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.
9:07Rozbřesk: Mohou vyšší sazby Fedu vést k rychlejšímu snižování sazeb v eurozóně?
8:56Vřele přijatá čísla tech gigantů pomáhají Evropě do zeleného, Moneta poprvé bez nároku na dividendu  
8:30Microsoft zvýšil čtvrtletní zisk o pětinu, tržby překonaly očekávání

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data