Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Luxusní značky by se měly zaměřit na stříbrnou generaci, aby vykompenzovaly Trumpovy tarify

Luxusní značky by se měly zaměřit na stříbrnou generaci, aby vykompenzovaly Trumpovy tarify

13.01.2025 6:07
Autor: Redakce, Patria.cz

Rok 2024 byl pro luxusní zboží jedním z nejhorších let v poslední dekádě. Na vině je těžká situace na straně čínských spotřebitelů, kteří v posledních letech tvořili až pětinu celosvětových výdajů za luxusní zboží, a odpor nakupujících proti přemrštěnému růstu cen mnoha luxusních značek. LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, zdaleka největší z veřejně obchodovaných luxusních společností, zaznamenala v loňském roce pokles tržní hodnoty o více než 13 %.

luxus 

Návrat Donalda Trumpa do Bílého domu vrhá na tento sektor další stín v podobě důsledků eskalace obchodních válek. Aby mohly luxusní firmy lépe čelit potenciálnímu dopadu vyšších cel na své podnikání, měly by se podle odborníků více zaměřit na demografii zákazníků, kterou v posledních letech zanedbávaly – na tzv. stříbrnou generaci.

„Módní průmysl byl po léta posedlý mládím,“ říká Anita Balchandani, seniorní partnerka v McKinsey & Co. „Ale nyní je čas, aby značky skutečně začaly mluvit o zákaznících nad 50 let.“ V USA lidé ve věku 55 a více let vlastnili v roce 2024 72 % bohatství, odhaduje McKinsey. A tento podíl se každým rokem zvyšuje. „V západních ekonomikách jsou to zákazníci nad 50 let, kdo drží pěněženku. Tam je soustředěno bohatství a upřímně řečeno, je to také segment, který často financuje i některé nákupy mladších generací,“ doplňuje Balchandani.

McKinsey odhaduje, že za téměř polovinou růstu spotřebitelských výdajů v roce 2025 ve srovnání s loňským rokem budou stát lidi starší 50 let. Navíc jejich loajalita ke značkám je pevnější než u mladších a nestálejších mileniálů a generace Z. Výzkum ukazuje, že starší zákazníci luxusního zboží jsou méně ovlivněni trendy ve srovnání s mladšími kohortami a více faktory, jako je kvalita, nadčasovost a funkčnost.

Zatímco většina módních domů spoléhá na mladé hvězdy jako Anya Taylor-Joy a Zendaya, aby předváděly jejich výtvory, španělská značka Loewe od LVMH vzbudila loni rozruch, když vydala reklamu s Danielem Craigem. Kampaň, kterou vedl kreativní ředitel Jonathan Anderson, zobrazovala 56letého britského herce v kašmírovém svetru za 3 200 eur a v kožených botách za 1 300 eur. LVMH sice nerozděluje příjmy podle značek, ale analytici HSBC Holdings v říjnu odhadli, že Loewe byla součástí malého počtu značek LVMH, které rostly navzdory celkovému poklesu.

Starší zákazníci „se mnohem více zajímají o kvalitu produktů a jejich udržitelnost z dlouhodobého hlediska a méně o módní výstřelky,“ podotýká Stéphane Roth, generální marketingový manažer obchodního řetězce Printemps, jehož luxusní vlajkový obchod se nachází v nákupní čtvrti Haussmann v Paříži. Ročně tato demografická skupina utratí v obchodě Printemps o 15 % více na jednu transakci než průměrný spotřebitel, dodává Roth. „Bylo by zjednodušením považovat je za homogenní kategorii nakupujících, ale mají větší afinitu k obchodním domům, kde mohou najít vše a využít odborné znalosti prodavačů.“

Zdroj: Bloomberg

 

Čtěte více:

Tato výsledková sezóna v Evropě vlastně není vůbec špatná. Kdo je vítězem a kdo by mohl brzy zkorigovat?
08.08.2024 13:03
I přes veškeré zklamání z výsledků výrobce léku na obezitu Novo Nordis...
Luxusní sektor jako nová sázka kontrariánů?
13.08.2024 14:38
Spotřebitelský apetit po luxusním zboží se celosvětově vytrácí, což nu...
Slabá poptávka je překážkou pro evropské akcie. Druhá polovina roku může být náročná, varují analytici
23.08.2024 6:10
Slabá poptávka v sektorech citlivých na ekonomiku a ve spotřebitelskýc...
Bain & Company: Letošní prodej luxusního zboží bude jedním z nejslabších
13.11.2024 13:52
Prodej luxusního zboží letos klesne asi o dvě procenta, pro sektor to ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
09.02.2025
9:00Víkendář: K Číně už nelze přistupovat jako před pár desetiletími
08.02.2025
14:45Český expert k DeepSeek: Koluje spousta polopravd. Pro využívání ve firmách je však určitě hodně rizikový
9:00Víkendář: Současné obchodní tenze a jedna hypotetická otázka - šlo kdysi obchodně spolupracovat se Sovětským svazem?
07.02.2025
17:37Rozpor mezi optimismem na trzích a fází cyklu, ve které se americké firmy skutečně nachází?
16:55Technologie táhnou trhy dolů, přitížila jim i data  
16:07Názory odborníků z Invesca – „Jak jsme se ponořili do DeepSeek“
15:47Trh práce USA: Ochlazení se nepotvrzuje, data jsou protichůdná a revize velké
14:25Goolsbee: Za 12 – 18 měsíců budou sazby americké centrální banky pravděpodobně výrazně níž
14:09Německý průmysl i vývoz loni klesly, přebytek v obchodu s USA byl ale rekordní
13:53Technologičtí giganti letos investují do AI přes 320 miliard dolarů
12:45Perly týdne: Google černou skříňkou, na trhu namístě určitá rezervovanost
11:25Komentář analytika: Amazon nestíhá uspokojovat poptávku po AI  
10:56DeepSeek láká investory zpět do čínských technologií
10:31S&P500 otevírá blízko historických maxim  
9:05Rozbřesk: ČNB snížila sazby, předpokládá již jen opatrný pokles
8:43Akcie Amazonu klesly po slabých prognózách, Kanaďané podporují vývozní daně na ropu jako odpověď Trumpovi a evropské futures jsou smíšené  
8:24ČEZ, a.s.: Vnitřní informace - Skupina ČEZ dokončila prodej svých polských uhelných aktiv společnosti ResInvest Group
6:06Studie Fidelity International ukazuje, že investoři zůstávají oddaní „E“, „S“ i „G“, nicméně přetrvávají překážky
06.02.2025
22:01Daří se lékům na hubnutí, ale technologie pokulhávají  
17:26ČNB i BoE snížily sazby, Apple v centru geopolitického boje. Trhy v zámoří hledají jasný směr před pátečními makrodaty  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data