Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Luxusní značky by se měly zaměřit na stříbrnou generaci, aby vykompenzovaly Trumpovy tarify

Luxusní značky by se měly zaměřit na stříbrnou generaci, aby vykompenzovaly Trumpovy tarify

13.01.2025 6:07
Autor: Redakce, Patria.cz

Rok 2024 byl pro luxusní zboží jedním z nejhorších let v poslední dekádě. Na vině je těžká situace na straně čínských spotřebitelů, kteří v posledních letech tvořili až pětinu celosvětových výdajů za luxusní zboží, a odpor nakupujících proti přemrštěnému růstu cen mnoha luxusních značek. LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, zdaleka největší z veřejně obchodovaných luxusních společností, zaznamenala v loňském roce pokles tržní hodnoty o více než 13 %.

luxus 

Návrat Donalda Trumpa do Bílého domu vrhá na tento sektor další stín v podobě důsledků eskalace obchodních válek. Aby mohly luxusní firmy lépe čelit potenciálnímu dopadu vyšších cel na své podnikání, měly by se podle odborníků více zaměřit na demografii zákazníků, kterou v posledních letech zanedbávaly – na tzv. stříbrnou generaci.

„Módní průmysl byl po léta posedlý mládím,“ říká Anita Balchandani, seniorní partnerka v McKinsey & Co. „Ale nyní je čas, aby značky skutečně začaly mluvit o zákaznících nad 50 let.“ V USA lidé ve věku 55 a více let vlastnili v roce 2024 72 % bohatství, odhaduje McKinsey. A tento podíl se každým rokem zvyšuje. „V západních ekonomikách jsou to zákazníci nad 50 let, kdo drží pěněženku. Tam je soustředěno bohatství a upřímně řečeno, je to také segment, který často financuje i některé nákupy mladších generací,“ doplňuje Balchandani.

McKinsey odhaduje, že za téměř polovinou růstu spotřebitelských výdajů v roce 2025 ve srovnání s loňským rokem budou stát lidi starší 50 let. Navíc jejich loajalita ke značkám je pevnější než u mladších a nestálejších mileniálů a generace Z. Výzkum ukazuje, že starší zákazníci luxusního zboží jsou méně ovlivněni trendy ve srovnání s mladšími kohortami a více faktory, jako je kvalita, nadčasovost a funkčnost.

Zatímco většina módních domů spoléhá na mladé hvězdy jako Anya Taylor-Joy a Zendaya, aby předváděly jejich výtvory, španělská značka Loewe od LVMH vzbudila loni rozruch, když vydala reklamu s Danielem Craigem. Kampaň, kterou vedl kreativní ředitel Jonathan Anderson, zobrazovala 56letého britského herce v kašmírovém svetru za 3 200 eur a v kožených botách za 1 300 eur. LVMH sice nerozděluje příjmy podle značek, ale analytici HSBC Holdings v říjnu odhadli, že Loewe byla součástí malého počtu značek LVMH, které rostly navzdory celkovému poklesu.

Starší zákazníci „se mnohem více zajímají o kvalitu produktů a jejich udržitelnost z dlouhodobého hlediska a méně o módní výstřelky,“ podotýká Stéphane Roth, generální marketingový manažer obchodního řetězce Printemps, jehož luxusní vlajkový obchod se nachází v nákupní čtvrti Haussmann v Paříži. Ročně tato demografická skupina utratí v obchodě Printemps o 15 % více na jednu transakci než průměrný spotřebitel, dodává Roth. „Bylo by zjednodušením považovat je za homogenní kategorii nakupujících, ale mají větší afinitu k obchodním domům, kde mohou najít vše a využít odborné znalosti prodavačů.“

Zdroj: Bloomberg

 

Čtěte více:

Tato výsledková sezóna v Evropě vlastně není vůbec špatná. Kdo je vítězem a kdo by mohl brzy zkorigovat?
08.08.2024 13:03
I přes veškeré zklamání z výsledků výrobce léku na obezitu Novo Nordis...
Luxusní sektor jako nová sázka kontrariánů?
13.08.2024 14:38
Spotřebitelský apetit po luxusním zboží se celosvětově vytrácí, což nu...
Slabá poptávka je překážkou pro evropské akcie. Druhá polovina roku může být náročná, varují analytici
23.08.2024 6:10
Slabá poptávka v sektorech citlivých na ekonomiku a ve spotřebitelskýc...
Bain & Company: Letošní prodej luxusního zboží bude jedním z nejslabších
13.11.2024 13:52
Prodej luxusního zboží letos klesne asi o dvě procenta, pro sektor to ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
21.05.2025
17:14Merz: Německo bude dávat na armádu 3,5 procenta HDP a na infrastrukturu 1,5 procenta
16:47Moody's zlepšila výhled ratingu společnosti ČEZ z negativního na pozitivní
16:23Americké akcie pokračují v pozvolném poklesu  
15:10Morgan Stanley mění pohled na evropské banky, mají potenciál porazit trh
14:47Cena plynu pro evropský trh vystoupila na šestitýdenní maximum
12:53DoubleLine Capital: Pokles sazeb není namístě
11:42Akcie i dluhopisy pod tlakem, ropa stoupá. Izrael údajně zvažuje úder na Írán  
9:08Rozbřesk: Nižší ceny průmyslových výrobců versus vyšší zemědělské ceny = stabilita sazeb
9:06Korejská KHNP podala kasační stížnost na opatření k Dukovanům
8:51Nová cílovka pro Erste od Morgan Stanley, Evropa zahájí poklesem  
20.05.2025
22:09Začíná korekce na akciích v USA?  
17:21Jak akcie reagují na výsledková překvapení…
16:43Pavel: Šéfka EK bude urychleně a transparentně řešit situaci ohledně Dukovan
16:41Stavba větrných elektráren u New Yorku může pokračovat. Akcie firmy Orsted rostou o 14 procent
15:58Nejvlivnější bankéř světa varuje investory. Nálada na trhu neodráží rizika.
13:55Němečtí ekonomové se neshodnou na hodnocení programu nové vlády
13:37Jižní Korea se stává důležitým hráčem v jaderné energetice, píše Bloomberg
13:11EU schválila sedmnáctý balík sankcí proti Rusku za jeho agresi na Ukrajině
12:29Grantham: Nyní je lepší být opatrnější než jindy, trhy ovlivňují tři hlavní faktory
11:56Honda sníží investice do elektromobilů o 30 procent, trh podle ní roste pomalu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
8:00UK - Harmonizovaný CPI, y/y