ŠANGHAJ 23. června (ČTK) - Japonský elektronický a zábavní
gigant Sony hodlá investovat 200 milionů dolarů do zvýšení výroby
v Číně poté, co se jeho tržby v této zemi v uplynulém finančním
roce zvýšily o 70 procent. Oznámila to dnes firma, pro kterou je
Čína hlavním motorem růstu a třetím největším trhem po Spojených
státech a Japonsku.
"Čína zvyšuje svoji sílu ve světě zpracovatelské výroby,"
prohlásil prezident firmy Kunitake Ando. "Jako trh má velmi
rozsáhlý potenciál," dodal.
Společnost doufá, že její tržby v Číně podpoří digitální
fotoaparáty Cybershot, počítače Vaio a videokamery. Konkurence na
čínském trhu se spotřební elektronikou, jehož hodnota se blíží
deseti miliardám dolarů ročně, ale roste kvůli nabídce ze strany
jihokorejské firmy Samsung Electronics a domácích podniků.
Cenová konkurence ze strany domácích rivalů nepříznivě
ovlivní marže společnosti. Rozšířené softwarové pirátství bude
navíc pravděpodobně mařit snahy o propagaci herní konzoly
PlayStation 2, která je klíčovým motorem růstu celosvětového
provozního zisku firmy.
Ve finančním roce, jenž skončil v březnu, se tržby
společnosti Sony v Číně zvýšily o 70 procent na 1,7 miliardy
dolarů. Do roku 2008 hodlá firma v zemi dosáhnout ročních tržeb
ve výši osmi miliard dolarů.
Za posledních deset let investovala Sony v Číně zhruba 900
milionů dolarů. Připojila se tak k vlně japonských výrobců, kteří
budují továrny v Číně, aby těžili z nižších nákladů, píše
agentura Reuters.
Zisk společnosti Sony se v uplynulém finančním roce propadl o
23 procent, letos ale firma počítá se zlepšením. Zčásti by to
mělo být podloženo Čínou, kde si bohatnoucí spotřebitelé
vytvořili příznivý vztah k moderním digitálním produktům. "Čína
bude pro Sony hlavním motorem růstu," řekl Kei Kodera, předseda
Sony China.