Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Český Telecom, restrukturalizace a transformace - přehled

Český Telecom, restrukturalizace a transformace - přehled

14.11.2003 15:21
Autor: 

následuje přehled vybraných bodů v rámci restrukturalizace a transformace společnosti prezentované dnes na tiskové konferenci

Proces restrukturalizace již začal

* Příchod nového týmu manažerů (představenstvo kompletní v průběhu září 2003, top management kompletní do konce letošního roku)
* Zavedeny rozsáhlé organizační změny (plochá organizační struktura, snížení počtu úrovní, počet manažerů snížen na 1/2)
Restrukturalizace portfolia dceřiných společností (dokoupení zbývajícího podílu v Eurotelu, začlenění Imaginetu, změny ve společnostech M.I.A., Centrade, Omnicom a dalších)
Příprava nových cenových plánů a uvedení nových produktů a služeb na trh
Zavedení jednotné metodiky hodnocení v oblasti Lidských zdrojů
První "lehké" synergie s Eurotelem
* Rozsáhlé snižování počtu pracovníků a úspora nákladů. Snížení o 900 pracovníků v první polovině letošního roku (tedy o 6 %), snížení o 1 800 pracovníků ve druhé polovině letošního roku (tedy o dalších 14%);
Cílový stav je 11 000 ke konci letošního roku, tedy přibližně 20% snížení oproti stavu ke konci roku 2002;
Čisté provozní náklady mimo nákladů na propojení a jednorázových nákladů na restrukturalizaci zaznamenají meziročně výrazný pokles;
Náklady CAPEX poklesnou meziročně o více než 3 miliardy korun.

Transformační program je souborem klíčových programů / projektů / iniciativ, které jdou napříč celou společností a velmi detailním způsobem přeměňují jednotlivé oblasti fungování firmy s cílem zlep.it efektivitu a kvalitu a přidávat hodnotu.

Sada transformačních cílů pokrývá všechny oblasti našeho podnikání

* Finanční cíle (výnosy, návratnost jmění /ROE/, volné Cash Flow a další)
* Cíle v zákaznické oblasti (rychlost uvádění produktů a služeb na trh /time-to-market/, jedna tvář vůči zákazníkovi, zvýšení loajality zákazníků, index spokojenosti zákazníka)
* Cíle v provozní oblasti (Operational Excelence / Best-in-class - maximální efektivita technických provozů, podpůrné služby s nízkými náklady, optimální počet zaměstnanců, vnitřní procesy a obsluha vnitřního zákazníka)
* Cíle v oblasti "soft" - firemní kultura (otevřená vnitřní komunikace, společné firemní hodnoty, index spokojenosti zaměstnanců, politika "otevřených dveří")

Cíle transformace v provozní oblasti

* Být nejlepší telekomunikační firmou (podle ukazatelů provozní výkonnosti) ze zemí, které se připojují k EU do 2 let ve všech provozních oblastech
* Být nejlepší telekomunikační firmou (podle ukazatelů provozní výkonnosti) v EU do 10 let

Cíle transformace ve finanční oblasti
(všechny údaje jsou konsolidované se 100% Eurotelu)

* Do konce roku 2005 výrazně zmírnit trend poklesu výnosů
* Udržet EBITDA marži výrazně nad průměrem odvětví
* Dosáhnout úrovně CAPEX pod 12% z výnosů v roce 2005, pokud se nenaskytnou velmi atraktivní investiční příležitosti (mimo rámec současného podnikatelského plánu)
* Počet zaměstnanců by neměl překročit 9 500 ke konci roku 2005


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data