Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Žebříčku nejcennějších značek světa opět vévodí Coca-Cola, následuje IBM a Microsoft

Žebříčku nejcennějších značek světa opět vévodí Coca-Cola, následuje IBM a Microsoft

16.09.2010 15:03
Autor: ČTK

New York (ČTK) - První tři pozice na žebříčku nejcennějších značek světa si i letos udržely americké společnosti Coca-Cola, IBM a Microsoft. Coca-Cola je na první příčce žebříčku již od roku 2000, kdy se začal tento průzkum zveřejňovat. Naopak ze stovky nejhodnotnějších značek světa letos vypadla BP, která se potýkala s únikem ropy v USA po výbuchu ropné plošiny v moři. Problémy automobilky Toyota s bezpečností aut pak vyřadily značku z první desítky. Vyplývá to průzkumu zveřejňovaného společností Interbrand.

Hodnota značky Coca-Cola se loni zvýšila o dvě procenta na 70,45 miliardy USD (1,33 bilionu Kč). Nejhodnotnější evropskou značkou je Nokia na osmé pozici. Hodnota značky však klesla o 15 procenta a Nokia si pohoršila, když spadla z loňské páté pozice na osmou.

Nejvíce se zvýšila cena značek technologických společností Apple a Google, o více než 36 procent. Goggle si polepšil na čtvrtou příčku ze sedmé a Apple na 17. z loňské 20. pozice. Googlu pomohl operační systém pro mobilní telefony Android a Applu nové produkty, včetně tabletu iPad. Technologické firmy nyní tvoří polovinu z desítky nejcennějších firem světa.

BP podle analytiků vážně uškodilo jednání po úniku ropy v Mexickém zálivu a bude trvat léta, než se firmě podaří napravit škody, které způsobil únik značce BP. Toyota vypadla s desítky nejcennějších značek poprvé za sedm let. Největší propad ze značek, které se udržely v žebříčku, zaznamenal Harley-Davidson, jehož prodej kvůli slabému ekonomickému růstu prudce klesl. Hodnota značky se snížily o 24 procent na 3,28 miliardy USD a firma klesla na 98. pozici. Loni byla na 73. pozici.

Seznamu 100 značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 49. Z Evropy je v žebříčku 40 značek, a to z Německa, Francie, Švýcarska, Itálie, Británie, Švédska, Nizozemska, Finska a Španělska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a jedna z Mexika.

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrand. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje, a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Pořadí deseti nejcennějších světových značek:

Pořadí

Značka

Hodnota (v mld USD)

Meziroční změna hodnoty (v pct)

Země původu

1.

Coca-Cola

70,45

+2

USA

2.

IBM

64,73

+7

USA

3.

Microsoft

60,9

+7

USA

4.

Google

43,56

+36

USA

5.

GE

42,81

-10

USA

6.

McDonald's

33,58

+4

USA

7.

Intel

32,02

+4

USA

8.

Nokia

29,5

-15

Finsko

9.

Disney

28,73

+1

USA

10.

HP

26,87

+12

USA

Zdroj: Interbrand

 


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
01.07.2025
22:00Trump spěchá s obchodními dohodami a snižováním sazeb  
17:04Proč (ne)jsou firmy méně citlivé na sazby centrální banky?
16:44ISM ukazuje zlepšení výroby v americkém průmyslu, detaily však dojem kazí
16:22Zmatení kolem snížení ratingu amerického ministerstva financí
15:28Zuckerberg chce být lídrem ve vývoji obecné umělé inteligence. Spustil Meta Superintelligence Labs  
14:56Vláda hospodaří v půli roku s deficitem 152 miliard, výhled je ale nejistý
14:25Budoucnost obrany. Goldman Sachs sází na sektor bezpilotních letadel  
12:10Pod propad zisku skupiny Bezvavlasy se podepsala akvizice Hair Servisu. Letos čeká významný růst tržeb i zlepšení marží
11:53Služby i potraviny. Inflace v eurozóně poskočila na cíl ECB. Ta chce pauzírovat po sérii snižování sazeb
11:41Nástroj AI překonává lékaře v diagnostice složitých případů, tvrdí Microsoft
11:13KARO Leather zamíří na hlavní trh pražské burzy
10:35Eurodolar se blíží další metě, akciím v Evropě se výš nechce  
10:28Dominik Rusinko: Tuzemský průmysl poprvé po třech letech (zlehka) expanduje
10:06Podmínky v českém průmyslu se v červnu zlepšily, poprvé od května 2022
9:15Rozbřesk: Americké akcie na nových maximech, má “vlna optimismu” šanci na úspěch?
8:54Evropa zahájí mírně pozitivně, inflační rizika v eurozóně vychýlena směrem dolů  
6:10Apollo: Americká výjimečnost je zpět
30.06.2025
17:28Stáčení kilometrů u ojetin není dobré. Opak je snad ještě horší
17:00Býčí trend na amerických akciích  
16:32Slovenské ministerstvo financí výrazněji zhoršilo výhled růstu ekonomiky země

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
3:45Čína - PMI v průmyslu Caixin
9:30CZ - PMI v průmyslu
9:55DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
11:00EMU - Inflace, předběžný odhad, y/y
16:00USA - Index ISM v průmyslu
16:00USA - Nově otevřená prac. místa