Konsolidovanými výsledky za první polovinu roku 2011 potvrdila skupina předběžná čísla, hovořící o meziročním růstu čistého zisku za 1H11 o 38 procent na 3,2 milionu eur a celkových tržeb za prvních šest měsíců roku 2011 s meziročními plus 41,8 procenty na úrovni 130,0 milionu eur.
Počet prodaných vozů stoupl meziročně o 18,1 % na konečných 22 241 vozů při meziročním nárůstu průměrné ceny za prodaný vůz v prvním pololetí o 22,1 %.
„V první řadě se postupné ekonomické oživení především ve druhém čtvrtletí projevilo v rostoucí ochotě spotřebitelů použít úvěrového financování na nákup svého vozu. Důsledkem toho se společnosti podařilo dosáhnout vyšší penetrace finančních služeb, jež nesou vysokou ziskovou marži (počet vozů prodaných na úvěr nebo leasing vzrostl ve druhém čtvrtletí na úroveň 42,4 %). S růstem penetrace došlo zároveň k nárůstu prodejů ostatních finančních služeb (jako je pojištění) a doplňkových produktů. Stejně tak se zvýšila průměrná cena na prodaný vůz, neboť zákazníci inklinují při použití úvěrového financování k nákupům dražších a lépe vybavených vozů. Celkovým efektem byl nárůst provozní ziskovosti skupiny,“ uvedla .
Rostl také hrubý zisk na prodané auto. Hrubá zisková marže z prodejů ve druhém čtvrtletí vzrostla na úroveň 24,3 % z 22,5 % v 1Q2011. Celkový hrubý zisk z prodejů vzrostl meziročně o 28,9 % na úroveň 30,4 milionu eur.
Meziroční nárůst provozních nákladů ve výši 33,1 % je nižší než v 1Q s +41,8 %. Firma snížila poměr celkových provozních nákladů vůči tržbám na úroveň 18,2 % za první polovinu 2011 oproti 19,4 % za první pololetí 2010.
vykázala za prvních šest měsíců roku provozní zisk (EBITDA) ve výši 7,4 milionu eur, což představuje nárůst o 20,6 % oproti stejnému období minulého roku. Zisk před zdaněním v prvním pololetí meziročně vzrostl o 21,5 % na úroveň 4,9 mil eur. Na úrovni finančních nákladů byl za první pololetí registrován pouze mírný meziroční nárůst úrokových nákladů (o 13,5 % na úroveň 0,9 milionu eur). Za samotné druhé čtvrtletí pak došlo k jejich poklesu (o 7,9 % meziročně).
Ke konci června 2011 refinancovala skupina část svých krátkodobých a dlouhodobých úvěrů s cílem minimalizovat průměrnou úrokovou sazbu, kterou společnost ze svého dluhu platí, a zároveň optimalizovat celkovou strukturu úvěrů skupiny. „To by mělo být také faktorem, který bude v následujících účetních obdobích působit směrem k dalšímu snížení úrokových nákladů skupiny v následujících účetních obdobích,“ uvedla firma.
(Zdroj: AAA Auto)