Provozovatel sítě autobazarů (18,2 CZK, -2,47%) převedl pětiprocentní podíl ve své ruské dceřiné společnosti na ruského obchodníka s automobily Rolf Group. Informovala o tom dnes společnost , která v září otevřela svou první pobočku v Rusku, nedaleko Moskvy.
"Smlouva, kterou obě strany v pátek podepsaly, převádí 5% podíl v LLC na společnost PANABEL LIMITED, jež patří do skupiny ROLF Group," uvedla dnes Group provozující 26 center s ojetými vozy v ČR a na Slovensku. Dodala, že vzájemná dohoda, kterou s ROLF Group zároveň sjednala, počítá s užší spoluprací mezi Group a ROLF Group v různých oblastech podnikání s ojetými vozy na ruském trhu, včetně nabídky určitého typu ojetých vozů a také vzájemného poskytnutí obchodních technologií a zkušeností v oblasti péče o zákazníky.
Rolf Group je jednou z předních společností operujících na automobilovém trhu v Rusku. Skupina Rolf působí na trhu 20 let a je rozdělená na čtyři hlavní divize. Jedna z nich, ROLF Retail, prostřednictvím svých 28 dealerství v Moskvě a Petrohradu prodává vozy 11 automobilových značek. Ojeté vozy prodává prostřednictvím sítě BlueFish.
LLC si ve Ščerbince u Moskvy pronajala čtyřhektarový pozemek, na kterém v září zahájila výkup automobilů. O tomto víkendu pak ruská pobočka prodala první vůz.
Ruský trh s ojetinami během krize utrpěl méně než s novými vozy; zatímco trh s novými auty se předloni zmenšil na polovinu, v případě ojetin se propadl jen o pětinu. Loni se v zemi prodalo přes čtyři miliony ojetých automobilů, obvykle však "z ruky do ruky". V Moskvě je konkurence mezi autobazary větší než kdekoliv jinde v zemi.
(Zdroj: , ČTK)