Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nečas: Teď se bít s korupcí je jako stát se partyzánem v dubnu 1945

Nečas: Teď se bít s korupcí je jako stát se partyzánem v dubnu 1945

23.11.2011 15:59
Autor: ČTK

Nynější boj odborových bossů proti korupci označil dnes premiér Petr Nečas (ODS) za chování lidí, kteří se k partyzánům přidali na konci dubna 1945, kdy bylo jasné, že druhá světová válka je rozhodnutá. Odbory kvůli korupčním kauzám pořádají v pátek v Praze demonstraci a pochod k Poslanecké sněmovně, kde chtějí předat výzvu, aby poslanci zřídili komisi, která na vyšetřování korupce dohlédne.

"Jsme svobodní lidé ve svobodné zemi, máme právo svobodně vyjádřit svůj názor. Mají ho bezesporu i odborářští předáci," řekl předseda vlády novinářům po dnešním jednání vlády.

Nyní se rodící protikorupční iniciativy mu však prý "trochu připomínají" situaci z konce dubna nebo počátku května 1945, kdy už bylo jasné, že válka bude vyhraná, a v tu chvíli se objevilo mnoho "bojujících" partyzánů.

"Jsou to protikorupční partyzáni z konce dubna 1945, kdy bylo jasné, jak válka dopadne," zopakoval předseda vlády.

Kromě odborářů se s ostrou výzvou k boji proti korupci nedávno přihlásil významný podnikatel Andrej Babiš, který organizuje hnutí ANO 2011. Už několik měsíců existuje Nadační fond proti korupci (NFPK) spojený se jmény podnikatelů Karla Janečka, Stanislava Bernarda, herce Jana Krause a někdejšího šéfa rozvědky Karla Randáka.


Nečas dnes prohlásil, že jeho vláda má jasnou protikorupční strategii a v boji proti korupci postupuje vytyčeným směrem. "Kroky, které vláda prakticky udělala, zúžily prostor pro korupci v zemi. Situace je lepší, než byla před dvěma či třemi lety," prohlásil.

Boj s korupcí byl jedním ze zásadních hesel a programových bodů nynější koaliční vlády. Vysoká míra korupce je však stále jedním z palčivých problémů, na který lidé v průzkumech veřejného mínění poukazují.

Premiér připomněl, že na webech státních úřadů jsou vyvěšována kompletní znění smluv a dokumentace k veřejným zakázkám, byly zpřísněny tresty za korupci pro veřejné činitele a schválen byl nový zákon o veřejných zakázkách, který podle Nečase prostor pro korupci zužuje.

Odboráři chtějí v pátek podle svých slov upozornit, že upadající morálka začíná u vrcholových politiků. Na korupční kauzy prý odbory poukazují již delší dobu. Naposledy to bylo na demonstraci spojené s červnovou stávkou dopravních odborů, kdy upozorňovaly na kauzy Promopro, Diag Human, IPB, zbrojní zakázky či opencard. Od té doby se podle odborů objevily další kauzy, třeba ta týkající se Mostecké uhelné společnosti.


Váš názor
  • Podsekli to politici - ICL
    24.11.2011 11:30

    No to právě myslím. Jakmile je nějaká změna, hned se vyrojí "politici". Ti, mezi nimiž to bylo "dobře nastartováno", do politiky (ani do zákulisní ;-)nejdou. Nemají tu potřebu. Jde jim o to dělat to, co dělají, pořádně. Revoluce jsou živnou půdou pro kariéristy a vykuky - budoucí zbohatlíky, Proto jsem za stranu mírného pokroku v mezích zákona ;-)
    Kalka.
    • Re: Podsekli to politici - ICL
      24.11.2011 12:13

      Jo, však se v tom shodujeme, já taky... Jen mi přijde, že je potenciál na víc, ale muselo by to jít opravdu od lidí, aby každej začal sám u sebe... Vycházím z toho, že v ČR podle střízlivých odhadů zmizí 100mld. ročně, podle normálních odhadů 200... Tudíž pokud tohle naše ekonomika utáhne a ještě má sílu trochu růst, pak tu máme opravdu silnou ekonomiku... Kdybych měl použít příklady z historie, tak to tady většinou kvetlo za nějakýho krále, což asi není cesta pro dnešek - ale třeba první republika by podle mě mohla být určitým výchozím bodem... Jak Klausíka nesnáším, tak se mu povedlo srovnání, co se podařilo vybudovat ČSR v letech 1918-38 za první republiky a co se povedlo nám v letech 1989-2011 v ještě delším období? Celkem by mě zajímalo jakej máš názor na konkrétnější řešení tohoto stavu, ale to asi moc nepatří na akciový chat a bylo by to na dýl... Já prozatím volím cestu vtloukání lidem do hlav, že tu máme na víc, že Čech není vychcánek nebo zloděj, není mu lhostejnej osud souseda apod. - je pouze touha tohle dát lidem do hlav, aby tomu uvěřili... Psal o tom už Čapek - je rozšířený názor, že nesnášíme Němce, ale běžte tam na rok bydlet a pak řekněte, jak nenávidíte svoji bytnou a nemůžete vystát zelináře na trhu... Největším neštěstím je zobecňování a lidi při své touze po senzaci se toho chytají, což ale ještě neznamená, že v hloubi duše tak uvažují a chovají se tak...
      ICL
      • ICL
        24.11.2011 12:42

        Tak tak. Proto píšu, že velké většíně (= ti tvoji, mezi nimiž to bylo dobře myšleno, nastartováno) se starají o sebe a malé věci kolem (na něž mají ty 'velké' velký vliv). Ale nemají potřebu se profilovat na něčí účet. Ať svou mocí nebo bohatstvím. A ty jsi už začal u sebe? Problém je v tom, že si říkáme, k čemu to bude, když ostatní nezačnou taky u sebe. Tak se jim to snažíš dát do hlavy... Ale ujišťuju tě, že když začneš, budeš se na to jako jiný, nový člověk dívat jinak...;-) a la: starejte se o malé věci, velké přijdou samy
        Kalka.
        • Re: ICL
          24.11.2011 12:57

          Začal jsem u sebe, neříkám si co z toho bude, když to tak ostatní nebudou mít, chci být lepší z vlastní iniciativy, a protože z toho mám dobré pocity, snažím se tu touhu probudit i u jiných ;-) Kdybych se nestaral o malé věci, tak se to snažím hlásat ve velkým a ne v okruhu svých přátel... Myslím, že to sedí na tuto myšlenku - starám se o to, aby to moji blízcí věděli, tudíž o malé věci, oni to pak pošlou třeba dál a bude z toho něco většího :-) ... Další věc je ta, že nejsem sám, kdo se na sobě snaží pracovat a snaží se změnit aspoň NĚCO ve svém okolí... těch lidí jsou mraky... a když se potom při takovém hovoru potkají, tak to podpoří oba, aby ve svém drobném úsilí pokračovali... Vlastně to řekl taky Baťa - když každej udělá kousek práce ve svém okolí (případně ve svém nitru/srdci), tak budeme nejbohatší národ na světě... BTW marně přemýšlím, kde jsem tu tvoji myšlenku četl - Kyiosaki? Nebo jen někoho citoval?
          ICL
          • ICL
            24.11.2011 13:40

            Hm, to's mě dostal. Žiju s tím celý svůj rozumný život, vlastně jsem myslela, že to spočívá na Kázání na hoře, ale je to určitě i východní (ale i jižní atd.)moudrost. Teď jsem našla, že se při tom odvolávají na Emily Dickenson, ale ta to určitě taky jen vzala za své. Prostě pozornost, pozornost, pozornost. Nevím, jestli's pochopil, že nemyslím hlásání v malém... ;-)
            Kalka.
  •  
    24.11.2011 9:42

    nektere zverstva radoby panu jsou evidentni...kazdej opet vsechno vi jako za komancu..zase v hospodach a nove na milionech for chatu...tuny anonymnich kecu a "spravnych" nazoru jak na to... lide co s tim udelate? 40 let budete mrcat?ano piste a platte. dokolecka dokola az do konce veku :D :):):)
    OPTIMISTA
  • KORUPCIA & CZ v nečase 2011
    24.11.2011 8:17

    S NEČASOM od 17.11.1989 - v jednom kuse "BOJUJE SAMA ZO SEBOU" něžně & sametově, jako v POHÁDCE o KOMUNIZMUSOLISTPADE "89 i s "komkorupcí 1948-1989...Možno že sa náš CZpáNEČAS & company v kuloároch poradil s predstaviteľmi ÚV SSM ešte 13.11.1989 a možno mu bolo "sděleno samotným MOHORITOU?! ...vydržet,....a bude líp?! Od husákjakešovskej BABINSKÉHO aféry cez "národnětřídní KORUPCI "89 aš po NEČASKORUPCI 2011 a jej "zatĺkanie - proklamované pane Presidentem-jakožto HLAVNÍM ZATLOUKAČEM CZ 2011 -za "maskou euroskeptika parexelans" tak to se TATÍČEK -OSVOBODITEL v hrobě "válismíchy" nad EURODOVEDNOSTÍ "HAVELbendboysKLAUS "89-2011. Tendlenc "uzel" už môže "seknout pouze VALACH první - na "sekyru Valachšskýho králofství - léta páně 2012, jestli to "paňmámo přiVOLÍ?! ...ašmytec§§§§§ DJa 241112?!
    turčan
  • Neuvěřitelné!
    23.11.2011 22:17

    Jak z obsahu článku vyplývá, tak nejhorší na tom všem je, že tomu snad sám věří, že proti korupci něco udělal. Já snad žiji v jiném státě, než náš pan premiér. Prakticky denně jsou popisovány kauzy, jak lze de fakto beztrestně pumpnout stát a pokud se na to přeci jen přijde, nic se neděje, nanejvýš někdo změní místo (na čas). Možná by mohl dostat pod stromeček velký budík, aby se konečně probral.
    oh171
    • Re: Neuvěřitelné!
      23.11.2011 22:37

      Ale všechno - nebo téměř všechno - se přece děje v mezích zákonů! (které si ovšem sami schválně děravě schvalují ;-)
      Kalka.
      •  
        24.11.2011 10:15

        Sama dobře víš, že to není důvod k tomu, aby se nestíhali... Navíc zásadní problém je spíš v justici... Když jsou zákony napsaný obecně a ne konkrétně, jak je teď moderní to dělat a chrlit tisíce novelizací, tak to neznamená, že to je špatně, jen na konci musí sedět schopnej neúplatnej soudce, toť vše... Druhá věc potom je ta, že policie si hraje na soud a vyšetřování vede jak kdyby probíhalo soudní řízení s předkládáním důkazů, takže hodně věcí se k soudu kvůli tomu ani nedostane...
        ICL
        • to ICL
          24.11.2011 10:31

          To jsi ale použil nereálnou formulaci v našich končinách: "schopnej neúplatnej soudce", něco tam přebývá, nebo chybí :-) Reálné varianty (soudím podle afér ve zprávách) jsou: 1) všehoschopný soudce 2) neschopný soudce 3) zainteresovaný (=podplacený) soudce ... Jinak naprostý souhlas s Tvým příspěvkem. Ono by to šlo, ale nechce se.
          oh171
        • ICL
          24.11.2011 10:27

          :-) Sama vím fůru věcí - domnívala jsem se, že ostatní tady taky a že není třeba to vykládat po lopatě. Tvoje výklady mají chybičku: pokud by se chtělo... Ostatně viz moje v 9:46 ;-)
          Kalka.
          • Re: ICL
            24.11.2011 11:08

            Jojo nechal jsem se unýst... Je dobře, že používáš ironii, mám ji rád, ale když vidím fotku dobrotivého lidumila Nečase, tak mám před očima temno :-) ...
            ICL
      • to Kalka
        24.11.2011 8:43

        Ano, pochopila jsi to správně. Morálně je to špatně, ale právně je to v pořádku. Např. jako Kocourek, odklonil peníze a prý se nic nestalo :-) To je ale velká chyba, kterou způsobil hlavně V.Klaus hned v počátku transformace (privatizace), hezky to napsal Tomáš Ježek:"Nikdy bych už nešel do spolupráce s Václavem Klausem a Dušanem Třískou." - proč asi? A že Klaus velmi dobře věděl, oč se jedná dokládá sám svými slovy:„Společenská realita se měnila skokovým způsobem (a stále ještě se rychle mění). Právní řád byl původně připraven pro zcela jinou realitu, a i když se mimořádnou intenzitou tvorby nových zákonů velmi rychle transformuje, příkop mezi realitou a právním řádem zůstává veliký. Díky tomu je poměrně velký i prostor pro jednání, které není právním řádem postihováno (a to vůbec a vědomě nemluvím o nedostatečné kvalitě institucí právo vynucujících) a je zcela přirozené, že je tento volný prostor rychle vyplňován lidskou aktivitou, která je se zřejmou oprávněností považována za nepřijatelnou, nespravedlivou, nemorální, destruktivní a pod.“ Korupce prostě zůstane korupcí.
        oh171
        • Re: to Kalka
          24.11.2011 10:18

          Právně to není v pořádku, nenech si to namluvit... Tohle už jsem konzultoval s tolika advokáty a jedinej neřekl, že by to bylo právně v pořádku... Jde jen o to, aby na konci seděl schopný soudce, viz. výše můj příspěvek pro Kalku... Tady je prostě snaha lidem namluvit, že se s tím nic nedá dělat, protože takový byly zákony, ale tak jednoduchý to není... Pokud by se chtělo dělat, tak se dělá...
          ICL
          • to ICL
            24.11.2011 11:06

            Přijde na to, co máš konkrétně na mysli. 1) Souhlasím, že většina těch prasáren je právně mimo zákon a schopný soudce by neměl mít problém poslat zainteresované do báně. 2) Existují však i případy (prasárny), které jsou zjevně nemorální, ale je těžké je postihnout právně, např. prokázat úmysl. Navíc tomu všemu strašně nahrává fakt, že prakticky nikdo z těch panáků (čest vyjímkám) nemá de fakto žádnout odpovědnost a morálku. 3) Konkrétní případy k bodu 2)? No třeba platby za poradenské služby, neadekvátní odměny, nadstandardní smlouvy a platy, zneužívání náhrad, "zaměstnávání" rodinných příslušníků, ceny v poslanecké kantýně, a spousta dalších a možná závažnějších kauz.
            oh171
            • Re: to ICL - prokázat úmysl
              25.11.2011 13:15

              1) "Skutek není trestným činem, nepodařilo se prokázat, že šlo o úmyslné jednání," odůvodnil verdikt soudce Ondřej Havlín. 2) Březina, který podle soudce nemá právní vzdělání, se řídil vypracovanými posudky. Ty ve dvou ze tří případů jeho působení v dozorčích radách nepovažovaly za protiprávní. 3) Soudce Havlín proto upozornil, že na výkladu tohoto paragrafu obchodního zákoníku se neshodnou ani odborníci. 4) http://zpravy.ihned.cz/politika/c1-53814620-prazsky-exnamestek-brezina-je-nevinny-dal-na-radu-pravniku-rekl-soud PS: tohle zrovna není 100% jasný případ, což je to dáno existencí špatně formulovaných zákonů, ale kdo ty zákony "pozměňuje" a schvaluje v jejich nesmyslné podobě?
              oh171
              •  
                25.11.2011 13:30

                Dělají si zákony pro sebe tak aby jim to vyhovovylo.
                Homo
        • Re: to Kalka
          24.11.2011 9:25

          Pokud se nepletu, tak ještě 17.11. (minulý týden) se ten narcista z Hradu chvástal, že jeho unikátní polistopadová transformace byla velmi vydařená, úspěšná a budí ve světě obdiv :-))) Tak jen nechápu, proč se zde musí tato transformace reformovat. Když je úspěšná, tak proč?? Rozumíte tomu někdo?:-)))
          Jesse
        • Re: to Kalka
          24.11.2011 8:45

          Jednou větou: „Ekonomové předběhli právníky“ :-)
          oh171
          • Rere: to Kalka
            24.11.2011 9:46

            Obávám se, že to nebylo jen v blahých dobách proklamací 'neexistence špinavých peněz' ;-) Ani s právníky a ekonomy už to zřejmě nemá moc společného. Peníze (špinavé - nevím, jestli máme jiné) prostě 'zlobují' poslance k obrazu svému a lidem se řekne, máte vládu, jakou jste si zvolili. Čili nejen socializace ztrát, ale i viny ;-((
            Kalka.
            • Re: Rere: to Kalka
              24.11.2011 10:36

              Ano, je zde naprostá absence morálky a etiky. Nejhorší na tom je, že jim (Ješita, poslanci, senátoři, úředníci, ale i někteří policisté, doktoři či právníci, ...) to už připadá normální a "netrestné".
              oh171
          • tady Kotas, mám dotaz
            24.11.2011 9:21

            To už jsme dohnali ten západ?:-)
            Jesse
  • Socialni nepokoje
    23.11.2011 20:00

    Myslim, ze takoveto slova a prohlaseni si vyslovene rikaji o to, aby vznikli socialni nepokoje. Kdo vidi dal nez jenom na spicku nosu uz ted vi, ze je to jenom otazka casu kdy propuknou masove socialni nepokoje a to nejen v CR. Kvuli reseni situace jen utahovanim opasku obycejnych lidi, neresenim danovych uniku, neresenim miliardovych kauz a tvarenim se pred verejnosti jako lidomil. Na tohle uz moc lidi nebude dal na to mit "zaludek". Postupne si to uvedomi cim dal vice lidi a se soucasnymi domacimi korupcniky vypuknou nepokoje driv nez jsem si myslel. Nejsem idealista, ze pak bude lepe, ale aby doslo k nejake zmene musi nastat dalsi ala "revoluce". Je naivni se domnivat, ze jinak politici sami od sebe veci pohnou alespon trochu ve prospech spolecnosti a nejen k prospechu vlastnimu.
    Ebo
  •  
    23.11.2011 18:05

    ..tak to bude přece jen pravda, že snaha ODS o koalici s TOPem je snahou o záchranu aspoň jednoho penězovodu. A tento poslední Nečasův výrok je děsivý stejně jako zavádění příplatkové zdravotní péče z důvodu "však ti lidi těm doktorům stejně bokem rádi platí". Tedy děsivý není ani tak ten příplatek za kvazinadstandard jako to, že zevšeobecnil korupci mezi plebsem, ale té velké korupci prý zvoní umíráček. Při více podobných proslovech bude ČR první země, kde začnou sociální nepokoje dříve než reformy.
    Mudrc
    •  
      24.11.2011 10:34

      Přejme si, aby tyto bláboly prohlašoval z toho důvodu, že se bojí...
      ICL
  •  
    23.11.2011 17:09

    Možná se vsadil s Kalouskem, kdo u veřejnosti ztratí rychleji kredit. Na rozdíl od něj mi však Nečas přijde jen jako nastrčený panáček, v médiích vykreslovaný jako vzorný otec rodiny - "imidžovka", aby lidé neviděli/nechtěli vidět, co se za ním v politice opravdu děje. Ale co, na každého Mašína se vaří voda...
    Berounskej
    • Michal
      23.11.2011 22:50

      Mašína?Pán je bolševik?
      Velkamedvědice
  • jasnovidec
    23.11.2011 16:58

    Jak vidno, pan premiér má jasno ještě před bojem. Tahle bitva prostě může mít jen jednoho vítěze. Dokud ho ovšem neokrade ještě větší zloděj...
    koudelak
Aktuální komentáře
26.04.2024
22:02Zámořské akciové indexy uzavřely týden růstem  
17:29Pokles inflace k 2 % je jen částí investičního příběhu následujících let
16:51UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o první výplatě úrokového výnosu
16:45UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o třetí výplatě úrokového výnosu
16:34Výsledky zajistily zelený závěr týdne  
15:39Rattner: Vlna prvního nadšení z elektromobilů opadá
14:34Braňo Soták: Výsledkům Alphabet v podstatě není co vytknout, dominantní stále ještě vyhledávání  
13:58Výsledky Microsoft: Vysoké kapitálové výdaje do AI začínají sklízet ovoce  
12:34Savarin p.l.c.: Výroční zpráva za rok 2023
12:15Perly týdne: Různé názory na cesty ke svobodě a slabá místa Tesly
11:01Trhy: Techy zabraly, BoJ je opatrná a výnosy před inflačními čísly klesají  
10:41Jakub Blaha:Výsledky těžaře zlata Newmont a update k našemu investičnímu tipu  
10:32TOMA, a.s.: Konsolidovaná výroční finanční zpráva TOMA za rok 2023
10:09Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.: Zveřejnění regulatorní informace Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.
10:01Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.: Zveřejnění regulatorní informace Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.
9:07Rozbřesk: Mohou vyšší sazby Fedu vést k rychlejšímu snižování sazeb v eurozóně?
8:56Vřele přijatá čísla tech gigantů pomáhají Evropě do zeleného, Moneta poprvé bez nároku na dividendu  
8:30Microsoft zvýšil čtvrtletní zisk o pětinu, tržby překonaly očekávání
8:28Majitel Googlu výrazně zvýšil čtvrtletní zisk, poprvé vyplatí dividendu
6:24Willett Advisors: Spojené státy v mimořádné pozici, Čína hodnotovou akcií

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:30USA - Výdaje na osobní spotřebu, m/m
16:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university