Tržby největšího amerického internetového prodejce (194,15 USD, 6,44%).com na "černý pátek" díky tabletovému počítači Kindle Fire prudce vzrostly. Firma včera sdělila, že Kindle Fire byl v den, kdy ve Spojených státech začala předvánoční nákupní sezona, jejím nejprodávanějším produktem.
Zákazníci si v pátek podle firmy koupili čtyřikrát více všech produktů značky Kindle než před rokem, kdy se pod touto značkou prodávala jen elektronické čtečky knih. Kindle Fire, který firma uvedla na trh koncem září, se za osm týdnů stal jejím hlavním produktem.
"Vidíme, jak si spousta zákazníků kupuje více Kindlů - jeden pro sebe a další jako dárky. Předpokládáme, že to tak bude pokračovat po celé předsváteční nákupní sezonu," řekl podle agentury Reuters viceprezident divize Kindle Dave Limp.
Obchodní řetězec (51,63 USD, 0,82%) sdělil, že Kindle Fire byl v jeho prodejnách v pátek nejprodávanějším tabletem a překonal i iPad společnosti (376,12 USD, 3,45%), který je lídrem trhu. přitom zákazníkům za koupi iPadu 2 s 3G nabízel dárek v hodnotě 75 dolarů.
Kindle Fire má menší obrazovku než iPad, ale s cenou kolem 200 dolarů (3860 Kč) je výrazně levnější. podle některých odhadů na prodeji tabletů Kindle Fire mírně prodělává, tyto ztráty by si však měla firma kompenzovat zvýšeným prodejem filmů, hudby a knih.