Aktualizováno Provozovatel sítě obchodních domů dnes oznámil za druhé čtvrtletí ztrátu 147 milionů dolarů a přiznal, že už nevěří, že do konce roku vyrovná zisk za rok 2011, jak dříve sliboval. Horší než odhady ale nebyl jen čistý výsledek hospodaření, ale i celkové kvartální tržby. Akcie firmy v reakci na dnešní výsledky v premarketu padaly o více než 6 procent, aby nakonec otevřely až 11% růstem.
dnes po poledni oznámil, že celková čistá ztráta na jednu akcii společnosti dosáhla po očistění od jednorázových vlivů 37 centů, což je více než dvojnásobek trhem očekávané 14c ztráty. Důvodem je pokles hrubé ziskové marže na 33,2 procenta, tedy skoro 4 procentní body pod konsensus 37 procent.
Také celkové tržby byly pro investory spíše zklamáním, když jejich výše za druhý kvartál dosáhla 3,02 miliardy dolarů, zatímco konsensuální laťku analytici nastavili až na 3,12 miliardy dolarů. Podle měření společnosti Retail Metrics byl pokles srovnatelných tržeb na úrovni 21,7 procenta, namísto odhadovaného 16% snížení.
Jestliže ještě v květnu management ujišťoval investory, že za celý rok dosáhne čistého zisku na akcii 2,16 dolaru - tedy stejného jako loni, dnes firma svůj výhled bez náhrady zrušila.
Analytici dávají negativní vývoj, který je u tržeb i hospodaření vidět již v druhém kvartále po sobě, z části za vinu novému šéfovi Ronu Johnson. Ten se do čela společnosti postavil v listopadu, když odešel z vedení maloobchodní divize společnosti (620,73 USD, 0,14%). Od té doby, neúspěšně hledá správné nastavení produktové a cenové politiky společnosti.
Jelikož je čtvrtou největší maloobchodní společnost ve Spojených státech nesledují jeho výsledky pouze investoři, ale i ekonomové, kteří z nich usuzují ochotu Američanů nakupovat v současném nejistém ekonomickém prostředí. Futures na Wall Street tak po výsledcích firmy rozšířily své ztráty a klesaly již přes třetinu procenta.
(Zdroj: , Bloomberg, Retail Metrics, WSJ)