Švýcarská společnost (61 CHF, -2,01%), která je největším světovým výrobcem potravin a nápojů, měla za první tři čtvrtletí roku tržby 67,6 miliardy franků. To je meziroční nárůst o 6,1 procenta, což je horší výsledek, než bylo očekávání trhu (průzkum Bloomberg) na úrovni 6,3 procenta. Firma doplácí na neochotu lidí utrácet, což pociťuje hlavně ve vyspělých zemích. Zájem se ale tentokrát snižoval i v Asii.
Růst tržeb z hlavních aktivit se tak zpomalil proti prvnímu pololetí, kdy činil 6,6 procenta. V reálném vyjádření dosáhl celosvětový růst tržeb firmy 2,9 procenta, čímž také zaostal za očekáváním trhu s konsensem 3,2 procenta. Růst v Asii, Oceánii a v Africe zpomalil na 9,4 procenta z 11,6 procenta v pololetí. vyrábí širokou škálu produktů, které jsou známé po celém světě. Vedle čokoládových tyčinek KitKat jsou to například i polévky Maggi.
"Je zajímavé, že růst na vyspělých trzích byl stabilní zhruba kolem dvou procent, zpomalení tempa růstu přišlo z mladých trhů. Z téměř 13 procent ve druhém čtvrtletí se růst zpomalil na méně než deset procent," řekl k výsledkům firmy analytik finančního ústavu Vontobel Jean-Philippe Bertschy, jehož cituje agentura Reuters.
V prezentaci před investory firma uvedla, že třetí čtvrtletí nepříznivě poznamenaly náklady na akvizice, divestice a kurzové změny, které přinesly nemalé jednorázové náklady. Negativní dopady by prý podnik mohl pociťovat rovněž ve čtvrtém čtvrtletí. Management ale potvrdil konzervativní celoroční výhled a nadále počítá s růstem tržeb o pět až šest procent. Firma dále uvedla, že pociťuje oslabování tlaku na růst nákladů.
Ani potvrzení celoročního výhledu investory neodradilo od prodeje akcií po dnešním ranním zveřejnění výsledků. Akcie koncernu na burze v Curychu ztrácejí přes dvě procenta na 60,8 švýcarského franku. Celoroční bilance titul přesto zůstává pozitivní: +12 procent.
(Zdroj: ČTK, Bloomberg, Nestlé)