Švýcarský potravinářský gigant dnes reportoval své tržby za 1Q14. Tržby dosáhly 20,8 mld. CHF a zaostaly za odhady analytiků na úrovni 21,456 mld. CHF. Jedná se tak o nejhorší první čtvrtletí od roku 2009. Na tržbách se negativně projevil posilující švýcarský frank a nezvykle tuhá zima v USA. Nedařilo se ani prodejům v Evropě, které klesly o 0,8 %, když se projevily přetrvávající deflační tlaky. Akcie na výsledky téměř nereagovaly.
Organický růst firmy zpomalil na 4,2 % z 5,3 % v posledním kvartále loňského roku. Přesto překonal očekávání na úrovni 4,1 %. Ačkoliv krutá zima měla vliv na tržby v Severní Americe, když se projevil horší nákupní sentiment, organickému růstu společnosti pomohly nově uvedené produkty, jako například pizza. Pozitivně se pak projevila spíše velikost prodaných objemů, než-li ceny.
Přestože společnost očekává další posilování franku, které se negativně projeví na prodejích, nadále počítá s organickým celoročním růstem na úrovni 5 %. Stejně tak má dojít k postupnému zvyšování tržeb s oživující se poptávkou v Severní Americe. Pomoci by měly především tradiční značky KitKat a Nescafé. Pozitivně pak hodnotí výhled na tzv. emerging markets, kde se její produkty těší zvýšené oblibě a mělo by se jim dařit lépe než v prvním kvartále, kdy se na nich negativně projevilo oslabování zdejších měn, které snížilo kupní sílu spotřebitelů.
(Zdroje: Bloomberg, cnbc)