Teorie hovoří o tom, že každý výrobek má čtyři fáze životního cyklu. První je představení, pak růst, maturita a pokles. Jestliže se maturita vyznačuje vyspělostí produktu, největší konkurencí, masivními investicemi do reklamy a fáze poklesu je typická kontrakcemi velikosti trhu, pak se ve světle nedávných čísel od IDC a také z výsledků zdá, že se můžeme nacházet někde v polovině fáze maturity tabletů.
IDC zveřejnilo údaje ze kterých vyplývá, že jsme byli svědkem prvního meziročního poklesu prodejů tabletů vůbec od doby co se trh vytvořil v roce 2010. Celoroční růst byl jen mírný. Dodávky tabletů a 2v1 zařízení dosáhl 76,1 mil. kusů ve čtvrtém čtvrtletí roku 2014 (-3,2 yoy). Přes pokles ve 4Q14 celkové dodávky tabletů a dalších podobných zařízení v roce 2014 vzrostly o 4,4 % na 229,6 milionů kusů.
I ikonický nedokázal poručit trhu, když jeho prodeje iPadů v klíčovém čtvrtletí (1Q15) ve kterém se nachází Vánoce meziročně poklesly z 26 milionů kusů na cca. 21,5 milionů kusů. utržil za iPady ve 1Q15 téměř devět miliard, což je téměř o dvě miliardy méně než ve stejném období roku 2013. Ovšem to asi tolik pálit nemusí, protože tablety tvoří mezi 12 až 14 % tržeb firmy (2014: 13,2 %). Pokles na trhu tabletů byl bez problémů kompenzován dobrými výsledky telefonů.

Prodejům iPadů nepomohlo ani uvedení jejich modernizované verze před posledními Vánoci, ani ponechání původní řady jako startovacího zařízení za nižší cenovku. Je těžké očekávat, že celý trh budou táhnout vpřed dva hlavní producenti - a . selhával v konkurenci low-costových výrobců tabletů, kteří doslova chrlili levné tablety s Androidem jak v segmentu mid, tak v segmentu high-end. I tak dosáhl svého cíle a prodal 40 mil. kusů tabletů a rostl tak proti 2013 o 1,1 %. Navzdory problémům si dokázal udržet druhé místo co se podílu na trhu týče.
Více o trhu tabletů napoví další čtvrtletí ve kterém se změna dynamiky potvrdí nebo vyvrátí. Pokud se potvrdí, výrobci budou muset v nějaké rozumné době přijít s novou inovací stejně tak, jako přišli s konvertibilními zařízeními.
Zdroj: Bloomberg, firemní data, IDC