Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Customer care Patria: Investice jsou stále více práce s lidmi

Customer care Patria: Investice jsou stále více práce s lidmi

8.2.2015 14:00
Autor: Redakce, Patria Online

Říká se, že každý tým prověří nějaká nečekaná událost. Oddělení „Customer care“, péče o zákazníky, tak musí v každé firmě patřit mezi nejodolnější. Jindřich Holčák, vedoucí Customer Care Patria Finance ovšem říká, že i tak stojí před jeho lidmi neustálé výzvy.

Patria Online: Co je Customer Care v Patria Finance v praxi?

Customer care se dá přeložit jako „Oddělení péče o zákazníky“ a v Patria Finance funguje sedmým rokem. V současné době jsou v tomto týmu čtyři lidé a našim primárním cílem je poskytovat individuální služby klientům, kteří obchodují sami bez asistence makléře.

Patria Finance: Co si má klient pod péčí o zákazníka představit?

Náplň činnosti je poměrně široká a zahrnuje v sobě osobní/telefonický kontakt s novými, stávajícími, ale i potenciálními klienty. Poskytujeme servis VIP klientům, podílíme se na vytváření a distribuci analytických a informačních podkladů pro obchodování, zadávání obchodních telefonických pokynů pro všechny typy produktů, včetně podílových fondů, obsluhu interního CRM Patria systému i asistenci s obchodováním prostřednictvím internetové aplikace. V neposlední řadě organizujeme různé klientské akce a vzdělávací semináře.
Samostatnou kapitolou je „vztahový management“ s klienty a spolupráce s ostatními částmi finanční skupiny ČSOB.

Patria Online: Jste první, kdo přijdou s klienty do kontaktu. Jak řešíte nějaké mimořádné případy?

Klienti jsou různí a mají i různé požadavky. Od exotických investičních nápadů až po detailní informace o hospodaření společností. Potkáváme se však i s poptávkou na „zaručený investiční tip“. Pokud se setkáme s typem dotazu, na který nejsme schopni odpovědět přímo v Customer care, kontaktujeme kolegy makléře, analytiky, případně kolegy z oddělení korporátních financí. Ve spolupráci s oddělením vypořádání obchodů řešíme pro klienty např. refundaci dividend zahraničních titulů, především z Německa, Rakouska nebo Francie.

Patria Online: Kdo je ideální pracovník pro oddělení Customer care?

Člověk se zájmem o finanční trhy, klientsky orientovaný, se schopností přirozeně a zároveň profesionálně komunikovat s klienty, s trpělivostí, proaktivním přístupem a schopností být týmovým hráčem. Doplnil bych, že mít vysokou školu není vždy 100% podmínkou, dobrá angličtina však ano.

Patria Online: Co vás nejvíce baví na práci v Customer care?

Nepochybně kontakt s lidmi - ať už se stávajícími klienty nebo lidmi, kteří teprve zvažují vstup na kapitálové trhy. Těší mě situace, kdy k nám do „Jungmannky“ zavítá zájemce o investování a odchází s dobrým pocitem, že se dozvěděl přesně to, co chtěl.

Patria Online: A jaké jsou pro vás v péči o zákazníky největší výzvy?

Z pohledu poskytování klientského servisu jsou hlavní výzvou bezpochyby rostoucí požadavky regulátorů finančních trhů – ať se jedná o ČNB, nebo o celoevropské dohledové orgány.

Patria Online: Čím jste dokázali zvýšit zájem klientů o investování?

Těch příkladů bych našel více. Neustále vylepšujeme náš interní CRM systém a snažíme se v maximální možné míře personalizovat naše služby. Pracujeme na modifikaci vzdělávacího programu pro naše klienty tak, aby ještě lépe reflektovat jejich měnící se potřeby. Hodně nám v naší práci pomáhají kolegové z odd. Research, kteří nám pravidelně dodávají zajímavé investiční myšlenky a my je pak cíleně předáváme našim klientům. Stále však platí, že největší zájem o investování nastává v okamžiku, kdy se „na trhu něco děje“.


Čtěte více:

Dlouhodobé investiční příležitosti - nenechte Vaše peníze zahálet!
4.2.2015 11:00
Investování na akciových trzích představuje náročnou disciplínu v obla...
Pivovarnický sektor - zajímavá investiční příležitost
5.2.2015 17:00
Není zrovna tajemstvím, že aktuální valuace akciových trhů v USA a Záp...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
18.11.2017
20:02Za pár let se ukáže, jak dobře na tom USA jsou
14:34Revoluční změny v dopravě a pravý důvod zájmu automobilek o Uber a spol.
8:04Víkendář: Nová hedvábná stezka mění globální ekonomiku, vše je přitom jen na začátku
0:38Vyhrajte vstupenku za 4 999 Kč na největší konferenci o akciích v ČR!
17.11.2017
22:3617. listopad ŽIVĚ: Pocta na Národní, Koncert pro budoucnost, akce v Česku i na Slovensku
22:04Závěr týdne ve znamení mírného poklesu, Tesla představila svůj truck
18:26Totální dno. Co přijde nyní?
17:11CVVM: Většina Čechů daním nerozumí. Chtějí ale víc zdanit bohaté
16:57Summary: Na aktiva Twenty-First Century se těší kupci, Applied Materials zveřejnil výborné výsledky
16:35Americký dolar nezabral ani na příznivá makro data, ani na daňové změny  
16:30Perly týdne: Silná značka ČR, vodní nafta od Audi a kladivo od Tesly
15:59Tencent může předběhnout Facebook. V tržní kapitalizaci prý do konce roku
15:14Týden technicky: Euro se bez boje nevzdává
14:47Celosvětový objem aktiv pod správou se zdvojnásobí, pro jejich manažery je to výzva
14:46Spanilá jízda Applied Materials v číslech hospodaření pokračuje
13:59Ziskovost čtveřice největších bank v ČR je velmi dobrá. Pozor ale musejí dávat na náklady
12:55Rozdílné ceny práce v Evropě a brexit. Klíčové body summitu EU ve Švédsku
12:30ČR je třetí v Evropě v online nakupování potravin
12:14Evropa na konci týdne bez jasného směru, Fresenius po sníženém doporučení -6 %
10:10Tesla má nová esa: elektrický tahač Semi a sporťák Roadster

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
    Nejčtenější zprávy týdne
    Nejdiskutovanější zprávy týdne
    Denní kalendář hlavních událostí
    Nebyla nalezena žádná data