Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Customer care Patria: Investice jsou stále více práce s lidmi

Customer care Patria: Investice jsou stále více práce s lidmi

8.2.2015 14:00
Autor: Redakce, Patria Online

Říká se, že každý tým prověří nějaká nečekaná událost. Oddělení „Customer care“, péče o zákazníky, tak musí v každé firmě patřit mezi nejodolnější. Jindřich Holčák, vedoucí Customer Care Patria Finance ovšem říká, že i tak stojí před jeho lidmi neustálé výzvy.

Patria Online: Co je Customer Care v Patria Finance v praxi?

Customer care se dá přeložit jako „Oddělení péče o zákazníky“ a v Patria Finance funguje sedmým rokem. V současné době jsou v tomto týmu čtyři lidé a našim primárním cílem je poskytovat individuální služby klientům, kteří obchodují sami bez asistence makléře.

Patria Finance: Co si má klient pod péčí o zákazníka představit?

Náplň činnosti je poměrně široká a zahrnuje v sobě osobní/telefonický kontakt s novými, stávajícími, ale i potenciálními klienty. Poskytujeme servis VIP klientům, podílíme se na vytváření a distribuci analytických a informačních podkladů pro obchodování, zadávání obchodních telefonických pokynů pro všechny typy produktů, včetně podílových fondů, obsluhu interního CRM Patria systému i asistenci s obchodováním prostřednictvím internetové aplikace. V neposlední řadě organizujeme různé klientské akce a vzdělávací semináře.
Samostatnou kapitolou je „vztahový management“ s klienty a spolupráce s ostatními částmi finanční skupiny ČSOB.

Patria Online: Jste první, kdo přijdou s klienty do kontaktu. Jak řešíte nějaké mimořádné případy?

Klienti jsou různí a mají i různé požadavky. Od exotických investičních nápadů až po detailní informace o hospodaření společností. Potkáváme se však i s poptávkou na „zaručený investiční tip“. Pokud se setkáme s typem dotazu, na který nejsme schopni odpovědět přímo v Customer care, kontaktujeme kolegy makléře, analytiky, případně kolegy z oddělení korporátních financí. Ve spolupráci s oddělením vypořádání obchodů řešíme pro klienty např. refundaci dividend zahraničních titulů, především z Německa, Rakouska nebo Francie.

Patria Online: Kdo je ideální pracovník pro oddělení Customer care?

Člověk se zájmem o finanční trhy, klientsky orientovaný, se schopností přirozeně a zároveň profesionálně komunikovat s klienty, s trpělivostí, proaktivním přístupem a schopností být týmovým hráčem. Doplnil bych, že mít vysokou školu není vždy 100% podmínkou, dobrá angličtina však ano.

Patria Online: Co vás nejvíce baví na práci v Customer care?

Nepochybně kontakt s lidmi - ať už se stávajícími klienty nebo lidmi, kteří teprve zvažují vstup na kapitálové trhy. Těší mě situace, kdy k nám do „Jungmannky“ zavítá zájemce o investování a odchází s dobrým pocitem, že se dozvěděl přesně to, co chtěl.

Patria Online: A jaké jsou pro vás v péči o zákazníky největší výzvy?

Z pohledu poskytování klientského servisu jsou hlavní výzvou bezpochyby rostoucí požadavky regulátorů finančních trhů – ať se jedná o ČNB, nebo o celoevropské dohledové orgány.

Patria Online: Čím jste dokázali zvýšit zájem klientů o investování?

Těch příkladů bych našel více. Neustále vylepšujeme náš interní CRM systém a snažíme se v maximální možné míře personalizovat naše služby. Pracujeme na modifikaci vzdělávacího programu pro naše klienty tak, aby ještě lépe reflektovat jejich měnící se potřeby. Hodně nám v naší práci pomáhají kolegové z odd. Research, kteří nám pravidelně dodávají zajímavé investiční myšlenky a my je pak cíleně předáváme našim klientům. Stále však platí, že největší zájem o investování nastává v okamžiku, kdy se „na trhu něco děje“.


Čtěte více:

Dlouhodobé investiční příležitosti - nenechte Vaše peníze zahálet!
4.2.2015 11:00
Investování na akciových trzích představuje náročnou disciplínu v obla...
Pivovarnický sektor - zajímavá investiční příležitost
5.2.2015 17:00
Není zrovna tajemstvím, že aktuální valuace akciových trhů v USA a Záp...

Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
21.7.2017
22:01Výsledky firem zatím Wall Street nepřesvědčily
19:16Kam investovat na následujících deset let
18:06S&P potvrdila ratingy České republiky. Státní dluh podle ní zůstane nízký
17:11Pražská burza končí relativně úspěšný týden v červeném, Unipetrol po výsledcích +1 %
17:08Tři potenciální bubliny, před kterými by se investoři nyní měli mít na pozoru
17:00Koruna na závěr týdne znovu útočí. Eurodolar své zisky drží  
16:40Summary: Microsoft dokazuje, že zvládá přechod na cloudový byznys
15:16Týden technicky: Euro Draghimu nevěří
15:15eBay (-3,4 %) kvartálními čísly otřásl důvěrou investorů
14:54Státní dluh ČR v pololetí stoupl o 175 miliard na 1,79 bilionu korun
14:05České dráhy, a.s.: oznámení úrokové sazby na 9. výnosové období
13:59Tržby a zisk General Electric ve 2. čtvrtletí roku výrazně klesly
13:41Ekonomika KLDR rostla loni nejvíc od roku 1999. Pomohl export i zbrojení
12:25Výsledky Qualcommu investory nezajímaly. Bojí se o výsledek miliardového sporu s Apple Inc.
11:57Kronus: Výsledková sezóna v USA se rozjíždí, jsem zvědavý na GE (video)
11:35Oživení na globálním trhu s hodinkami pomohlo Swatch zvýšit meziročně zisky
11:18Vyšetřování Trumpových vazeb na Rusko se rozšiřuje. Prezident prý zjišťuje, zda si může udělit milost
10:45Unipetrol ohlásil silná kvartální čísla (Komentář analytika Patria Finance)  
10:41Euro přerušilo jízdu, udrží zisky? Koruna nový atak nepodniká  
9:44Rozbřesk: Draghimu se nepodařilo zkrotit euro, to sílí na dvouletá maxima. A koruna otestovala 26,00

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data