Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Customer care Patria: Investice jsou stále více práce s lidmi

Customer care Patria: Investice jsou stále více práce s lidmi

08.02.2015 14:00
Autor: Redakce, Patria.cz

Říká se, že každý tým prověří nějaká nečekaná událost. Oddělení „Customer care“, péče o zákazníky, tak musí v každé firmě patřit mezi nejodolnější. Jindřich Holčák, vedoucí Customer Care Patria Finance ovšem říká, že i tak stojí před jeho lidmi neustálé výzvy.

Patria Online: Co je Customer Care v Patria Finance v praxi?

Customer care se dá přeložit jako „Oddělení péče o zákazníky“ a v Patria Finance funguje sedmým rokem. V současné době jsou v tomto týmu čtyři lidé a našim primárním cílem je poskytovat individuální služby klientům, kteří obchodují sami bez asistence makléře.

Patria Finance: Co si má klient pod péčí o zákazníka představit?

Náplň činnosti je poměrně široká a zahrnuje v sobě osobní/telefonický kontakt s novými, stávajícími, ale i potenciálními klienty. Poskytujeme servis VIP klientům, podílíme se na vytváření a distribuci analytických a informačních podkladů pro obchodování, zadávání obchodních telefonických pokynů pro všechny typy produktů, včetně podílových fondů, obsluhu interního CRM Patria systému i asistenci s obchodováním prostřednictvím internetové aplikace. V neposlední řadě organizujeme různé klientské akce a vzdělávací semináře.
Samostatnou kapitolou je „vztahový management“ s klienty a spolupráce s ostatními částmi finanční skupiny ČSOB.

Patria Online: Jste první, kdo přijdou s klienty do kontaktu. Jak řešíte nějaké mimořádné případy?

Klienti jsou různí a mají i různé požadavky. Od exotických investičních nápadů až po detailní informace o hospodaření společností. Potkáváme se však i s poptávkou na „zaručený investiční tip“. Pokud se setkáme s typem dotazu, na který nejsme schopni odpovědět přímo v Customer care, kontaktujeme kolegy makléře, analytiky, případně kolegy z oddělení korporátních financí. Ve spolupráci s oddělením vypořádání obchodů řešíme pro klienty např. refundaci dividend zahraničních titulů, především z Německa, Rakouska nebo Francie.

Patria Online: Kdo je ideální pracovník pro oddělení Customer care?

Člověk se zájmem o finanční trhy, klientsky orientovaný, se schopností přirozeně a zároveň profesionálně komunikovat s klienty, s trpělivostí, proaktivním přístupem a schopností být týmovým hráčem. Doplnil bych, že mít vysokou školu není vždy 100% podmínkou, dobrá angličtina však ano.

Patria Online: Co vás nejvíce baví na práci v Customer care?

Nepochybně kontakt s lidmi - ať už se stávajícími klienty nebo lidmi, kteří teprve zvažují vstup na kapitálové trhy. Těší mě situace, kdy k nám do „Jungmannky“ zavítá zájemce o investování a odchází s dobrým pocitem, že se dozvěděl přesně to, co chtěl.

Patria Online: A jaké jsou pro vás v péči o zákazníky největší výzvy?

Z pohledu poskytování klientského servisu jsou hlavní výzvou bezpochyby rostoucí požadavky regulátorů finančních trhů – ať se jedná o ČNB, nebo o celoevropské dohledové orgány.

Patria Online: Čím jste dokázali zvýšit zájem klientů o investování?

Těch příkladů bych našel více. Neustále vylepšujeme náš interní CRM systém a snažíme se v maximální možné míře personalizovat naše služby. Pracujeme na modifikaci vzdělávacího programu pro naše klienty tak, aby ještě lépe reflektovat jejich měnící se potřeby. Hodně nám v naší práci pomáhají kolegové z odd. Research, kteří nám pravidelně dodávají zajímavé investiční myšlenky a my je pak cíleně předáváme našim klientům. Stále však platí, že největší zájem o investování nastává v okamžiku, kdy se „na trhu něco děje“.


Čtěte více:

Dlouhodobé investiční příležitosti - nenechte Vaše peníze zahálet!
04.02.2015 11:00
Investování na akciových trzích představuje náročnou disciplínu v obla...
Pivovarnický sektor - zajímavá investiční příležitost
05.02.2015 17:00
Není zrovna tajemstvím, že aktuální valuace akciových trhů v USA a Záp...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
03.10.2024
22:01Indexy poklesly i přes rally na Nvidii  
17:32„Levnější“ dluh neexistuje
17:14Akcie zůstávají pod tlakem i po solidních odpoledních datech  
16:09Financial Times: Evropské automobilky čelí hlubšímu a delšímu útlumu
14:40Evropská akciová rally ztratí jeden z hlavních motorů, myslí si Barclays
13:15ČEZ, a.s.: Oznámení o výplatě úrokového výnosu
11:29Průzkum Reuters: Koruna posílí, ostatní středoevropské měny budou stagnovat  
10:46Inflace v Turecku se v září poprvé za více než rok snížila pod 50 procent
10:39Evropské akcie klesají. Daně, Čína a Blízký východ  
10:07Investoři poskytli firmě OpenAI 6,6 miliardy USD, ocenili ji na 157 miliard USD
9:16Francie chce uvalit vyšší daň na nejvíce znečišťující dopravní prostředky
9:10Rozbřesk: Blízký východ, ropa a americké prezidentské volby
8:53Evropa míří do červených hodnot, nové kolo financování ohodnotilo OpenAI na 157 mld. dolarů  
6:05Hedgeové fondy se snaží využít čínské stimuly, tamní aktiva skupují rekordním tempem
02.10.2024
22:02Hlavní indexy dnes drobně posilovaly. Tesla oslabila po zprávě o dodávkách vozidel.  
17:41Vývoj relativních mezd u lidí často měnících zaměstnání ukazuje na možné posuny v cyklu i strukturální změny na trhu práce
17:11Dění na Blízkém východě přeje zbrojařům a těžařům, koruna ztrácí  
16:17Odbyt Tesly se ve třetím čtvrtletí vrátil k růstu, akcie firmy ale klesají
15:37Hrozba přerušení dodávek ropy roste po eskalaci konfliktu mezi Íránem a Izraelem
13:12Ifo: Nálada v německém automobilovém průmyslu v září zastavila prudký pád

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
16:00USA - Index ISM ve službách