Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Customer care Patria: Investice jsou stále více práce s lidmi

Customer care Patria: Investice jsou stále více práce s lidmi

08.02.2015 14:00
Autor: Redakce, Patria.cz

Říká se, že každý tým prověří nějaká nečekaná událost. Oddělení „Customer care“, péče o zákazníky, tak musí v každé firmě patřit mezi nejodolnější. Jindřich Holčák, vedoucí Customer Care Patria Finance ovšem říká, že i tak stojí před jeho lidmi neustálé výzvy.

Patria Online: Co je Customer Care v Patria Finance v praxi?

Customer care se dá přeložit jako „Oddělení péče o zákazníky“ a v Patria Finance funguje sedmým rokem. V současné době jsou v tomto týmu čtyři lidé a našim primárním cílem je poskytovat individuální služby klientům, kteří obchodují sami bez asistence makléře.

Patria Finance: Co si má klient pod péčí o zákazníka představit?

Náplň činnosti je poměrně široká a zahrnuje v sobě osobní/telefonický kontakt s novými, stávajícími, ale i potenciálními klienty. Poskytujeme servis VIP klientům, podílíme se na vytváření a distribuci analytických a informačních podkladů pro obchodování, zadávání obchodních telefonických pokynů pro všechny typy produktů, včetně podílových fondů, obsluhu interního CRM Patria systému i asistenci s obchodováním prostřednictvím internetové aplikace. V neposlední řadě organizujeme různé klientské akce a vzdělávací semináře.
Samostatnou kapitolou je „vztahový management“ s klienty a spolupráce s ostatními částmi finanční skupiny ČSOB.

Patria Online: Jste první, kdo přijdou s klienty do kontaktu. Jak řešíte nějaké mimořádné případy?

Klienti jsou různí a mají i různé požadavky. Od exotických investičních nápadů až po detailní informace o hospodaření společností. Potkáváme se však i s poptávkou na „zaručený investiční tip“. Pokud se setkáme s typem dotazu, na který nejsme schopni odpovědět přímo v Customer care, kontaktujeme kolegy makléře, analytiky, případně kolegy z oddělení korporátních financí. Ve spolupráci s oddělením vypořádání obchodů řešíme pro klienty např. refundaci dividend zahraničních titulů, především z Německa, Rakouska nebo Francie.

Patria Online: Kdo je ideální pracovník pro oddělení Customer care?

Člověk se zájmem o finanční trhy, klientsky orientovaný, se schopností přirozeně a zároveň profesionálně komunikovat s klienty, s trpělivostí, proaktivním přístupem a schopností být týmovým hráčem. Doplnil bych, že mít vysokou školu není vždy 100% podmínkou, dobrá angličtina však ano.

Patria Online: Co vás nejvíce baví na práci v Customer care?

Nepochybně kontakt s lidmi - ať už se stávajícími klienty nebo lidmi, kteří teprve zvažují vstup na kapitálové trhy. Těší mě situace, kdy k nám do „Jungmannky“ zavítá zájemce o investování a odchází s dobrým pocitem, že se dozvěděl přesně to, co chtěl.

Patria Online: A jaké jsou pro vás v péči o zákazníky největší výzvy?

Z pohledu poskytování klientského servisu jsou hlavní výzvou bezpochyby rostoucí požadavky regulátorů finančních trhů – ať se jedná o ČNB, nebo o celoevropské dohledové orgány.

Patria Online: Čím jste dokázali zvýšit zájem klientů o investování?

Těch příkladů bych našel více. Neustále vylepšujeme náš interní CRM systém a snažíme se v maximální možné míře personalizovat naše služby. Pracujeme na modifikaci vzdělávacího programu pro naše klienty tak, aby ještě lépe reflektovat jejich měnící se potřeby. Hodně nám v naší práci pomáhají kolegové z odd. Research, kteří nám pravidelně dodávají zajímavé investiční myšlenky a my je pak cíleně předáváme našim klientům. Stále však platí, že největší zájem o investování nastává v okamžiku, kdy se „na trhu něco děje“.


Čtěte více:

Dlouhodobé investiční příležitosti - nenechte Vaše peníze zahálet!
04.02.2015 11:00
Investování na akciových trzích představuje náročnou disciplínu v obla...
Pivovarnický sektor - zajímavá investiční příležitost
05.02.2015 17:00
Není zrovna tajemstvím, že aktuální valuace akciových trhů v USA a Záp...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
28.09.2023
7:35Vláda pověřila ČEPS jednáním o koupi NET4GAS, která v ČR vlastní síť plynovodů
7:27Vláda schválila státní rozpočet na příští rok se schodkem 252 miliard korun
7:01Harvey: Žádná dlouhá cesta k dosažení inflačního cíle, ten již dosažen byl
27.09.2023
17:50SAB Finance a.s.: Pozvánka na řádnou valnou hromadu SAB Finance a.s.
17:33Příštích deset let na akciích podle CAPE
17:18Direct Financing s.r.o.: Pololetní zpráva za rok 2023
16:49ČNB podpořila korunu, eurodolar pokračuje v poklesu  
16:37Komentář Jana Bureše: ČNB jednomyslně pro stabilitu sazeb
15:00SATPO finance, s.r.o.: Pololetní zpráva a účetní závěrka Emitenta k 30. 6. 2023
15:00City Home Finance III s.r.o.: Pololetní zpráva a účetní závěrka Emitenta k 30. 6. 2023
14:40ČNB zkompletovala jedenáctku. Hlavní sazba zůstává na 7 procentech, v dalších čtvrtletích "na vyšších úrovních"
13:27Než otevře Wall Street: Costco, Paramount Global, Hasbro  
12:20Koruna před ČNB nervózní, akciové trhy přerušují pokles  
12:00Savarin p.l.c.: Pololetní konsolidovaná zpráva 2023
11:523M FUND MSI SICAV a.s: Pololetní zpráva za rok 2023
11:47ENERGO-PRO Green Finance s.r.o.: Zpráva emitenta za 1. pololetí 2023
11:43EBRD zlepšila letošní výhled české ekonomiky, čeká růst o 0,1 procenta
11:35Citi: Na trhu bude dost ropy na pokles jejích cen
10:57ČEZ OZ uzavřený investiční fond a. s. - Pololetní zpráva 2023
10:19TESLA KARLÍN, a.s.: Pololetní finanční zpráva k 30.6.2023

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:00DE - Harmonizovaný CPI, y/y
14:30USA - HDP, q/q a
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
22:15NIKE Inc (08/23 Q1)