Aktualizováno Index spotřebitelské důvěry, který sestavuje Michiganská universita, poslala finální revize za duben nepatrně dolů na konečných 89 bodů, první odhad hovořil o hodnotě 89,7 bodu. Konsensus trhu (agentura BBG) byl nastaven na 90 bodů a dnešní čísla tak očekávání zklamala, oproti březnu se potom spotřebitelský optimismus snížil o dva body a klesá nepřetržitě (i když mírně) již od začátku roku.

Příčina poklesu zůstává stejná jako u předběžného odhadu – slabší budoucí hodnocení ekonomické situace v USA. Ukazatel mapující budoucí očekávání se zhoršil m/m o 4,1 b. na 77,6 b. Naopak subindex měřící aktuální spotřební sentiment se v dubnu po revizi vylepšil na 106,7 bodu (+1,1 b.). Mediánový odhad inflace pro příštích 12M díky revidovaným datům poskočil o desetinu výše na 2,8 %, dlouhodobý výhled (5-10 roků) však po měsíční přestávce opět sestoupil na své dosavadní dno ohraničené hodnotou 2,5 % (-0,2 p.b. m/m). Stále nízká očekáváná inflace přidělává potíže zejména Fedu.
Při pohledu na současnou situaci americké domácnosti kvitují silný trh práce, který dokáže generovat dostatek pracovních pozic a tlačí vzhůru mzdy. Obavy panují ohledně udržitelnosti tohoto stavu a rizikem jsou podle respondentů také blížící se prezidentské volby, resp. strach z budoucí podoby hospodářské politiky. Vzhledem k posledním vyjádřením Donalda Trumpa, mimo jiné na adresu zahraniční politiky Bílého domu, se není příliš čemu divit.
Finální dubnové údaje z Michiganu potvrzují letošní sestupný trend spotřebitelského optimismu. Stejně jako v případě konkurenčního ukazatele Conference Board jsou na vině horší budoucí očekávání. Dražší ropa se zatím nestačila promítnout do růstu inflačních očekávání, která tak zůstávají na dostřel historického minima. Silný trh práce a solidní růst mezd jsou pak hlavní oporou stále optimistických nákupních plánů amerických domácností.