Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Šéf Volva o normalizaci výrobních vertikál a přechodu na elektromobilitu

Šéf Volva o normalizaci výrobních vertikál a přechodu na elektromobilitu

15.02.2022 10:47
Autor: Redakce, Patria.cz

U tenzí ve výrobních vertikálách už asi máme to nejhorší za sebou, situace se postupně zlepšuje. Pro Bloomberg Markets to uvedl šéf Volvo Car AB Hakan Samuelsson, podle kterého ale zlepšení neprobíhá tak rychle, jak si myslel před pár měsíci. A tento faktor bude pro společnost představovat ještě nějaký čas brzdu. Jak připomněl Bloomberg, Volvo vlastní čínská společnost Geely Holding Group a do roku 2030 se chce stát automobilkou produkující výhradně elektromobily. Co si její ředitel myslí o dalším vývoji v odvětví?

Samuelsson se nedomnívá, že ve druhé polovině roku již bude situace plně normalizovaná, „zlepšení bude pokračovat, ale pomalu,“ dodal s tím, že „ohledně druhé poloviny roku by byl opatrný“. Jeho dřívější predikce byly totiž příliš optimistické a nenaplnily se. Jak Volvo reaguje na nedostatek některých vstupů a růst jejich cen? Podle ředitele se to firmě zatím daří dobře i proto, že změnila mix vyráběných automobilů, což sebou nese také růst průměrných prodejních cen.

Ceny automobilů podle Samuelssona nyní musí jít nahoru, protože rostou ceny materiálů, a Volvo vyššími cenami „kompenzuje i nižší počet prodaných vozů“. Jak bylo zmíněno, Volvo se přitom chce do necelých deseti let změnit na automobilku vyrábějící výhradně elektromobily. Je současný vývoj brzdou tomuto posunu? Ředitel míní, že současné problémy typu nedostatku čipů a některých vstupů tuto brzdu nepředstavují, firma „vyrábí tolik elektromobilů, kolik je schopná,“ jejich počet bude růst a na konci roku by tento typ vozu měl představovat přibližně 10 % celkových prodejů.



Posun k elektromobilům jde tedy ve Volvu „podle plánu“ a firma bude případně tyto vozy ve své produkci zvýhodňovat, pokud by například čelila pokračujícímu nedostatku polovodičů. Bloomberg se následně ptal, jak se Volvo staví ke zvyšování energetické efektivity současných vozů, a to například ve vztahu k jejich váze, která podle dat v Evropě od roku 2001 vzrostla o 15 %. Volvo má ve svém současném prodejním portfoliu nemalé zastoupení vozů typu SUV a ředitel firmy uvedl, že celkově jde o vozy, které zákazníci preferují.

U elektromobilů pak dostává otázka hmotnosti vozidla trochu jiný úhel. Jednak proto, že je znatelně zvýšena váhou baterií. A také proto, že u těchto vozů dochází k rekuperaci části energie. U elektromobilů tak může být určité zvýšení váhy výhodné, z hlediska energetické efektivity je tu pak rozhodující aerodynamický tvar. „Ale i hmotnost si samozřejmě musíme hlídat,“ dodal Samuelsson.

Na závěr ředitel Volva uvedl, že provozní marže firmy v posledním čtvrtletí klesaly zejména kvůli nižší výrobě a prodejům. Jelikož ale čeká postupný ústup problémů v dodávkách vstupů, marže už podle něj nebudou klesat. „Doufám, že za celý rok vykážeme růst,“ uzavřel Samuelsson.

Zdroj: Bloomberg Markets




 
 
 

Čtěte více:

Korporátní zmrtvýchvstání. Čínský majitel automobilky Volvo Cars ji podle očekávání uvede na burzu
04.10.2021 15:02
Čínský majitel švédského výrobce osobních automobilů Volvo Cars firmu ...
Švédský výrobce nákladních aut Volvo prudce zvýšil čtvrtletní zisk
21.10.2021 9:50
Švédský výrobce nákladních automobilů AB Volvo ve třetím čtvrtletí mez...
Volvo Cars rozjel svůj debut na plný plyn. Akcie přidávají 18 procent
29.10.2021 12:44
Akcie švédské automobilky Volvo Cars dnes debutovaly na stockholmské a...
Analytik k číslům Volvo Cars: Čerstvý automobilový přírůstek vypadá valuačně přepáleně
30.11.2021 15:27
Svá první kvartální čísla jako veřejně obchodovaná společnost dnes pře...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
25.05.2025
14:59Fidelity: Investoři do ETF reagují na celní konflikt odklonem od USA
8:13Víkendář: Reklamu jen tak nepoznáme?
24.05.2025
14:33Fidelity International: Jak mohou neutrální akciové strategie využít sílu volatility
8:10Víkendář: Svět, kde předvídatelnost je slabostí a cla jsou nejkrásnějším slovem ve slovníku
23.05.2025
22:03Americké trhy krvácí po hrozbách cel vůči EU a Applu  
17:44Traders Talk: Trump rozbouřil trhy, Colt potěšil výsledky a UnitedHealth v problémech
17:17PwC: Prodej elektromobilů v 1. čtvrtletí stoupl o 42 procent na 2,7 milionu
15:57Jednání s EU podle Trumpa nikam nevedou, chce clo 50 procent. Akcie klesají
15:49Půjde to k normálu bez cenového šoku?
14:26Pivo s Patrií ve Zlíně - s analytikem a makléřem o trzích i novinkách ve světě investic
13:03Perly týdne: Googlu a Applu se změnily časy
13:01Italská banka UniCredit soudně napadne podmínky převzetí konkurenční Banco BPM
11:00M2C míří na burzu: Český lídr v péči o nemovitosti sází na technologie a globální expanzi
10:30Tlak na dluhopisy polevil a ulevilo se i akciím  
10:13Do Česka dorazily první dodávky nového jaderného paliva od Westinghouse
8:56Německo hlásí růst HDP o 0,4 pct, ale celoroční stagnace zůstává ve hře
8:46Rozbřesk: Zhoršená nálada v eurozóně. Ale z jiného důvodu, než byste čekali
8:45Erste a VIG dnes naposledy s dividendou, růst HDP v Německu a další várka celního napětí mezi USA a EU  
22.05.2025
22:01Zámořské akcie se stabilizují, nárůstům vévodí Advanced Auto Parts  
17:20Výjimečný celý svět

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data