Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Šéf Volva o normalizaci výrobních vertikál a přechodu na elektromobilitu

Šéf Volva o normalizaci výrobních vertikál a přechodu na elektromobilitu

15.02.2022 10:47
Autor: Redakce, Patria.cz

U tenzí ve výrobních vertikálách už asi máme to nejhorší za sebou, situace se postupně zlepšuje. Pro Bloomberg Markets to uvedl šéf Volvo Car AB Hakan Samuelsson, podle kterého ale zlepšení neprobíhá tak rychle, jak si myslel před pár měsíci. A tento faktor bude pro společnost představovat ještě nějaký čas brzdu. Jak připomněl Bloomberg, Volvo vlastní čínská společnost Geely Holding Group a do roku 2030 se chce stát automobilkou produkující výhradně elektromobily. Co si její ředitel myslí o dalším vývoji v odvětví?

Samuelsson se nedomnívá, že ve druhé polovině roku již bude situace plně normalizovaná, „zlepšení bude pokračovat, ale pomalu,“ dodal s tím, že „ohledně druhé poloviny roku by byl opatrný“. Jeho dřívější predikce byly totiž příliš optimistické a nenaplnily se. Jak Volvo reaguje na nedostatek některých vstupů a růst jejich cen? Podle ředitele se to firmě zatím daří dobře i proto, že změnila mix vyráběných automobilů, což sebou nese také růst průměrných prodejních cen.

Ceny automobilů podle Samuelssona nyní musí jít nahoru, protože rostou ceny materiálů, a Volvo vyššími cenami „kompenzuje i nižší počet prodaných vozů“. Jak bylo zmíněno, Volvo se přitom chce do necelých deseti let změnit na automobilku vyrábějící výhradně elektromobily. Je současný vývoj brzdou tomuto posunu? Ředitel míní, že současné problémy typu nedostatku čipů a některých vstupů tuto brzdu nepředstavují, firma „vyrábí tolik elektromobilů, kolik je schopná,“ jejich počet bude růst a na konci roku by tento typ vozu měl představovat přibližně 10 % celkových prodejů.



Posun k elektromobilům jde tedy ve Volvu „podle plánu“ a firma bude případně tyto vozy ve své produkci zvýhodňovat, pokud by například čelila pokračujícímu nedostatku polovodičů. Bloomberg se následně ptal, jak se Volvo staví ke zvyšování energetické efektivity současných vozů, a to například ve vztahu k jejich váze, která podle dat v Evropě od roku 2001 vzrostla o 15 %. Volvo má ve svém současném prodejním portfoliu nemalé zastoupení vozů typu SUV a ředitel firmy uvedl, že celkově jde o vozy, které zákazníci preferují.

U elektromobilů pak dostává otázka hmotnosti vozidla trochu jiný úhel. Jednak proto, že je znatelně zvýšena váhou baterií. A také proto, že u těchto vozů dochází k rekuperaci části energie. U elektromobilů tak může být určité zvýšení váhy výhodné, z hlediska energetické efektivity je tu pak rozhodující aerodynamický tvar. „Ale i hmotnost si samozřejmě musíme hlídat,“ dodal Samuelsson.

Na závěr ředitel Volva uvedl, že provozní marže firmy v posledním čtvrtletí klesaly zejména kvůli nižší výrobě a prodejům. Jelikož ale čeká postupný ústup problémů v dodávkách vstupů, marže už podle něj nebudou klesat. „Doufám, že za celý rok vykážeme růst,“ uzavřel Samuelsson.

Zdroj: Bloomberg Markets




 
 
 

Čtěte více:

Korporátní zmrtvýchvstání. Čínský majitel automobilky Volvo Cars ji podle očekávání uvede na burzu
04.10.2021 15:02
Čínský majitel švédského výrobce osobních automobilů Volvo Cars firmu ...
Švédský výrobce nákladních aut Volvo prudce zvýšil čtvrtletní zisk
21.10.2021 9:50
Švédský výrobce nákladních automobilů AB Volvo ve třetím čtvrtletí mez...
Volvo Cars rozjel svůj debut na plný plyn. Akcie přidávají 18 procent
29.10.2021 12:44
Akcie švédské automobilky Volvo Cars dnes debutovaly na stockholmské a...
Analytik k číslům Volvo Cars: Čerstvý automobilový přírůstek vypadá valuačně přepáleně
30.11.2021 15:27
Svá první kvartální čísla jako veřejně obchodovaná společnost dnes pře...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
04.02.2023
15:53Summers: Čtyři důvody, proč se sazby nevrátí na mimořádně nízké úrovně
8:05Víkendář: Elektromobily ještě nejsou připraveny. Alternativa?
03.02.2023
22:01Býka na Wall Street zkrotil silný trh práce  
17:37Tradingová ponaučení z roku 2022: Trend is your friend  
16:52Velmi dobré makro, slabé výsledky. Akcie odrážejí útoky, dluhopisy ustupují  
16:44Jakub Brukner: Euforická nálada na big techu dostala sprchu. S nákupy bych vyčkával
16:16Analytik k výsledkům Alphabet: Výsledky nic moc, ale AI umíme taky  
15:41Trh práce v USA šokuje velkými čísly i rozpory, brzdí euforii
14:55Podle vývoje M2 míří americká ekonomika do hluboké deflace. Relevantní ukazatel?
13:23Analytik k Amazon po 4Q22: Čekání na návrat ziskovosti  
13:13Výhled technologických gigantů zchladil tržní optimismus  
12:25ČEZ, a.s.: ČEZ podepsal Schuldschein úvěrové smlouvy na 130 mil. EUR
12:05Analytik k výsledkům Apple: Král bez pláště. Prémiová valuace bude muset splasknout  
11:54Velké techy zklamaly, ale sentiment nezlomily. Týden zavřou opět makrodata  
11:41Moneta potěšila silným ziskem, výhled ale signalizuje mráčky na obzoru (komentář analytika)  
11:04Perly týdne: Tahouni digitální revoluce a akcie nereflektující zhoršující se fundament
10:21ČNB zhoršila odhad letošního schodku veřejných financí na 4,5 procenta HDP
9:02Rozbřesk: ČNB se líbí silná koruna, na nižší sazby si budou muset trhy počkat
8:57Zisk Fordu kvůli nedostatku čipů a dalších dílů klesl o 89,4 procenta
8:55Zisk Gilead ve čtvrtletí prudce rostl, pomohly léky na HIV a rakovinu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data