Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
V Evropě nelze vyrábět cenově dostupné elektromobily. Stellantis se proto poohlíží po Indii

V Evropě nelze vyrábět cenově dostupné elektromobily. Stellantis se proto poohlíží po Indii

24.11.2022 12:38
Autor: Redakce, Patria.cz

Stellantis, mateřská společnost Fiatu, dospěla k závěru, že v současné době nelze v Evropě vyrábět cenově dostupné elektromobily a hledá proto levnější výrobu na trzích, jako je Indie, řekl novinářům generální ředitel.

Pokud bude Indie se svou základnou nízkonákladových dodavatelů schopna splnit cíle společnosti v oblasti kvality a nákladů do konce roku 2023, mohla by tím otevřít dveře pro export elektromobilů na další trhy, řekl Carlos Tavares, generální ředitel skupiny, mezi jejíž značky patří rovněž Peugeot a Chrysler. "Evropa zatím není schopna vyrábět cenově dostupné elektromobily. Velkou příležitostí pro Indii by tedy byla možnost prodávat kompaktní vozy s elektrickým pohonem za dostupnou cenu, což by ochránilo ziskovost," řekl Tavares novinářům u kulatého stolu v Indii.

Stellantis masivně investuje do elektromobilů a v nadcházející dekádě plánuje výrobu desítek elektrických modelů. Ale Tavares minulý měsíc varoval, že dostupné elektromobily na baterie přijdou až za pět, šest let. Při své první návštěvě Indie od té doby, co převzal funkci generálního ředitele Stellantis, řekl, že společnost stále pracuje na plánu týkajícím se vývozu elektromobilů z této země a dosud se nepřijala žádná rozhodnutí.

Tavaresova možná sázka na Indii přichází poté, co američtí výrobci automobilů Ford a General Motors opustili tento čtvrtý největší automobilový trh na světě poté, co nedokázali mít zisk a zlomit dominanci japonské Suzuki Motor a jihokorejského Hyundai Motor. Přichází také v době, kdy čínští výrobci elektromobilů pronikají do Evropy a snaží se získat zákazníky cenově dostupnějšími vozy, které již předehnaly většinu zahraničních konkurentů v Číně, největším světovém trhu s elektromobily. Společnost Stellantis je poslední automobilkou, která změnila svou strategii v Číně, kde nyní plánuje být specializovaným hráčem prostřednictvím svých značek Jeep a Maserati poté, co oznámila, že společný podnik Jeep v této zemi vyhlásí bankrot. 

"Mezi Čínou a západním světem roste napětí. To bude mít důsledek, pokud jde o obchod. Mocnost, která má příležitosti tuto pozici nejlépe využít, je samozřejmě Indie," řekl Tavares.

Indie, kde Stellantis prodává své značky Jeep a Citroen, představuje jen zlomek jejích globálních prodejů. Tavares ale řekl, že nechce prudce navyšovat objem, místo toho chce pomalu a ziskově růst. První elektromobil který chce v této zemi začátkem příštího roku uvést na trh, je elektrický model kompaktního vozu Citroen C3.

Stellantis vyrábí své vlastní elektromotory a má také plány na výrobu vlastních bateriových článků. V Indii chce Tavares také lokálně nakupovat komponenty pro elektromobily, včetně baterií, aby mohl být konkurenceschopný z hlediska nákladů a ceny. "U elektromobilů je dnes většinou problémem dostupnost," řekl. "Ne technologie."

Zdroj: Reuters


 

Čtěte více:

Stellantis navýšila zisk o 44 procent díky prodeji aut s vysokou marží
28.07.2022 10:01
Automobilka Stellantis v prvním pololetí zvýšila meziročně zisk před ú...
#InvestičníTipy: Výsledková sezóna ve stínu recese
28.07.2022 17:30
Jak se recese promítá do současné výsledkové sezóny? To je hlavní téma...
Automobilkám BMW i Stellantis vzrostly tržby. BMW ale klesl odbyt a Stellantis rostou zásoby
03.11.2022 10:07
Německý výrobce luxusních automobilů BMW ve třetím čtvrtletí zvýšil pr...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
28.11.2022
22:21Negativní úvod týdne (nejen) v USA  
18:22Bloomberg: Potíže v Číně mohou Apple připravit o šest milionů iPhonů Pro
18:01Big Tech a ti druzí: Trendy pro příští dekádu aneb hledáme budoucí vítěze - online konference 29. listopadu od 15:00
17:56Čína a jestřábi z ECB. Akcie míří dál dolů  
17:21Monetární politika a nominální produkt vysoko nad trendem
16:55Růst obchodu kvůli slábnoucí poptávce pravděpodobně zpomalí
16:44Prezident podepsal zákon zavádějící daň z neočekávaných zisků, daňové změny i odvody z prodeje elektřiny
15:35Skandály zkoušená Credit Suisse míří zase dolů. Může to být nejdelší série ztrát za 11 let
15:00FX Strategie: Inflace v eurozóně jako divoká karta pro ECB a euro, koruna profituje z úlevy na trzích s rizikovými aktivy  
13:34Týdenní výhled: Americká data by se měla zhoršit a v Číně sílí protesty  
11:58Fed to s utahováním přežene, obává se ekonom Mankiw
11:49Vstup do týdne poznamenaly rostoucí problémy v Číně  
11:11Bloomberg: Hrozí nedostatek nejdůležitějšího paliva, dotkl by se všeho
9:15Gevorkyan navýšil ve 3Q tržby meziročně o téměř 10 procent, zisk EBITDA narostl o 17,5 procent
9:11Rozbřesk: Polevuje napětí i v českém průmyslu?
8:44Rusko chystá výnos zakazující prodej ropy zemím, které zavedou strop
6:08JPMorgan očekává v roce 2023 zvýšení poptávky po globálních dluhopisech o 1 bilion dolarů
27.11.2022
9:17Víkendář: Podle UBS předběhly trhy dobu u Fedu i Číny
26.11.2022
15:11Elektromobily jsou podle Consumer Reports nejméně spolehlivé vozy
9:45Víkendář: Za dolarovým vrcholem

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Crowdstrike Holdings Inc (10/22 Q3, Aft-mkt)
easyJet PLC (09/22 Q4, Bef-mkt)
Intuit Inc (10/22 Q1, Aft-mkt)
Workday Inc (10/22 Q3, Aft-mkt)
14:00DE - Harmonizovaný CPI, y/y
16:00USA - Index spotř. důvěry Conference Board