Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
V Evropě nelze vyrábět cenově dostupné elektromobily. Stellantis se proto poohlíží po Indii

V Evropě nelze vyrábět cenově dostupné elektromobily. Stellantis se proto poohlíží po Indii

24.11.2022 12:38
Autor: Redakce, Patria.cz

Stellantis, mateřská společnost Fiatu, dospěla k závěru, že v současné době nelze v Evropě vyrábět cenově dostupné elektromobily a hledá proto levnější výrobu na trzích, jako je Indie, řekl novinářům generální ředitel.

Pokud bude Indie se svou základnou nízkonákladových dodavatelů schopna splnit cíle společnosti v oblasti kvality a nákladů do konce roku 2023, mohla by tím otevřít dveře pro export elektromobilů na další trhy, řekl Carlos Tavares, generální ředitel skupiny, mezi jejíž značky patří rovněž Peugeot a Chrysler. "Evropa zatím není schopna vyrábět cenově dostupné elektromobily. Velkou příležitostí pro Indii by tedy byla možnost prodávat kompaktní vozy s elektrickým pohonem za dostupnou cenu, což by ochránilo ziskovost," řekl Tavares novinářům u kulatého stolu v Indii.

Stellantis masivně investuje do elektromobilů a v nadcházející dekádě plánuje výrobu desítek elektrických modelů. Ale Tavares minulý měsíc varoval, že dostupné elektromobily na baterie přijdou až za pět, šest let. Při své první návštěvě Indie od té doby, co převzal funkci generálního ředitele Stellantis, řekl, že společnost stále pracuje na plánu týkajícím se vývozu elektromobilů z této země a dosud se nepřijala žádná rozhodnutí.

Tavaresova možná sázka na Indii přichází poté, co američtí výrobci automobilů Ford a General Motors opustili tento čtvrtý největší automobilový trh na světě poté, co nedokázali mít zisk a zlomit dominanci japonské Suzuki Motor a jihokorejského Hyundai Motor. Přichází také v době, kdy čínští výrobci elektromobilů pronikají do Evropy a snaží se získat zákazníky cenově dostupnějšími vozy, které již předehnaly většinu zahraničních konkurentů v Číně, největším světovém trhu s elektromobily. Společnost Stellantis je poslední automobilkou, která změnila svou strategii v Číně, kde nyní plánuje být specializovaným hráčem prostřednictvím svých značek Jeep a Maserati poté, co oznámila, že společný podnik Jeep v této zemi vyhlásí bankrot. 

"Mezi Čínou a západním světem roste napětí. To bude mít důsledek, pokud jde o obchod. Mocnost, která má příležitosti tuto pozici nejlépe využít, je samozřejmě Indie," řekl Tavares.

Indie, kde Stellantis prodává své značky Jeep a Citroen, představuje jen zlomek jejích globálních prodejů. Tavares ale řekl, že nechce prudce navyšovat objem, místo toho chce pomalu a ziskově růst. První elektromobil který chce v této zemi začátkem příštího roku uvést na trh, je elektrický model kompaktního vozu Citroen C3.

Stellantis vyrábí své vlastní elektromotory a má také plány na výrobu vlastních bateriových článků. V Indii chce Tavares také lokálně nakupovat komponenty pro elektromobily, včetně baterií, aby mohl být konkurenceschopný z hlediska nákladů a ceny. "U elektromobilů je dnes většinou problémem dostupnost," řekl. "Ne technologie."

Zdroj: Reuters


 

Čtěte více:

Stellantis navýšila zisk o 44 procent díky prodeji aut s vysokou marží
28.07.2022 10:01
Automobilka Stellantis v prvním pololetí zvýšila meziročně zisk před ú...
#InvestičníTipy: Výsledková sezóna ve stínu recese
28.07.2022 17:30
Jak se recese promítá do současné výsledkové sezóny? To je hlavní téma...
Automobilkám BMW i Stellantis vzrostly tržby. BMW ale klesl odbyt a Stellantis rostou zásoby
03.11.2022 10:07
Německý výrobce luxusních automobilů BMW ve třetím čtvrtletí zvýšil pr...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
25.05.2025
14:59Fidelity: Investoři do ETF reagují na celní konflikt odklonem od USA
8:13Víkendář: Reklamu jen tak nepoznáme?
24.05.2025
14:33Fidelity International: Jak mohou neutrální akciové strategie využít sílu volatility
8:10Víkendář: Svět, kde předvídatelnost je slabostí a cla jsou nejkrásnějším slovem ve slovníku
23.05.2025
22:03Americké trhy krvácí po hrozbách cel vůči EU a Applu  
17:44Traders Talk: Trump rozbouřil trhy, Colt potěšil výsledky a UnitedHealth v problémech
17:17PwC: Prodej elektromobilů v 1. čtvrtletí stoupl o 42 procent na 2,7 milionu
15:57Jednání s EU podle Trumpa nikam nevedou, chce clo 50 procent. Akcie klesají
15:49Půjde to k normálu bez cenového šoku?
14:26Pivo s Patrií ve Zlíně - s analytikem a makléřem o trzích i novinkách ve světě investic
13:03Perly týdne: Googlu a Applu se změnily časy
13:01Italská banka UniCredit soudně napadne podmínky převzetí konkurenční Banco BPM
11:00M2C míří na burzu: Český lídr v péči o nemovitosti sází na technologie a globální expanzi
10:30Tlak na dluhopisy polevil a ulevilo se i akciím  
10:13Do Česka dorazily první dodávky nového jaderného paliva od Westinghouse
8:56Německo hlásí růst HDP o 0,4 pct, ale celoroční stagnace zůstává ve hře
8:46Rozbřesk: Zhoršená nálada v eurozóně. Ale z jiného důvodu, než byste čekali
8:45Erste a VIG dnes naposledy s dividendou, růst HDP v Německu a další várka celního napětí mezi USA a EU  
22.05.2025
22:01Zámořské akcie se stabilizují, nárůstům vévodí Advanced Auto Parts  
17:20Výjimečný celý svět

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data