Když Layenové na autosalonu lodivodi místního automotive sdělí realitu, pak ona MUSÍ přijít s politickým prohlášením... Jak jinak může lodivod seatu zdůvodnit zaměstnancům, že místo aut budou montovat elektrokoloběžky a jediné auto od seatu bude odnož cupra a již jen elektro? Začnou Španělé stávkovat jako kdysi Belgičané když jim automotive-lodivodi přesouvali montáže po 2004 směrem na východ? Nezačnou, Španělé dostali z úst Layenové vodíkovou vizi... Druhou stranou mince jsou business-plány automotive-lodivodů, kteří skrz normu euro7 se dostali mezi mlýnské kameny "zájem akcionáře X legislativa". Dílčím řešením by bylo, že třeba BMW některý ze svých modelů obětuje elektrifikaci podobně jako seat cupru a současně jeho výrobu přesune do číny. Čína je jednak momentálně největším elektro trhem a co se neprodá tam, vyveze BMW do zbytku světa s mimořádným ziskem, přesně jak to dělají oni... Takže případný protekcionismus ve formě dovozního cla bude evropskému profitu víc bránit než mu pomáhat... /// Posledním a zřejmě nejpodstatnějším parametrem je velikost elektromobilu vyrobeného v číně oproti tesle. Zatímco tesla vyrábí sortiment od vyšší střední třídy nahoru (adekvátní pro zvyklost Layenové, tj. drahá auta), v číně se nejvíc prodávají elektroauta velikosti kolínské toyoty (adekvátní kupní síle číňana, tj. levná auta). Rozhoduje reálná kupní síla, která v Evropě díky inflaci na 2-3 roky poklesla..
Mudr.c
