Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Číně už nevládne Volkswagen, sesadila jej BYD. Dle šéfa Toyoty elektroauta nepřesáhnou 30 % globálního trhu

Číně už nevládne Volkswagen, sesadila jej BYD. Dle šéfa Toyoty elektroauta nepřesáhnou 30 % globálního trhu

23.01.2024 15:49, aktualizováno: 23.1. 16:05
Autor: ČTK

Aktualizováno

Čínská společnost BYD se loni stala v Číně nejprodávanější značkou automobilů, a z první příčky tak sesadila německou automobilku Volkswagen. To je jasná známka, že sázka na elektromobily se čínské firmě vyplatila a pomohla jí dostat se před největší světové značky. S odkazem na data o registraci aut v Číně o tom dnes informovala agentura Bloomberg.

Automobilka BYD má sídlo v Šen-čenu poblíž Hongkongu a za loňský rok zaznamenala 2,4 milionu nových domácích registrací autopojištění, ukazují záznamy Čínského ústředí pro automobilové technologie a výzkum (CATR). Znamená to, že značka BYD měla na čínském trhu 11procentní podíl, což byl proti předchozímu roku nárůst o 3,2 procentního bodu.

Rychlý vzestup značky BYD odráží širší náskok čínských automobilových značek ve vývoji cenově dostupných a technicky vyspělých elektromobilů, které si rychle získávají mezinárodní uznání. Západní firmy jako Stellantis a Volkswagen se nyní obracejí na čínské automobilky, aby jejich strategie výroby elektromobilů dostala nový impulz.

BYD automobilku Volkswagen už loni předstihla na pozici nejprodávanější značky aut v Číně na čtvrtletní bázi, nově zveřejněná data ale potvrzují, že čínské automobilce patří první místo i v celoroční bilanci. Volkswagen byl v Číně nejprodávanější značkou aut minimálně od roku 2008, od kdy organizace CATR začala tyto údaje sledovat.

Co se dalších významných značek aut na čínském trhu týče, japonským automobilkám Toyota a Honda loni klesl jak objem prodeje, tak podíl na trhu. Čínská automobilka Chongqing Changan Automobile sice těžila ze zvýšeného prodeje, podíl na trhu jí ale stagnoval.

Změna pořadí v žebříčku je pro automobilku BYD a další čínské výrobce na začátku letošního roku dobrým znamením. Očekává se totiž, že prodej elektromobilů a vozidel na hybridní pohon se letos v Číně zvýší o 25 procent zhruba na 11 milionů vozů. V celém světě automobilka BYD loni prodala více než tři miliony aut, a je tedy na cestě dostat se do první desítky největších světových automobilek.

Společnost BYD v loňském čtvrtém čtvrtletí prodala více než 520.000 elektromobilů, a poprvé tak překonala amerického konkurenta Tesla. Ten si ale v celoročním srovnání ještě udržel prvenství.

 

Podíl elektromobilů na trhu nepřesáhne 30 procent, myslí si bývalý šéf Toyoty

Tržní podíl elektromobilů na baterie dosáhne maximálně 30 procent, myslí si bývalý generální ředitel japonské automobilky Toyota Akio Tojoda, který v současné době působí jako předseda správní rady firmy. Zbytek podle něj zaujmou hybridy, auta na vodíkový pohon a vozy se spalovacím motorem. 

Vzhledem k tomu, že miliarda lidí na světě žije bez elektřiny, není řešením omezovat jim výběr a možnost cestování výrobou drahých automobilů, uvedl Tojoda, který je vnukem zakladatele automobilky. Rozhodnout by měli podle něj zákazníci, a nikoli regulace nebo politika.

Automobilka Toyota se ohrazuje proti kritice, že zaostává v přechodu na elektromobily. Hájí se tím, že její průkopnické hybridní pohony, vodíková technologie a ucelený přístup se nakonec ukáží jako správný koncept pro podnik, zákazníky i životní prostředí. Začátkem tohoto měsíce Tojoda oznámil iniciativu na vývoj nových spalovacích motorů.

"Motory určitě zůstanou," uvedl Tojoda. Není ale jasné, zda tím měl na mysli prodej nových vozů, nebo auta, která už po silnicích jezdí.

Podle prognózy poradenské společnosti BloombergNEF budou do roku 2040 elektromobily tvořit 75 procent nově prodávaných automobilů a 44 procent osobních vozidel na silnicích.

Tojoda už léta hájí "přístup s více cestami". Tvrdí, že zákazníci by měli mít možnost vybrat si jakýkoli pohon, který vyhovuje jejich potřebám. Přechod na elektromobily nebude podle něj tak rychlý, jak si mnozí myslí.

 

Čtěte více:

Čínský výrobce aut BYD se poprvé dostal mezi deset největších automobilek světa
28.08.2023 15:33
Čínský výrobce elektromobilů BYD se poprvé dostal mezi deset největšíc...
Víkendář: Proč VW prodává svůj ID.3 v Číně za poloviční cenu?
14.10.2023 8:20
DW News tvrdí, že elektromobil ID.3 od Volkswagenu se v Německu prodáv...
Blume: VW nyní nebude rozhodovat o dalších lokalitách pro gigafactory
01.11.2023 12:46
Koncern Volkswagen nebude v současnosti rozhodovat o dalších lokalitác...
Holdingu Porsche SE, hlavnímu akcionáři Volkswagenu, klesl zisk o pětinu
13.11.2023 11:39
Holdingové společnosti Porsche SE, která je hlavním akcionářem německé...
Šéf VW: Elektromobil za 20.000 eur by mohl přijít v druhé polovině desetiletí
15.11.2023 14:58
Automobilka Volkswagen zatím nepřijala rozhodnutí o výrobě elektromobi...
Volkswagen podle manažerů musí snížit počet pracovníků
27.11.2023 15:50
Německá automobilka Volkswagen (VW) musí snížit počet zaměstnanců, aby...
Čínská BYD postaví v Maďarsku svou první evropskou továrnu na osobní vozy
22.12.2023 17:29
Čínský výrobce elektromobilů BYD postaví v Maďarsku svou první evropsk...
Odbyt automobilového koncernu Volkswagen loni vzrostl o téměř 12 procent
12.01.2024 12:49
Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se vlon...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
25.05.2025
14:59Fidelity: Investoři do ETF reagují na celní konflikt odklonem od USA
8:13Víkendář: Reklamu jen tak nepoznáme?
24.05.2025
14:33Fidelity International: Jak mohou neutrální akciové strategie využít sílu volatility
8:10Víkendář: Svět, kde předvídatelnost je slabostí a cla jsou nejkrásnějším slovem ve slovníku
23.05.2025
22:03Americké trhy krvácí po hrozbách cel vůči EU a Applu  
17:44Traders Talk: Trump rozbouřil trhy, Colt potěšil výsledky a UnitedHealth v problémech
17:17PwC: Prodej elektromobilů v 1. čtvrtletí stoupl o 42 procent na 2,7 milionu
15:57Jednání s EU podle Trumpa nikam nevedou, chce clo 50 procent. Akcie klesají
15:49Půjde to k normálu bez cenového šoku?
14:26Pivo s Patrií ve Zlíně - s analytikem a makléřem o trzích i novinkách ve světě investic
13:03Perly týdne: Googlu a Applu se změnily časy
13:01Italská banka UniCredit soudně napadne podmínky převzetí konkurenční Banco BPM
11:00M2C míří na burzu: Český lídr v péči o nemovitosti sází na technologie a globální expanzi
10:30Tlak na dluhopisy polevil a ulevilo se i akciím  
10:13Do Česka dorazily první dodávky nového jaderného paliva od Westinghouse
8:56Německo hlásí růst HDP o 0,4 pct, ale celoroční stagnace zůstává ve hře
8:46Rozbřesk: Zhoršená nálada v eurozóně. Ale z jiného důvodu, než byste čekali
8:45Erste a VIG dnes naposledy s dividendou, růst HDP v Německu a další várka celního napětí mezi USA a EU  
22.05.2025
22:01Zámořské akcie se stabilizují, nárůstům vévodí Advanced Auto Parts  
17:20Výjimečný celý svět

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data