Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Číně už nevládne Volkswagen, sesadila jej BYD. Dle šéfa Toyoty elektroauta nepřesáhnou 30 % globálního trhu

Číně už nevládne Volkswagen, sesadila jej BYD. Dle šéfa Toyoty elektroauta nepřesáhnou 30 % globálního trhu

23.01.2024 15:49, aktualizováno: 23.1. 16:05
Autor: ČTK

Aktualizováno

Čínská společnost BYD se loni stala v Číně nejprodávanější značkou automobilů, a z první příčky tak sesadila německou automobilku Volkswagen. To je jasná známka, že sázka na elektromobily se čínské firmě vyplatila a pomohla jí dostat se před největší světové značky. S odkazem na data o registraci aut v Číně o tom dnes informovala agentura Bloomberg.

Automobilka BYD má sídlo v Šen-čenu poblíž Hongkongu a za loňský rok zaznamenala 2,4 milionu nových domácích registrací autopojištění, ukazují záznamy Čínského ústředí pro automobilové technologie a výzkum (CATR). Znamená to, že značka BYD měla na čínském trhu 11procentní podíl, což byl proti předchozímu roku nárůst o 3,2 procentního bodu.

Rychlý vzestup značky BYD odráží širší náskok čínských automobilových značek ve vývoji cenově dostupných a technicky vyspělých elektromobilů, které si rychle získávají mezinárodní uznání. Západní firmy jako Stellantis a Volkswagen se nyní obracejí na čínské automobilky, aby jejich strategie výroby elektromobilů dostala nový impulz.

BYD automobilku Volkswagen už loni předstihla na pozici nejprodávanější značky aut v Číně na čtvrtletní bázi, nově zveřejněná data ale potvrzují, že čínské automobilce patří první místo i v celoroční bilanci. Volkswagen byl v Číně nejprodávanější značkou aut minimálně od roku 2008, od kdy organizace CATR začala tyto údaje sledovat.

Co se dalších významných značek aut na čínském trhu týče, japonským automobilkám Toyota a Honda loni klesl jak objem prodeje, tak podíl na trhu. Čínská automobilka Chongqing Changan Automobile sice těžila ze zvýšeného prodeje, podíl na trhu jí ale stagnoval.

Změna pořadí v žebříčku je pro automobilku BYD a další čínské výrobce na začátku letošního roku dobrým znamením. Očekává se totiž, že prodej elektromobilů a vozidel na hybridní pohon se letos v Číně zvýší o 25 procent zhruba na 11 milionů vozů. V celém světě automobilka BYD loni prodala více než tři miliony aut, a je tedy na cestě dostat se do první desítky největších světových automobilek.

Společnost BYD v loňském čtvrtém čtvrtletí prodala více než 520.000 elektromobilů, a poprvé tak překonala amerického konkurenta Tesla. Ten si ale v celoročním srovnání ještě udržel prvenství.

 

Podíl elektromobilů na trhu nepřesáhne 30 procent, myslí si bývalý šéf Toyoty

Tržní podíl elektromobilů na baterie dosáhne maximálně 30 procent, myslí si bývalý generální ředitel japonské automobilky Toyota Akio Tojoda, který v současné době působí jako předseda správní rady firmy. Zbytek podle něj zaujmou hybridy, auta na vodíkový pohon a vozy se spalovacím motorem. 

Vzhledem k tomu, že miliarda lidí na světě žije bez elektřiny, není řešením omezovat jim výběr a možnost cestování výrobou drahých automobilů, uvedl Tojoda, který je vnukem zakladatele automobilky. Rozhodnout by měli podle něj zákazníci, a nikoli regulace nebo politika.

Automobilka Toyota se ohrazuje proti kritice, že zaostává v přechodu na elektromobily. Hájí se tím, že její průkopnické hybridní pohony, vodíková technologie a ucelený přístup se nakonec ukáží jako správný koncept pro podnik, zákazníky i životní prostředí. Začátkem tohoto měsíce Tojoda oznámil iniciativu na vývoj nových spalovacích motorů.

"Motory určitě zůstanou," uvedl Tojoda. Není ale jasné, zda tím měl na mysli prodej nových vozů, nebo auta, která už po silnicích jezdí.

Podle prognózy poradenské společnosti BloombergNEF budou do roku 2040 elektromobily tvořit 75 procent nově prodávaných automobilů a 44 procent osobních vozidel na silnicích.

Tojoda už léta hájí "přístup s více cestami". Tvrdí, že zákazníci by měli mít možnost vybrat si jakýkoli pohon, který vyhovuje jejich potřebám. Přechod na elektromobily nebude podle něj tak rychlý, jak si mnozí myslí.

 

Čtěte více:

Čínský výrobce aut BYD se poprvé dostal mezi deset největších automobilek světa
28.08.2023 15:33
Čínský výrobce elektromobilů BYD se poprvé dostal mezi deset největšíc...
Víkendář: Proč VW prodává svůj ID.3 v Číně za poloviční cenu?
14.10.2023 8:20
DW News tvrdí, že elektromobil ID.3 od Volkswagenu se v Německu prodáv...
Blume: VW nyní nebude rozhodovat o dalších lokalitách pro gigafactory
01.11.2023 12:46
Koncern Volkswagen nebude v současnosti rozhodovat o dalších lokalitác...
Holdingu Porsche SE, hlavnímu akcionáři Volkswagenu, klesl zisk o pětinu
13.11.2023 11:39
Holdingové společnosti Porsche SE, která je hlavním akcionářem německé...
Šéf VW: Elektromobil za 20.000 eur by mohl přijít v druhé polovině desetiletí
15.11.2023 14:58
Automobilka Volkswagen zatím nepřijala rozhodnutí o výrobě elektromobi...
Volkswagen podle manažerů musí snížit počet pracovníků
27.11.2023 15:50
Německá automobilka Volkswagen (VW) musí snížit počet zaměstnanců, aby...
Čínská BYD postaví v Maďarsku svou první evropskou továrnu na osobní vozy
22.12.2023 17:29
Čínský výrobce elektromobilů BYD postaví v Maďarsku svou první evropsk...
Odbyt automobilového koncernu Volkswagen loni vzrostl o téměř 12 procent
12.01.2024 12:49
Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se vlon...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
26.07.2024
22:00Optimistický závěr týdne  
17:33Fungovalo to dobře a pak najednou vůbec
16:54Akcie se zvedají, ale namísto návratu technologií probíhá rotace do tradiční ekonomiky  
15:59EU oficiálně zahájila řízení se sedmi členskými státy kvůli vysokým deficitům
15:47Rozkol mezi top techy a zbytkem trhu nebyl stabilní. Probíhá hledání nové rovnováhy, soudí exmanažerka Goldman Sachs
13:58Perly týdne: Korekce ano, medvědí trh ne
12:25Jakub Blaha: Automobilky mají za sebou katastrofický týden  
11:50Sabotáže ve Francii na prahu olympijských her: Koordinované žhářské útoky zasáhly železnici
11:46Jak se postavit k technologiím při nynějších korekcích na trhu? Neutíkala bych plošně od velkých i vybírala mezi menšími, říká Rebecca Patterson
11:43Mercedes po poklesu potávky po elektromobilů a slabých prodejích v Číně snižuje výhled
10:46Evropa zvedá hlavu, poté co se to Wall Street nepodařilo  
9:25Rozbřesk: Americká ekonomika odmítá zahájit přistávací manévr
8:51Evropské indexy zahájí smíšeně, Mercedes snížil odhad ziskové marže  
6:24Investiční nápady na akciové i sektorové sázky podle portfolio manažera
25.07.2024
17:54Ekonomům predikce recesí moc nejdou. Co k ní nyní říkají trhy vládních a korporátních dluhopisů?
17:06Evropa v červeném, Amerika bojuje za zlepšení. Data tlumí dopad výsledků  
16:11IBM se vzepřela výprodeji technologií a po výsledcích roste  
15:31Tomáš Vlk: Ekonomika USA rostla v 2Q překvapivě rychle díky spotřebitelům  
15:12Tempo růstu americké ekonomiky ve druhém čtvrtletí zrychlilo na 2,8 procenta
14:07Zisk Harley-Davidson díky poptávce po dražších motocyklech vzrostl o 23 pct.

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data