Philip Morris ČR hodlá na začátku roku 2004 zvýšit konečné ceny svých značek cigaret o 4 Kč na krabičku, informuje dnešní MFDnes. To je méně než se čekalo. Cenové zvýšení reflektuje nedávno schválené zvýšení spotřebních daní, které je vyžadováno legislativou EU.
Současná retailová cena nejprodávanější značky Petra (vyrábí je PM ČR) dosahuje 40 Kč za krabičku, PM ČR ji zamýšlí zvýšit na 44 Kč, my jsme očekávali téměř 46 Kč na krabičku. Ačkoliv nižší zvýšení ovlivní poptávku po cigaretách méně negativně než jsme očekávali (především pak poptávka po dražších značkách), negativně zasáhne do marží společnosti. Jelikož se oba efekty do značné míry vyrovnávají, nižší zvýšení konečné ceny bude mít pouze omezený vliv na naše projekce tržeb; zprávu považujeme za více méně neurální.
Jan Hájek