Americký výrobce hraček Mattel vykázal ve třetím kvartále ve meziroční nárůst čistého zisku o 6 procent na 300,8 milionu dolarů. Ziskem 86 centů na akcii tak zcela vyrovnal očekávání analytiků, zatímco tržby růstem o 9 procent na dvě miliardy dolarů dokonce mírně překonali konsensuální odhad 1,97 miliardy dolarů. Výsledky byly podpořeny silným prodejem panenek Barbie a hraček souvisejících s animovaným filmem Auta 2.
Tržby z prodeje panenek Barbie se zvýšily o 17 procent, z prodejů autíček řady Hot Wheels Mattel utržil o 6 procent více než ve stejném období loňského roku. K jejich růstu tržeb však přispěl kromě obratu také příznivý vývoj devizových kurzů, uvedla firma v dnešní zprávě publikované před otevřením Wall Street.
"Se vstupem do klíčové předvánoční sezony se nadále intenzivně soustředíme na dosažení růstu u našich základních značek," uvedl generální ředitel společnosti Robert Eckert. Firma rovněž oznámila, že rozšířila program zpětného odkupu vlastních akcií o 500 milionů dolarů.
Mattel nyní čelí ostré konkurenci ze strany rivalů Hasbro a MGA. Potýká se rovněž s nárůstem cen surovin a stoupajícími mzdovými požadavky zaměstnanců v Číně, kde vyrábí většinu svých hraček.
Akcie společnosti Mattel, které od začátku letošního roku do včerejšího závěru získaly 9,2 procenta, sice v první reakci na výsledky mírně posílily, ale hodinu před otevřením již titul ztrácel 0,65 procenta na 27,60 USD.
(Zdroj: AP, Bloomberg, ČTK)